Koopjes op Kapaza-2dehands-Ebay…Deel 5

Home Forum Porsche Marktplaats Porsche Te Koop Koopjes op Kapaza-2dehands-Ebay…Deel 5

• Maker
    Discussie

• luc993cabrio
    Deelnemer

Ben die ook al gaan bekijken, ikzelf noem dit een 964 wrak, overal roest, rode voorbumper die overspoten is, airbag die afgegaan is, water onder de achterzetels enz…
      Als ge veel wil investeren moe je den deze zeker kopen!!!

15 reacties aan het bekijken - 1,261 tot 1,275 (van in totaal 1,316)
      • Morgen toch eens een klein omweggetje maken langs powercars om deze eens in het echt te zien!

http://www.powercars.be/aanbod.php?id=636
          Als de verhalen kloppen zal die nie lang te koop staan!!! Ferm machien amaai :popcorn: :popcorn: :popcorn:

De 928 van Nick Mason (Pink Floyd) staat te koop.

leuk voor een pink floyd fan, maar zie er geen meerwaarde in. Hij heeft hem ook pas gekocht in 2004.

[quote=”kristof-vh” post=213183]Mijne is volledig rood, maar zal ik niet geweest zijn op Zolder[/quote]
                Was een witte die ik heb zien in panne vallen 🙁
                Was jij dus zeker niet 😀

Mijne is volledig rood, maar zal ik niet geweest zijn op Zolder, ik heb er enkel mee in Abbeville gereden.
                    Trouwens veel 944 cups die op circuit rijden, zijn geen originele turbo cups, maar omgebouwde 2.5 944’s.
                    In NL is er nog altijd de 944 cup race serie, maar daar rijdt geen enkele “echte” turbo cup tussen.

In welke kleuren staat uw 944 nu?
                      Ik heb er eentje gezien op Zolder die panne had.
                      Was jij misschien, heb er nog on board beelden van denk ik.

de autos bedoel ik hé !

valt mee, maar “ongevalvrij” is denk ik geen enkele cup :mrgreen:

Er waren in ’86 2 vrouwelijke piloten. Ze zijn laatste en voorlaatste (mijne) geëindigd bij seizoens einde :first: .
                          4 anderen hebben eind seizoen niet gehaald …

Amaai, met vrouwelijke bestuurder

Wel veel carrosserie werk aan zekers :happydance: :happydance: :happydance: :happydance:

Ik heb een 968 CS gehad, een “echte” met af fabriek kuipjes en M220, maar geen M030. Ik had wel de grotere M030 remmen en stabis gemonteerd, maar niet de dempers. Super auto voor trackdays ! Nog altijd ondergewaardeerd.

Ik heb nu een echte 944 turbo cup van 1986, dus één van de 50 ! Motor momenteel in revisie, hopelijk tegen oktober klaar voor een tweede trackday, de eerste was niet echt geslaagd met motorproblemen (hence de revisie).
                              Deze autos zijn door Porsche Motorsport gebouwd voor de 1986 turbo cup races in Duitsland, het begin van de Porsche CUP series, later de Carrera cup geworden. Niet te vergelijken met een 968 CS.

De cup heeft een heel specifieke Bisltein ophanging, nog harder dan de M030 van de 968 CS. Rubberen ophangbussen vervangen door hardere bussen en op sommige plaatsen zelfs door alu bussen. Aluminium Matter rolkooi. Interieur is dan weer wel vergelijkbaar met de CS, maar slechts 1 recaro kuipstoel, de passagiersstoel is gewoon een standaardstoel. Motor is de standaard 220pk zoals op de serie turbo. Voor Porsche was de cup een testcase om hun motoren met katalysatoren te “testen” en om te bewijzen dat deze “milieuvriendelijke” sportwagens wel degelijk echte sportautos zijn :-).

Na 1986 zijn de autos sterk aangepast en verbeterd : 250pk ipv 220pk, grotere remmen, ingelaste chassisverstevigingen, polyester motorkap, ingelaste strutbrace vooraan en nog wat. De 220pk 1986 autos zijn te herkennen aan de fuchs velgen. De latere cups (Duitse + Franse) hebben witte teledial velgen (in magnesium). De latere cups (’87 tot ’89) zijn dus betere racewagens, de ’86 is met 50 stuks (+ 6 voor usa geloof ik) wel de meest zeldzame.

[video]https://www.youtube.com/watch?v=iUbEUgwwaac[/video]

Mijn auto (nr 36) in actie in 1986 :
                              36annette.jpg

:salut:
                                FF mijn agenda nemen voor al die proefritten.

http://www.leboncoin.fr/voitures/821293112.htm?ca=7_s

Echte franse cup met de 300pk

:lekker: :lekker: :lekker:

Er is ook een verschil tussen een 924 turbo een een carrera gt.
                                    Wil je het verschil te weten komen?
                                    http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/auto-inserat/porsche-924-carrera-gt-ghent/214089199.html?lang=de&ticket=ST-11842-vt0JlWs5ORZS7xDyCBqH-mycas47-3_c01_4201

Als je per se een testrit wil daarvoor heb ik nog wel een 931 staan, komt in de buurt qua gevoel maar is bijlange niet zo leuk.

15 reacties aan het bekijken - 1,261 tot 1,275 (van in totaal 1,316)
                                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.