Koopjes op Kapaza-2dehands-Ebay…Deel 5

Home Forum Porsche Marktplaats Porsche Te Koop Koopjes op Kapaza-2dehands-Ebay…Deel 5

• Maker
    Discussie
  • Ben die ook al gaan bekijken, ikzelf noem dit een 964 wrak, overal roest, rode voorbumper die overspoten is, airbag die afgegaan is, water onder de achterzetels enz…
    Als ge veel wil investeren moe je den deze zeker kopen!!!

15 reacties aan het bekijken - 616 tot 630 (van in totaal 1,316)
    • de garage zegt ook neen, want der is geen plaats meer… :popcorn:

Sommige gaan al vrij hoog in prijs en anderen lijken nog aantrekkelijk. Het kriebelt om ergens een bod op te doen maar het verstand zegt neen.

Vavato Exclusieve Sportwagens 7/7

Donderdag om 19:00
          Om te volgen :popcorn:

Duitse 924S Exklusiv (of M755 Sportliches Sondermodell of zgn. “Le Mans”) met lage km-stand en oorspronkelijke, niet meer verkrijgbare flanellen bekleding met oker krijtstreepje. (Je hebt 7,5m nodig voor een volledige wagen.)

$_20.JPG

Er zijn er 167 gemaakt in wit (130 met het stuur links) en 313 zwarte. Verder nog 500 zwarte voor de VSA, ook M030, maar verder minder opties.

De zgn. “Turbo” spatlappen/spoilers aan de achterwielen zijn verdwenen, dan kan het natuurlijk ook niet meer roesten rond de bevestigingsbout. Hier een voorbeeld bij een andere 924S M755:

128-w500-h280_spatlap.jpg

De velgen zijn slecht herspoten zonder oker velgrand, maar dat valt te regelen. Blijkbaar zijn er op 50 Duitse veel buiten Duitsland eerst ingeschreven; Dit is al de derde waarvan ik weet heb, de mijne en op PFNL nog iemand; in NL stonden er een kleine 2 jaar geleden nog 2 andere te koop, deze lijkt me beter.

Geen telefoonnumer en supper scherpe prijs = dikwijls valse advertentie
              Echter, soms ok ne “ouwe” welke niet mee is met de prijzen, maar dan ga je heel rap moeten zijn

What’s the catch? 35300 Euro voor een handgeschakelde 993 Coupé? Dat is een prijs van 10 jaar geleden… Wat wil die bruto bij de prijs zeggen? Moet daar nog BTW bij? Raar want het is precies een particulier die alleen aan particulieren wil verkopen.

http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/details.html?id=228999907&sentBySearchOrder=true&utm_source=SavedSearchAgent&utm_medium=Email&utm_campaign=EmailLink

[quote=”mcklusky” post=237465]ik kocht ooit een particuliere wagen in nederland, en kreeg daarna een rekening van de btw dat ik er btw moest op voldoen, ook al had ik de wagen ook particulier gekocht, de douane had gezien dat op mijn naam en adres een btw nr zat en dus ingevuld dat ik btw plichtig was… ondanks dat ik de wagen als particulier kocht van een particulier… lang voor gelopen, niet onderuit gekomen, 21% mogen ophoesten of ik kreeg de wagen niet ingeschreven…[/quote]

Dit vind ik dan wel een héél straf verhaal….
                  Als ik als zaakvoerder, privé een auto aankoop die ook privé (lees géén BTW wagen is) dan betaal ik geen btw omdat dit een privé aangelegenheid is, ik deze aankoop dus dan ook niet zakelijk doe…straf verhaal 😯 😯

[quote=”mcklusky” post=237465]ik kocht ooit een particuliere wagen in nederland, en kreeg daarna een rekening van de btw dat ik er btw moest op voldoen, ook al had ik de wagen ook particulier gekocht, de douane had gezien dat op mijn naam en adres een btw nr zat en dus ingevuld dat ik btw plichtig was… ondanks dat ik de wagen als particulier kocht van een particulier… lang voor gelopen, niet onderuit gekomen, 21% mogen ophoesten of ik kreeg de wagen niet ingeschreven…[/quote]

En heb je die auto dan achteraf met BTW verkocht?

ik kocht ooit een particuliere wagen in nederland, en kreeg daarna een rekening van de btw dat ik er btw moest op voldoen, ook al had ik de wagen ook particulier gekocht, de douane had gezien dat op mijn naam en adres een btw nr zat en dus ingevuld dat ik btw plichtig was… ondanks dat ik de wagen als particulier kocht van een particulier… lang voor gelopen, niet onderuit gekomen, 21% mogen ophoesten of ik kreeg de wagen niet ingeschreven…

recente invoer van buiten de EU

Van de drie 911 waren er twee waarbij “BTW: 0%” stond. Bij de 3.2 stond er echter 21%. Op een particuliere wagen is er geen BTW, op een bedrijfswagen (“BTW-wagen”) wel, tenzij er gesjoemeld wordt… Hoe de vork hier juist aan de steel zit weet ik niet.

hoe komt het dat er nog 21% btw moet bijgerekend worden op de biedprijs?
                              goed zot om zoveel te betalen voor een auto waar je weinig van weet :think:
                              ik stel me altijd de vraag waarom zulke auto’ s via zulk circuit vekocht worden, ik heb daar niet echt een goed gevoel bij, als je de beschrijvingen leest is er toch vaak iets dat argwaan opwekt… meestal ingevoerde wagens…. alsof ze overal in de wereld weten dat er genoeg domme belgen rondlopen om deze te kopen :ass:

idd een zotte prijs voor een auto waarvan je de technische staat vooraf moeilijk kan inschatten.
                                bovendien kan invoer van voertuigen uit niet EG landen en ouder dan 30 jaar gebeuren aan een tarief van 6 % BTW onder de voordelige goederencode 9705 00 00 KLIK

Volgens deze berekening

Highest Bid: €33.000,00
                                  Auction cost: 17% (+21% VAT)
                                  VAT: 21%

…33.000 …(biedprijs)
                                  …..5.610 … (17% veilingkost)
                                  …..1.178 … (21% btw op veilingkost)
                                  ….. 8.108 … (21% btw op biedprijs = 33.000€)
                                  ….47.896 € … totaalprijs

😯 😯 😯

Welwelwel, ik moet dringend de mijne nog eens laten hertaxeren denk ik :think: :think:

15 reacties aan het bekijken - 616 tot 630 (van in totaal 1,316)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.