Koopjes op Kapaza-2dehands-Ebay…Deel2

Home Forum Porsche Marktplaats Porsche Te Koop Koopjes op Kapaza-2dehands-Ebay…Deel2

  • Maker
    Discussie
  • Gefeli! met de aanwinst :applaus:

15 reacties aan het bekijken - 886 tot 900 (van in totaal 1,207)
    • Stuur niet van een 84er. Km-teller niet van een 3.2. Olieniveau-meter doet het niet. Kortom een rommel-auto 😉 Om over de velgen en de rest maar niet uit te weiden.

        [quote=”bully” post=134127]

        Leg uit. 🙄

          Olieniveau meter defect

            Zoek de dingen die niet kloppen :think:

              [quote=”kristofL” post=134121]Wel 263000 km[/quote]

              Heb jij de wagen gaan bekijken? Meer info graag. 😐

                Is 9000km per jaar, zeker niet overdreven.

                  Wel 263000 km

                    Eens geen 964 Kelly! :mrgreen:

                    Ziet er op het eerste zicht inderdaad netjes uit.

                        [quote=”cabrio wim” post=133933]
                        En heb het al eerder vermeld hier ergens in een draadje, ik had een 3.2 uit bouwjaar ’83.
                        Maar dat kon officieel ook niet volgens de productielijn.
                        Dus waarom er soms eerdere datums zijn van bepaalde types weet ik ook niet.[/quote]

                        Mijn Carrera 3.2 heeft als datum eerste toelating 26-10-1983

                        En dan is het zelfs een Coupe’ …. en daarmee zeer onwaarschijnlijk dat Der Polizei er mee heeft gereden 😉

                          Eigenlijk wel spijt en dom van meerprijs anders dan afgesproken niet bijgegeven te hebben. Princiepen he ! Had dit beter even overboord gegooid. Dom Dom Dom. maar te laat. Als historiek klopt zou schitterend geweest zijn terug in orginele polizei staat te brengen.
                          Wel dik spijt

                          Wim

                            [quote=”carrera 3.0″ post=133917][quote=”bully” post=133909]Ik dacht dat de oil-klappe alleen van bj 1972 zijn. :popcorn: :think:[/quote]

                            Ja, ook just ! :wtf:
                            Waren het niet vanaf bj. aug. 1971 (dus modeljaar 1972) oil-klappe ?
                            Deze is van april 1971 :bounce:[/quote]

                            En heb het al eerder vermeld hier ergens in een draadje, ik had een 3.2 uit bouwjaar ’83.
                            Maar dat kon officieel ook niet volgens de productielijn.
                            Dus waarom er soms eerdere datums zijn van bepaalde types weet ik ook niet.

                            De reden kan zijn dat hij een politie Porsche geweest is in Duitsland, en die toen indertijd voorrang kregen op die modellen, wie zal het zeggen. 🙄

                              De 911 F 2,4 liter met olieklepje was de laatste 911 waar Ferdinand Piëch nog invloed had uitgeoefend als hoofd ontwikkeling bij Porsche voor hij vervolgens verhuisde naar Audi / NSU.

                              Het mysterie van het olieklepje
                              Een Porsche ingenieur drukte het destijds mooi uit, Porsche F-modellen zijn niet luchtgekoeld, ze zijn oliegekoeld. Om deze oliekoeling nog efficiënter te laten verlopen verplaatsten de Porsche-ingenieurs in het model jaar 1972 de olie vulopening naar buiten. Dit was bij het 2.4 liter model E, T en S van het modeljaar 1972.  

                              Er waren natuurlijk ook technische redenen voor de situatie van het olieklepje: de olietank was uit de vuurlinie t.h.v. de achterwielen bij eventueel opwerpende stenen, er waren minder oliepeil schommelingen, schade door ongeval werd verminderd en het rijgedrag werd voorspelbaarder. De olietank heeft een capaciteit van 9 Liter.

                              Dit olieklepje zat rechts achter de deur van de passagier en zag/ziet eruit als een tweede tankklep vlak voor het achterwiel. 
                              Hierdoor heeft dit olieklepje voor heel wat verwarring gezorgd destijds, zowel bij zowel Porsche eigenaren als bij de benzinestations. Er werd geregeld foutief getankt en dit zorgde voor schade aan de motors.
                              Het olieklepje verdween terug in 1973 en de olievuldop werd terug in de motorruimte geplaatst.

                              Zeldzaam
                              Porsches met een olieklepje werden door de jaren zeldzamer maar ook duurder.  
                              Er werden redelijk weinig (1963 stuks) Porsche 911 Targa en Coupe modellen met olieklepje geproduceerd in de jaren eind 1971 en 1972.
                              Het huidige verschil in prijs in vergelijking met modeljaar 1973 is groot, ondanks dat beide modellen beschikken over de geavanceerde 2,4-liter motor. De S met olieklepje is hier het zeldzaamste maar tevens ook de duurste als je er al ééntje vindt.

                              In modeljaar 1972 werd ook het laatste F-model geproduceerd, ook dat maakt dit model met olieklepje extra gegeerd op de verzamelmarkt.

                              De dag van vandaag stelt zich het probleem van foutief tanken niet meer omdat dergelijke zeldzame wagens in handen zijn van verzamelaars en met liefde worden behandeld.

                              Samengevat zijn het unieke verzamelobjecten geworden van hoge waarde, en het is natuurlijk altijd leuk een zeldzame Porsche met olieklepje te bezitten.

                                [quote=”bully” post=133909]Ik dacht dat de oil-klappe alleen van bj 1972 zijn. :popcorn: :think:[/quote]

                                Ja, ook just ! :wtf:
                                Waren het niet vanaf bj. aug. 1971 (dus modeljaar 1972) oil-klappe ?
                                Deze is van april 1971 :bounce:

                                  Dacht het ook Bully

                                15 reacties aan het bekijken - 886 tot 900 (van in totaal 1,207)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.