Home › Forum › Porsche Marktplaats › Porsche Te Koop › Koopjes op Kapaza-2dehands-Ebay…Deel 6
- Dit onderwerp bevat 422 reacties, 52 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 1 jaar, 7 maanden geleden door Erwin.
-
MakerDiscussie
-
MakerDiscussie
-
Afgaande op de foto’s ziet dezeer dan veel beter uit denk ik. En die staat vlakbij in Brugge, is tevens een belgische auto :up:
Bij de witte valt me langs buiten direct de flank LA op die wel wat werk benodigd heeft en de hoek LV die niet goed past ( vleugel, koplamp, frontpaneel )
7.700€ en ziet er zeer goed uit. Met de Porsche 2.5 liter motor. Ik hou wel van de slanke lijn van de 924… Wuppertal is niet ver voorbij Keulen
Winterprijsje voor deze snelle cabrio
Spijtig van de stoelen, maar voor de rest de juiste opties
Ok, wel wat kms maar de goedkoopste Spyder sinds lang (ooit?)hier rijd het ding in 2015 rond zonder leren hoodstraps of stickers uit 200x
rond 12 minuten
Het chassisnummer en motornummer van de documentatie klopt met een 356 uit 1964.
Online ook een deelnemerslijst gevonden van de 70e hohenstrassen rennen uit 2009.
Op die lijst is de nr2 een 356 uit 1956 van Pregl/Werner.Ook gevonden een deelnemerslijst van de 8e grosser preis von Wien uit 2008.
Op die lijst is de nr69 een 550 spyder uit 1956 van Erich Pregl.
http://www.flugfeld-aspern.at/motorsport/aspern-revival2008_html_files/aspern-revival2008-dokumente/aspern-revival2008-starterliste.pdfEne Erich Pregl nam in 2015 met zijn “Pininfarina” deel aan de Vienna Classic Days, maar zonder klevers op de auto. Zal nog wat plakkers overgehad hebben en op zijn ‘pininfarina’ geplakt hebben om wat historische geloofwaardigheid te creëren?
Ben benieuwd naar je info vanuit het Porsche museum…
dikke vette zever, als het origineel PF was zou dat toch wel “ergens” in een boek staan??
Bovendien die Pininfarina badge.. in 1964 gebruikte PF geen text script,
je maakt me niet wijs dat ze hun huis stijl voor 1 jaar enkel voor die ene 356 hebben teruggedraaid
het cut out script is van de jaren 50
Ferrari 500 mondial spyder pininfarinamerk op F schild/badge
daaronder Pininfarina60 was dit
is van een 1963 Ferrari 400 Superamerica LWB Coupe Aerodinamico door PininfarinaF
script eronderdaarna zijn ze overgestapt op dit
die 356
Kheb het eens bij iemand van Porsche Museum gevraagd.. geeft het een paar dagen en dan krijgen we wel feitelijke informatie terug…
Dat er Porsche Museum op staat, alst geen waar is gaan ze er niet mee kunnen lachen.Staat ook op dezelfde papier:
Sonderkarosserie der Firma Pininfarinawat dan effectief tegenstrijdig is met Reutter, die bovenaan het document staat als ‘Aufbauer’.
Effectief ook gegoogled en vond ook niet terug. Van een unieke Pininfarina exemplaar zou je toch verwachten dat er ergens iets op het internet terug te vinden was daaromtrent….
de Abarth ken ik , maar Pininfarina?? que?
Google Fu komt ook niet echt met veel naar boven.. Je zou denken dat zoiets toch wel “ergens” gedocumenteerd zou zijn.Bovendien ziet dat ding er niet echt Pininfarina uit.
tis gewoon een 356 met bumper delete, andere achterkep , opgevulde quarter windows en
andere koplampen.
En 4 uitlaat buizen.Lijkt mij meer een outlaw gebakje dan iets waar Pininfarina mee te maken had.
Er staat letterlijk op de papieren dat het body bij Reutter is gemaakt… Dikke bullshit dus
Dit is iemand zijn fantasietje.Moest het een echt one off prototype ding zijn, het zou niet op zo een onnozele webveiling staan maar op een big boi veiling waar de echte mensen met geld zitten.
En er zouden geen stomme stickers van een rally in Wenen op plakken uit 2008, die voegen geen waarde toe op een auto met echt pedigree , of Vredestein sticker uit NL voor een auto met zogezegd italiaanse speciale historiek.Bij BVA in Zutendaal bieden ze een Porsche 356 Pininfarina aan.
https://www.bva-auctions.com/v3/nl/auction/lot/36031/11712497?pid=0
Een Pininfarina versie van de 356 was me onbekend, maar blijkbaar is dit een unieke exmplaar uit 1964.
Op het web vind je weinig omtrent deze versie van Pininfarina. Wel teruggevonden dat deze in september op Duitse koopjessites aangeboden werd voor 149.000€. En nu dus in Belgie via BVA in Zutendaal.
Heeft wel wat weg van de Abarth ( wat ook inspiratie was bij de Apal Coupe).
1tje voor de handige Harry’s :happy: :happy:
https://www.2dehands.be/autos/porsche/911/porsche-911-bj-73-464092140.html
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.