Home › Forum › Porsche Marktplaats › Porsche Te Koop › Koopjes op Kapaza-2dehands-Ebay…Deel2
- Dit onderwerp bevat 1,207 reacties, 124 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 11 jaren geleden door Kristof.
-
MakerDiscussie
-
MakerDiscussie
-
Ik dacht dat de oil-klappe alleen van bj 1972 zijn. :popcorn: :think:
Ja, inderdaad, orginele vraagprijs was 6500. Auto had 4jr stilgestaan maar reed goed ervoor. Bumpers zijn van poliester. Zou europeese auto zijn, en nog van duitse autobaan polizei geweest zijn.
Had zelf gebeld bij verschijnen advert, maar bij naar toerijden werd plots de prijs verdubbeld.
11000, nog ok maar auto moet eigenlijk helemaal uit elkaar.Geschiedenis was extra intressant indien echt.
Principiel heb ik afgehaakt en aan plots andere prijzen doe ik niet mee.
Spijtig want een 911 2.4S is wel mijn ultieme droom[quote=”Mikey” post=133831]Iemand deze al gezien…
http://nl.autoscout24.be/Details.aspx?id=233712189&asrc=stWat zou dat kosten om die goed te restaureren?[/quote]
deze stond vorige week op kapaza te koop voor ong de helft. :popcorn:
stond in de adv dat de motor vast zat.[quote=”carrera 3.0″ post=133803]Waarom zijn omgebouwde 911’s per se slecht ? Daar kan je toch geen oordeel over vellen vanop foto’s ? Ik vind, volgens wat ik zie op de foto’s, dat een knappe 911. Persoonlijke smaak.
Trouwens omgebouwde 3.2 of SC… naar een RS 2.7 daar wordt niet over geleuterd. Maar een 3.2, SC ombouwen naar turbo(look) of 964 dàt kàn niet volgens velen ! Begrijpen wie kan :?[/quote]
Je haalt nu 2 dingen door elkaar.
Een oudje wat omgebouwd word naar een jonger model gebeurt meestal met immi materiaal, dus een complete body kit die er van een eindje aanhangen is, en soms verre van origineel en meestal polyester en b.v niet uit drie delen maar uit een stuk, lekker makkelijk.Mensen die een jongere en al duurdere auto hebben om die te back daten geven er meestal veel geld aan uit om de auto in een zo originele staat te krijgen en oog voor detailleer hebben.
Daarbij moet er serieus aan een moderne verbouwd worden aan de neus en achterkant om het model authentiek te verkrijgen.Dus een beetje appels met peren vergelijken.
En als je denk dat dit niet waar is, kijk dan maar eens goed naar de foto’s van het oil klappe model dat hier aangeboden word.[quote=”Christophe P” post=133847]Valt iets van te maken
Alles zelf doen: – Motor revisie ong. 6000 euro
– carroserie ong. 1500 euro
– rubbers en terug origineel zetten ong. 2000 euro
Boite nog ok ?????[/quote]Motor revisie inderdaad als je het zelf kan lukt dat voor die prijs, anders 9000 tot 16000 euro
Carrosserie ……………. :happy: spuiten van een volledige carrosserie komt al gauw op 4500,00 euro.
Laswerken……………..????
Alle originele rubbers voor een Porsche oil klappe om en nabij de 1300,00 euro
Origineel zetten, ga maar eens een stalen voorbumper zoeken van dit model, en dan de rest nog ????? euro’s.
Boite op ruil basis ongeveer 2000 euro, anders duurder als je je eigen bak wilt houden.Wij hebben er eentje gedaan zo’n oil klappe model maar dan ga ik maar niet vernoemen wat dat gekost heeft.
Voordeel is dat het een zeer goed waarde heeft, dus geld is met zekerheid gewaarborgd.[quote=”C4Steven” post=133854]
Wat betreft koopjes;http://nl.kapaza.be/limburg/porsche-911-coupe-uit-1976-met-3-0-motor-als-nieuw-73624444.htm
Originele voorbumper?[/quote]Nee en ook de achterspoiler niet. Staat bij onze kenteken-registratie wel met een motor van 3000 CC. Dus het zou een originele carrera 3.0 kunnen zijn met een later ingebouwde SC-motor.
[quote=”C4Steven” post=133854]Bully, ik begrijp dat mensen met een klein beetje voeling voor Porsche wel moeten opmerken dat dit een ombouw is (jaartal & motor bv)… [/quote]
Om nog maar te zwijgen over het ontbreken van een glazen dak… 🙄
Jaartal en motor hoef je niet te weten, zelfs blinden met een beetje fingerspitzengefühl zullen merken dat dit een Kelly is.[quote=”bully” post=133844]Speciaal voor de kelly-lovers klikhierop Dit is geen echte 993 targa he Steven :think: :wink:[/quote]
LOL 😆
Hoe bedoel je, da’s geen echte 993 targa? 😉
Bully, ik begrijp dat mensen met een klein beetje voeling voor Porsche wel moeten opmerken dat dit een ombouw is (jaartal & motor bv) maar ik vind het niet meer dan normaal dat er in een advertentie voor dergelijke wagens toch wel wordt vermeld dat het een ombouw is. Gewoon om een beetje vertrouwen te wekken bij eventuele geïnteresseerden.
Wat betreft koopjes;
http://nl.kapaza.be/limburg/porsche-911-coupe-uit-1976-met-3-0-motor-als-nieuw-73624444.htm
Originele voorbumper?
[quote=”Christophe P” post=133847][quote=”Mikey” post=133831]Iemand deze al gezien…
http://nl.autoscout24.be/Details.aspx?id=233712189&asrc=stWat zou dat kosten om die goed te restaureren?[/quote]
Valt iets van te maken
Alles zelf doen: – Motor revisie ong. 6000 euro
– carroserie ong. 1500 euro
– rubbers en terug origineel zetten ong. 2000 euro
Boite nog ok ?????[/quote]Optimistische qoute voor de carrosserie
Waarschijnlijk ook wel rot onderaan hier en daar…
Laswerk…
Volldige spuitng….Als de kas hard is kan dat nog wel een zaak zijn maar dat betwijfel ik.
Op de foto’s zie je goed dat hij hier en daar al een sis bijgespoten van z’en gat dan wel…
Je weet het enkel als je gaat kijken en zeer goed keuren[quote=”Mikey” post=133831]Iemand deze al gezien…
http://nl.autoscout24.be/Details.aspx?id=233712189&asrc=stWat zou dat kosten om die goed te restaureren?[/quote]
Valt iets van te maken
Alles zelf doen: – Motor revisie ong. 6000 euro
– carroserie ong. 1500 euro
– rubbers en terug origineel zetten ong. 2000 euro
Boite nog ok ?????[quote=”C4Steven” post=133838][quote=”steven” post=133803]Maar de advertentie geeft nergens duidelijk aan dat het geen echte turbo is. Niet zo fijn van de verkoper..[/quote] :popcorn: Speciaal voor de kelly-lovers klikhierop Dit is geen echte 993 targa he Steven :think: 😉
[quote=”carrera 3.0″ post=133803]Waarom zijn omgebouwde 911’s per se slecht ? Daar kan je toch geen oordeel over vellen vanop foto’s ? Ik vind, volgens wat ik zie op de foto’s, dat een knappe 911. Persoonlijke smaak.
Trouwens omgebouwde 3.2 of SC… naar een RS 2.7 daar wordt niet over geleuterd. Maar een 3.2, SC ombouwen naar turbo(look) of 964 dàt kàn niet volgens velen ! Begrijpen wie kan :?[/quote]
+1
Ikzelf heb ook niks tegen een Kelly, maar niet iedereen heeft daar dezelfde ideëen over. Voordeel voor mij -terwijl ik op zoek ben- is dat ik daar misschien wel gebruik van ga kunnen maken om nog wat van de prijs af te dingen.
De ‘3.3 Turbo’ waar hier over gesproken wordt had ik ook al gezien en vind ik een heel mooie ombouw, maar de advertentie geeft nergens duidelijk aan dat het geen echte turbo is. Niet zo fijn van de verkoper…
Een beetje een vreemd detail is ook de snelheidsmeter die omgebouwd werd uit (vermoed ik) een echte turbo en tot 340 km/h gaat. Probeer daar maar eens aan te geraken met een 3.0 SC :happy:
Iemand deze al gezien…
http://nl.autoscout24.be/Details.aspx?id=233712189&asrc=stWat zou dat kosten om die goed te restaureren?
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.