Koopjes op Kapaza-2dehands-Ebay…Deel 6

Home Forum Porsche Marktplaats Porsche Te Koop Koopjes op Kapaza-2dehands-Ebay…Deel 6

  • Maker
    Discussie
  • Overspoten in andere kleur…
    Spijtig, anders idd ne propere

15 reacties aan het bekijken - 301 tot 315 (van in totaal 422)
    • [quote=”kleinekastenteufel” post=267284]

      In ieder clubje zijn er die zich willen onderscheiden als zijnde de enige echte juiste liefhebbers. De anderen zijn dan het “soort” onwetende meelopertjes.

      :first: :first: :first:[/quote]

      Klopt, en zo zijn er tussen de 911 liefhebbers spijtig genoeg veel… en aangezien de prijzen van de transaxles ook gestegen zijn gebeurd het bij 944 liefhebbers ook.

      123

        [quote=”Woefke944″ post=267283]

        Volgens mij zijn er gewoon veel mensen die een “miskoop” doen bij aankoop omdat ze uit onwetendheid een exemplaar kopen dat niet schitterend is, hem dan bij een Porsche centre afzetten en gewoon zeggen; Zorg dat het in orde is, ik betaal de factuur wel… en dan krijg je natuurlijk hoge vraagprijzen omdat de onwetende mens integraal zijn eigen fout probeert recht te zetten.[/quote]

        Mijn 1e 911 was zoiets.
        Zotte content, 73 Targa, zwart antraciet, zelfde kleur als de darda 911 die ik als kleine had..

        Afgezet bij PCC rotterdam, voor : doe eens onderhoud.
        Hebben ze de auto weken bij hun gehouden.. weinig zeggen over de telefoon

        toen ik hem ging ophalen
        Niks “i’ll break it to you gently”.

        Gewoon , mijnheer, het is een gebakje, hier is de lijst met defecten
        en kreeg ik een 2 zijdig vol gekriebeld kladblad met oplijsting wat er allemaal mis mee was
        Ik had geen zoeen lijstje gevraagd
        en dat bv een plastic lijstje van een raam slinger er niet op zat wist ik zelf ook wel..
        Ging echt over details en prullen.. een leakdown of compressie test bv stond daar niet op..
        Het grote punt was uiteraard roest bij de wiel kasten.

        Dan maar zelf beginnen klussen…
        ‘t is nooit echt een geweldig specimen geworden, en kheb er zwaar mijn broek aan gescheurd..
        Maar hij is wel terug gekeurd geraakt , zonder opmerkingen en de motor was wel prima gereviseerd, en de MFI was in orde. En de roest gaten waren volledige opgelast (laten doen) en nieuwe body shutz op de onderkant.

        Ondertussen kan ik toch al zelf mijne plan trekken en koop ik geen gebakjes meer., dus ik heb dat afgeschreven als leergeld.

          Ah, nu valt mij iets te binnen !

          ‘t Is daarom dat wij hier in West-Vlaanderen over “Otto’s klappen” en niet over auto’s spreken.

          In ieder clubje zijn er die zich willen onderscheiden als zijnde de enige echte juiste liefhebbers. De anderen zijn dan het “soort” onwetende meelopertjes.

          :first: :first: :first:

            Een technieker met wat jaren ervaring doet het gewoon goed hoor… daarvoor hoef je geen 100€/h te vragen.

            voor specifieke zaken zoals aandraaimomenten en speciale dingen zoals afstellen van de balansasriem & balansassen bij 944 neem je gewoon het werkplaatshandboek erbij.

            Volgens mij zijn er gewoon veel mensen die een “miskoop” doen bij aankoop omdat ze uit onwetendheid een exemplaar kopen dat niet schitterend is, hem dan bij een Porsche centre afzetten en gewoon zeggen; Zorg dat het in orde is, ik betaal de factuur wel… en dan krijg je natuurlijk hoge vraagprijzen omdat de onwetende mens integraal zijn eigen fout probeert recht te zetten.

              [quote=”kleinekastenteufel” post=267255] …
              Zo’n zwartklusser mag nog niet eens kijken onder mijn Porsche motorkap.[/quote]

              Dan hoor jij waarschijnlijk bij de soort, ” het moet veel geld kosten, anders is het niet goed.”

              Ter inschatting; mijn 3.2 motor, die weliswaar nog perfect draaide, had 2 gebroken kopbouten, en had 217.000km. Een vriend van mijn broer en een gepensioneerde revisieman hebben mijn motor onder de auto gehaald, compleet gedemonteerd, de kopbouten uitgebrand, en alles vervangen wat diende te vervangen. Een kleine revisie zeg maar omdat binnenin er alles nog als nieuw uitzag.
              Dit alles heeft mij aan onderdelen, uitbranden kopbouten en uren, iets van een 3.000 euro gekost. Dit is 6 jaar en 40.000km geleden. Als ik hier dan soms lees dat een revisie 25.000 euro moet kosten want dat het anders niet goed is dan denk ik het mijne ervan. :think:

              PS: Toen ik vooraf tegen de vriend van mijn broer zei dat het hier wel over een Porsche 911 ging lachte hij eens en zei hij,” Niets zo eenvoudig als een veredelde Kevermotor.”

              123

                [quote=”ZUFF-718″ post=267276]

                Dat klinkt verdacht veel naar een 4 takt proces 😆 😆
                [/quote]

                Wat is je punt eigenlijk Zuff?

                Het Otto process is ook 4takt. Dat klopt.

                Wie denk je dat de eerste moderne verbrandingmengsel motor gemaakt heeft?: Nicholaus Otto.

                Maar niet alle 4 takt is Otto process
                Atkinson cycle is ook 4takt..
                Diesel is ook 4takt.
                Maar die zitten niet in een Porsche (Cayennes en andere Porshe tracteurs buiten beschouwing gelaten)

                Het principe waarop een Porsche Benzine motor op werkt, is dus de Otto cycle of Otto process…
                Ik gebruikte dus de correcte term; 4 takt is gewoon minder accuraat..

                Je kan zo evengoed alles op wielen als “voertuig” beschrijven. Als jij zo gemakkelijk wil zijn.
                Ik zeg liever Auto tegen een auto, camion tegen een camion en velo, etc etc etc.

                Wat is daar nu zo grappig aan?? Heb jij soms ergens eentje met Atkinson cycle gezien in een Porsche showroom??
                Er zijn er hoor.. de Toyota Prius gebruikt een Atkinson, maar dan zijn we al heeeeel ver weg van de auto’s waar hobbyisten voor de lol aan werken… Uit liefhebberij voor leuke autos en mechaniek.

                  Uiteindelijk vraagt ieder een prijs voor zijn auto ,die hijzelf voor ogen heeft ! Het is toch niet aan andere mede -forummers om mede de prijs te betalen .

                  Dat kan toch niet zo moeilijk zijn :applaus: :applaus:

                  Geen enkele 2 hands is uiteindelijk perfect , je vindt altijd wel iets om “af te keuren ” Sommige benaderen de perfectie maar dat spiegelt zich dan weer in een uitzonderlijke hogere prijsklasse die voor weinige weggelegd is
                  Iedereen hanteert verschillende en uiteenlopende criteria in zijn zoektocht naar een mooie 2H Porsche.

                    [quote=”vandamme” post=267262]Ik doe bijna alles zelf.

                    het werkt gelijk alle andere naft moteurs op de otto cycle.
                    Lucht & Naft goes in
                    suck
                    push
                    bang
                    blow
                    repeat.

                    Iud…[/quote]

                    Dat klinkt verdacht veel naar een 4 takt proces 😆 😆
                    Controleer je ook jaarlijks de “leibaandrukkracht van je krukas , want dat geeft toch een indicatie van bepaalde slijtage weer 😆 😆

                      [quote=”Patstoop” post=267271]Uiteraard is de wagen in absolute topconditie, anders zou 20K ook niet verantwoord zijn. (Je vind reeds “rijdende” exemplaren voor een derde van die prijs). Het is echter zeer moeilijk, zelf onmogelijk om een (prijs)oordeel te maken zonder de wagen (en bijhorende documenten/historiek) in kwestie te hebben gezien.[/quote]

                      Daar twijfel ik zeker niet aan zoals ik reeds vermeld had. Er zijn er blijkbaar andere die een opmerking aanvoelen als afbreken terwijl dat totaal de bedoeling niet is. Ik heb er trouwens zelf geen belang bij want ik heb zelf een S2 waar ik deze zomer veel plezier ga aan beleven.

                      Het punt is gewoon; Dan mag hij nog in zeer goede staat zijn, een S voor dat bedrag krijg je hier niet verkocht volgens mij. Turbo’s & s2’s worden hier zelfs nauwelijks verkocht als ze duurder zijn dan 20k€.

                      Om dan toch maar een kleinigheidje boven te halen dat er op kan duiden dat hij inderdaad bovengemiddeld super goed is : heb je 0,0 zijdelinge speling op de versnellingspook en mechanisme op de bak kant dan ?

                      Moest het wel gebeuren, Chapeau dan :respect2: en gun ik je zeker het geld maar ik denk van niet…..

                      Laat me weten hoe het afloopt 😉

                        Uiteraard is de wagen in absolute topconditie, anders zou 20K ook niet verantwoord zijn. (Je vind reeds “rijdende” exemplaren voor een derde van die prijs). Het is echter zeer moeilijk, zelf onmogelijk om een (prijs)oordeel te maken zonder de wagen (en bijhorende documenten/historiek) in kwestie te hebben gezien.

                        123

                          Ik denk dat ik veel meer proactief vervang dan wie reactief dingen laat vervangen door een specialist.
                          En mijn auto qua onderdelen dus veel meer vernieuwt

                            Zo kan je bijvoorbeeld een buitenspiegel motor van een 944 ( zelfde als 911 uit die tijd dacht ik ) niet apart bestellen bij porsche. Dan dien je daar een complete zwarte houder te kopen waar de motor inzit voor €300.

                            Op ebay koop je een motortje gewoon voor 20€ van bijvoorbeeld een mondeo van jaren 90, is identiek je moet enkel 3 draadjes solderen.

                            Dat noem ik dus pas liefhebberij… velen betalen gewoon en tellen bij verkoop er gewoon 3-400€ bij want IK heb de buitenspiegel laten vervangen. Terwijl een echte liefhebber probeerd om het goedkoop te houden maar toch zijn sunday car vertroeteld

                            123

                              dat is toch duidelijk? ik antwoord gewoon bevestigend op de stelling van Woefke944

                              Onderdelen, Pierburg Waterpomp, dus OEM heb ik in reclame gekocht voor 187,77 inc shipping
                              promo bij autodoc.
                              leveren traag
                              waardelooze customer service, want eerst kreeg ik een beschadigde doos, DPD screw up in de kerst periode.
                              en dus gedoe tot ik vervanger kreeg.

                              Maar hij is uiteindelijk wel aangekomen, voor die prijs

                              Nieuw, exact dezelfde als van Porsche.

                              Normale prijs van Pierburg pomp, als je wat rondkijkt zal richting al rond de 280 zitten, ex shipping bij een Rose passion.

                              Dus ik zit al 40% euro onder de OEM prijs
                              en bij Porsche zal dezelfde pomp in Porsche doos ongetwijfeld 500 euro + kosten.

                              Voor exact dezelfde pomp.

                              Coil packs,
                              Beru OEM
                              Rose passion 58 euro t stuk , niet geleverd

                              Ik heb er 6 voor 193 € , geleverd. Das 25 euro ‘t stuk goedkoper

                              Dezelfde met Porsche doos zal denk ik 100 euro ‘t stuk kosten.

                              Exact hetzelfde product.

                              Als je wil spreken over “koopjes”, wel, zo heb je koopjes.

                                VANDAMME heeft het over zichzelf, wat zijn goed recht is, maar niet over de 944 S die “Patstoop” te koop zet.
                                🙄

                                123

                                  Ik doe bijna alles zelf.

                                  Als ik al het werk van sinds aankoop zelf gedaan had, had ik ongetwijfeld al 5K erin gestoken. minstens.

                                  Nu zit ik ergens aan 2000 euro..
                                  Das inclusief verse Michelin banden rondom, verse remmen, water pomp, thermostat, coolant assembly, remolie , pentosin servo olie, lucht , olie en interieur filters, coilpacks, bougies, maf en 2 keer olie verversen.

                                  Een Porsche is geen rocket science qua werken vergeleken met ander auto’s.
                                  het werkt gelijk alle andere naft moteurs op de otto cycle.
                                  Lucht & Naft goes in
                                  suck
                                  push
                                  bang
                                  blow
                                  repeat.

                                  Ik weet welke onderdelen ik gebruik, allemaal OEM dus, zelfde als porsche zonder “Porsche” op de doos.
                                  En ik vervang de olie vaker dan gelijk welke dealer zal doen.
                                  ik weet welke olie eruit komt, en welke er terug in gaat

                                  Alles wordt gedocumenteerd, elk klusje heb ik historiek van.. dus onderhouds historiek, wie de mijne ooit zal willen kopen (al denk ik niet aan verkoop op dit moment) zal er meer dan genoeg zien.

                                  ofwel kan hij dan neuten dat het niet van Porsche dealer is, en het afbollen
                                  of apprecieren hoe die auto in de watten is gelegd qua werk.

                                  En dan zijn er die vertellen dat je aan moderne auto’s niks zelf kan doen..
                                  ivm de electronica.. yeah right.

                                  Dat ik geen chiptune kan zelf maken, klopt
                                  dat ik geen telefoon optie 666 kan inlezen zonder piwis klopt ook

                                  maar dat zijn dingen die je gewoon nooit van doen hebt als je je auto zelf onderhoud…

                                15 reacties aan het bekijken - 301 tot 315 (van in totaal 422)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.