Koopjes op Kapaza-2dehands-Ebay…Deel 5

Home Forum Porsche Marktplaats Porsche Te Koop Koopjes op Kapaza-2dehands-Ebay…Deel 5

• Maker
    Discussie
  • Ben die ook al gaan bekijken, ikzelf noem dit een 964 wrak, overal roest, rode voorbumper die overspoten is, airbag die afgegaan is, water onder de achterzetels enz…
    Als ge veel wil investeren moe je den deze zeker kopen!!!

15 reacties aan het bekijken - 1,156 tot 1,170 (van in totaal 1,316)
    • [quote=”Jorge” post=219185]Eerste vraag die uw buurman zou moeten stellen bij het bezichtingen: is de IMS-lager al vervangen? De motor is immers een 3.4 en gezonde achterdocht is zeker op zijn plaats (zonder de discussie te willen starten over de 3.4 :engeltje: )[/quote]
      Dat is nu toch echt niet de eerste vraag die je moet stellen bij aanschaf van een 996 hoor. Berichten zoals dit hier voeden dat eeuwig fabeltje waarvan je net de discussie niet wil starten. Die IMS lager wordt trouwens meestal vervangen te samen met de koppeling. Als de KM stand klopt dan zal dat dus nog niet gebeurd zijn. Hij moet de vraag zelfs niet meer stellen. ‘k Zou me bij deze wagen eerder veel andere vragen stellen.

PM

Eerste indruk is het inderdaad een propere wagen. Het klopt dat de binnenkant van de deuren anders zijn dan in de mijne. Mocht de wagen werkelijk die km stand hebben en in orde zijn dan vind ik de prijs aan de lage kant. Papieren moeten kloppen, historiek gekend, ongeval vrij zijn,…

JV maakt er opmerking dat de automaat traag zou zijn in een 996. Klopt als je vergelijkt met een PDK in een gloednieuwe Porsche. Met die opmerking ga ik echter totaal niet akkoord. Ik heb in de mijne nog nooit moeten wachten tot hij hoger of lager schakelt. :think: Dan zwijg ik nog van die fameuze IMS lager…. zucht!

Mocht je buurman die wagen gaan bekijken wil ik mij gerust even vrijmaken om mee te gaan. Ik heb er genoeg gezien voor ik de mijne kocht :salut: Stuur maar een PB!

waarom heeft deze 996 geen speakers in de deurbakken en toch een PCM met groot scherm? ik dacht dat elke 996 een 6-speaker systeem had?

[quote=”Jorge” post=219185]”in opdracht van particuliere eigenaar”[/quote]
            Dat viel me ook op.
            Staat bij handelaar en toch geen garantie. :think:
            En de kilometerstand… 😯

21950 euro – in opdracht van klant – XOTO is gekend voor nogal extreem hoge prijzen – winstmarge XOTO zal dus wel een 5000 euro zijn – Kilometers zijn serieus vraagteken (echte of gemanipuleerde, niet te controleren) …automaat = ramp in een 996 (traag). 48000 km en dan die foto van de motor? Dan nog een Parrot Bluetooth carkit in (voor een wagen die stil gestaan heeft) … Laatste 5 jaar minder dan 1000 km gebold? En dat is wat ik er de eerste minuut over opmerk. Onlangs hebben ze er een rode 997 verkocht. In nieuwstaat met heel weinig kilometers. Die wagen heb ik wel gezien en heel beleefd gezegd dat ik er eens moest over nadenken (en maken dat ik er weg was). Maar is ondertussen toch ook mooi verkocht geraakt.

Deze 996 is interessant als je 1/ die rechtstreeks van de eigenaar kan kopen en 2/ na een serieus lang vragengesprek met de eigenaar en 3/ een uitgebreide 111-punten controle bij een OPC (en dan blijven de gereden kilometers een groot vraagteken).

Propere wagen, zowel interieur als exterieur. Zo’n llage km-stand voor dat model is uitzonderlijk.
                Maar naar mijn bescheiden mening 2 nadelen: tiptronic en meer dan waarschijnlijk geen garantie bij aankoop (gezien de vermelding “in opdracht van particuliere eigenaar”).
                Eerste vraag die uw buurman zou moeten stellen bij het bezichtingen: is de IMS-lager al vervangen? De motor is immers een 3.4 en gezonde achterdocht is zeker op zijn plaats (zonder de discussie te willen starten over de 3.4 :engeltje: )
                Ondanks de lage km-stand kan er misschien toch nog iets af van de vraagprijs.

Wat denken de de 996 kenners van dit exemplaar?
                  Mijn buurman blijkt belangstelling te hebben:
                  http://www.kapaza.be/nl/porsche/porsche-996-911-c2-coupe-tiptronic-s—-perfect-co-100485515.htm

En toch staat die al zeker een half jaar te koop dat ik weet..

Nog maar te zwijgen over de mechanische mods die gedaan zijn. Ben de wagen nog niet gaan bekijken, maar volgens de man in kwestie die hem verkoopt voor een vriend zit hij rond de 500pk en heeft hij een andere koppeling erop gestoken. racekoppeling of niet wist hij me niet te zeggen.. 🙄

[quote=”OscarTango” post=218977]Vandaag uit nieuwsgierigheid gaan kijken….meh.

http://www.kapaza.be/nl/porsche/porsche-911-turbo-100389078.htm

De prijs deed me afvragen wat er dan mis zou zijn….er zat een beschadigde GT2 voorbumper op. De koppeling is 3 jaar geleden, (maar maar enkele duizenden km’s geleden ) vervangen, onderhoud bij kameraad met garage gedaan, lak bekrast, deukjes, over’t algemeen onderkomen wagen.

Ik durf niet…maar miscchien iemand anders wel.
                      het blijft relatief goedkoop.[/quote]

Bedankt voor de info OscarTango. Ik ben (was) er ook in geïnteresseerd, maar ik zal mijn handen er maar afhouden anders staan mijn valiezen hier klaar 😉 Zelfs met de beschadigingen blijft het inderdaad relatief goedkoop.

Prijzig idd… heel wat werk aan. Wist onlangs een longhood omgebouwd naar een G-model circuit wagen te koop staan voor enkele iets over de 20k. Daar waren wen de batterijbakken dichtgelast, benzinetank met vuldop door koffer etc… ook heel veel werk om die origineel te zetten… Ben gaan kijken met het 911 Red Book en volgens chassisnr was het een 911S van 69… (de verkoper wist het toen nog niet). Moest er een matching number motor in gelegen hebben had ik nog getwijfeld 😉

Hum hum wie zij er prijsstijgingen? Veel vragen is één zaak, krijgen een andere…
                          Ik heb in 2012 een rijdende matching numbers SC gekocht voor 17,5K….ik volg de aanbiedingen van de verkoper al een tijdje…

http://www.kapaza.be/nl/porsche/porsche-911-2-2-t-1970-100426281.htm

Op de foto stond het open…toen ik ging kijken niet. Maar de openingen zijn gescheurd aan de hoeken 🙁

of staat het kofferdeksel gewoon open? :geek:

Was mij ook al opgevallen. Misschien zo afgeregeld dom het op de bumper te laten aansluiten.
                                In ieder geval niet gezond. Mogelijk geaccidenteerd geweest

De spatie tussen het kofferdeksel en de vleugel ziet er ook niet gezond uit.

15 reacties aan het bekijken - 1,156 tot 1,170 (van in totaal 1,316)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.