Home › Forum › Porsche Marktplaats › Porsche Te Koop › Koopjes op Kapaza-2dehands-Ebay…Deel 6
- Dit onderwerp bevat 422 reacties, 52 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 1 jaar, 9 maanden geleden door Erwin.
-
MakerDiscussie
-
MakerDiscussie
-
Die A,B,C,D,E classificatie maakt inderdaad het verschil
Wagens van 25-30 jaar oud zijn anders quasi niet te vergelijken.Tegenwoordig verwachten de mensen een A voor de prijs van en C (of een D)
Ik had zo een “geïnteresseerde” in mijn 928 S4 (volgens mij ne B met C prijs ). Deze potentiële koper had een waslijst aan eisen waaraan een A quasi al niet aan voldoet. Ondertussen wel zeggen dat mijn C prijs teveel was (moest eerder een D prijs zijn), natuurlijk zonder de wagen ooit gezien te hebben. Even langskomen en dan een mening vormen was teveel moeite ondanks het feit dat hij slechts 15 km verderop woonde.
Soit, ik heb hem een annonce doorgestuurd van een A welke 3 maal zo duur is als de mijne doch nog steeds niet 100% voldeed aan zijn verwachtingen (voor alle duidelijke: zijn verwachtingen ivm toestand van de wagen, niet de kleur of zo). Daarna werd het stillekes.
tja, je zit hier wel in een draadje die heet “koopjes op 2ehands-ebay”
Hier is het wel degelijk on topic om vraagprijzen en zo te bespreken.
Trek het je niet aan, als jij overtuigd bent van je prijs, dan zet je het ding gewoon voor die vraagprijs te koop en de markt zal je gelijk of ongelijk geven… niet het forum.Ik zou het persoonlijk not done vinden als dit een discussie was onder je eigen te koop draadje op het forum, maar dit is het niet, dit is het koopjes draadje.
zoeen jaarboeken met schattingsprijzen moeten ook elk jaar opnieuw gedrukt worden, en die zijn vaak optimistisch omdat niemand graag dalende prijzen ziet voor zijn oldtimer.. dus ik neem ze met een kilo zout.
Man, man … ik dacht dat dit forum er was voor (gelijkgezinde) Porsche liefhebbers.
Voor sommigen hoort negativisme en kritiek spuien daar ook bij.
Voor old-timers bestaat er niets als een “catalogusprijs” louter gebaseerd op jaar en type zoals bij jonge tweedehandse wagens.
In het “Onschatbare Klassieke” Jaarboek van 2017 worden de waarden geklasseerd in 5 categorieën gaande van E (wrak) tot A (showroom conditie) Op pagina 513 vind je de Porsche 944 van 1985 tot 1987 met de volgende quoteringen :
A: 40.000 / B: 25.000 / C: 15.000 / D: 5.000 en E: 2.000.
Ik begrijp dan ook niet waarom sommigen het nodig vinden om de vraagprijs van forum collega’s in de grond te boren zonder ook nog maar de wagen in de verste verte te hebben gezien.
Wat is het nut hiervan? Tenzij je als zelf-verklaarde expert de waarde van een bepaalde wagen (en daarbij ook de waarde van alle andere wagens van dat type) naar beneden wil halen.[quote=”Yellow Submarine” post=267813]Vandamme heeft gelijk. Ik heb vorig jaar contact gehad met de man van Manufaktur 964 in Duitsland. Een complete overhaul kost je 50000 bovenop de 50k van de aankoop zelf. En zelfs dan betreft het nog geen 100% resto met dippen in loog maar wel de aandrijflijn, ophanging etc en interieur demonteren, compleet herspuiten (in dezelfde kleur!) en na revisie terug monteren. Dan heb je wel een 964 die rijdt en er uitziet als een nieuwe, maar dan nog is het geen nieuwe…
Wie zijn brood verdient met mechaniek (of gelijk wat) moet minimaal 70€ incl BTW aanrekenen per uur, en dan loopt het snel op. Werk je met personeel en met een complete werkplaats en spuitafdeling, dan lopen de uurkosten nog meer op. Heb je dan ook nog een blitse Porsche showroom dan spreken we over +100€ per uur![/quote]
Ik zie hier dagelijks facturen over de toobank gaan waar ik werk waarvan ik denk, hoe betalen alle mensen het toch…
en voor alle duidelijkheid ik spreek hier nog niet over een premium merk….
Auto kost veeeeel geld als je niks zelf kan, of niemand kent
Vandamme heeft gelijk. Ik heb vorig jaar contact gehad met de man van Manufaktur 964 in Duitsland. Een complete overhaul kost je 50000 bovenop de 50k van de aankoop zelf. En zelfs dan betreft het nog geen 100% resto met dippen in loog maar wel de aandrijflijn, ophanging etc en interieur demonteren, compleet herspuiten (in dezelfde kleur!) en na revisie terug monteren. Dan heb je wel een 964 die rijdt en er uitziet als een nieuwe, maar dan nog is het geen nieuwe…
Wie zijn brood verdient met mechaniek (of gelijk wat) moet minimaal 70€ incl BTW aanrekenen per uur, en dan loopt het snel op. Werk je met personeel en met een complete werkplaats en spuitafdeling, dan lopen de uurkosten nog meer op. Heb je dan ook nog een blitse Porsche showroom dan spreken we over +100€ per uur!
Het is waard wat een gek ervoor geeft.
Wie wil zoekt mogelijkheden, wie niet wil zoekt een reden.
Realistisch wil zeggen rekening houdend met de werkelijkheid.
Ik weet er enkele die er mee bezig zijn.
maar ik vermoed dat dat wagens zijn die nooit nog verkocht zullen worden of het noodlot zou toe moeten slagen…
inclusief aankoop auto zit je dan inderdaad ergens tussen 30 & 50€k denk ik
Dat doet niemand met een 944 of zelfs 911
of het moet een echte early zijn met racing pedigree.
Iets zeldzaams.. En dat zijn 944s bijlange nog niet.Het is ook niet echt bevorderlijk voor de prijs, een full nuts & bolts vanaf 0 haalt ook alle originaliteit weg.
alle patina gaat verloren, en de echte prijs voor originaliteit ga je dan ook weer niet krijgen.Unrestored originals gaan meer geld dan zoeen fully ground up restoratie.
En voor een 944 , sorry, maar de kost van zoeen full ground up restoratie project = sop is de kolen niet waard.
Ground up = dippen in loog
herstellen
her verzinken
volledig her spuiten
alles terug opbouwen en elk individueel onderdeel restoren of vervangen.
Das rete duur.. .met 25 K kom je er echt niet en 50K+ voor een 944 is not going to happen.
Of het moet een echte liefhebber zijn die reeds alle materiaal heeft, alles zelf kan doen en tijd op overschot heeft.Maar dan nog is het een investering die hij nooit terug krijgt. Dat kan enkel als hij het doet uit liefhebberij, niet voor de herverkoop waarde.
Ja ja, je hebt gelijk maar je weet wel wat ik bedoel 😉
Ik bedoel dus, alles afbouwen van de body en dan vanaf 0 starten met nieuwe of goed gereviseerde onderdelen :coolness:
[quote=”Woefke944″ post=267790]
Als je eentje hebt die body off gerestaureerd is en gewoon ALLES nieuw is kun je er nog is over spreken.
[/quote]body off bestaat niet op een auto met unibody.
Dat kan enkel op een Body-on-frame, zoals Amerikanen lang hebben blijven doen, of op een Kever..Dit is body off restoreren :
En dat kan niet op Porsche omdat er geen apart chassis is.. het body/koetswerk IS het chassis. Kun je er dus niet van af halen.
Je ophanging is op je koetswerk bevestigd
je motor hangt in je koetswerk
alles hangt aan je koetswerkDe enigste baan/productie Porsche die een apart chassis had, bij mijn weten is de 904.
Maar dat FG body was dan volledig verlijmd, valt helemaal niet lost te maken van het chassis.
Body off daar = volledig nieuw body nodig
Eigenlijk is dat een composiet unibody.[quote=”kleinekastenteufel” post=267321][quote=”Woefke944″ post=267288][quote=”kleinekastenteufel” post=267284]
In ieder clubje zijn er die zich willen onderscheiden als zijnde de enige echte juiste liefhebbers. De anderen zijn dan het “soort” onwetende meelopertjes.
:first: :first: :first:[/quote]
Klopt, en zo zijn er tussen de 911 liefhebbers spijtig genoeg veel… en aangezien de prijzen van de transaxles ook gestegen zijn gebeurd het bij 944 liefhebbers ook.[/quote]
Denk dat wij beiden dezelfde boodschap hebben.
Wij dachten dat het hier allemaal auto freaks zijn, in het bijzonder Porsche liefhebbers.
Als er dan al 911-ers zouden zijn die je met de nek aankijken omdat jij “maar” een goedkope ( ! ) 944 hebt waar je zelf aan sleutelt, dan hopen wij dat dit grote uitzonderingen zijn. Deze 911-ers getuigen dan ook van niet veel schranderheid. Hoogmoed komt voor de val.
Omgekeerd lijkt het voor ons ook niet zeer doordacht als zo’n 944-sleutelaar enige minachting zou hebben tegenover die “rijkere” ( ! ) 911-er die niet kan sleutelen, er bijgevolg moet voor betalen, maar op zijn manier geniet van het toestelletje.
Racisten zijn er overal, ook in de muziek zingt Raymond.
Herinner dat het hier begon met de prijszetting van Patstoop zijn “unieke” 944 S, die best eerst gezien/gereden moet worden vooraleer te oordelen. Die voor sommigen te duur lijkt omdat zij zelf willen sleutelen, voor anderen de perfecte koop kan zijn omdat er juist geen cent kosten te verwachten zijn.
En vanaf nu, spons erover, allen naar DE HAAN (Klemskerke).[/quote]
En vanaf nu……
Die van mij brengt geen €25k op, daar ben ik me WEL van bewust.
en euhm ik wou het in vorige posts niet zeggen maar ga het nu wel doen.
Verdoken reclame maken op het forum voor een wagen of persoon die je kent is allemaal geen probleem hoor, maar schilder dan de mensen ook niet af die gewoon proberen een realistisch beeld te stellen over vraagprijzen….
en opnieuw geldt de regel; het is niet de gek die het vraagt maar ….
Once again 😕
Eerst wat lukrake veronderstellingen en dan weer volop doorgaan. Weeral zonder zelfs maar het karretje te hebben gezien !
En dan … het statement over (uw) S 2, foei. 😕 👿
Yep, kansloos.
Als je eentje hebt die body off gerestaureerd is en gewoon ALLES nieuw is kun je er nog is over spreken.
Laten we zeggen dat hij hem voor de helft van de prijs wel zal kwijtraken…
en ivm het reviseren van de motor, ik zou wel is willen zien en weten wat er dan allemaal gereviseerd is?
sommige noemen nieuwe distributie reeds gereviseerd …En wat is er mis met €25k voor een 944? een goed gedocumenteerd exemplaar in exellente staat S2 ( cabrio ) of TURBO brengt dat wel op hoor.
Mooie wagen, maar 25.000€ voor een 944 …
[hide]Mmmmh :think: :think:
Bij introductie van de 981 Spyder is de prijs van de 987 Spyder eerder gestegen dan gedaald
Nu stond die toen wel gevoelig onder de prijs van de 981 SpyderZal dus afhangen van de vraagprijs van de 718 GT4 alsook de productie aantallen
[/hide]
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.