Koopjes op Kapaza-2dehands-Ebay…Deel3

Home Forum Porsche Marktplaats Porsche Te Koop Koopjes op Kapaza-2dehands-Ebay…Deel3

• Maker
    Discussie
  • sorry, had de link niet gezien, ik dacht dat je met “deze”, de wagen in quote bedoelde.

15 reacties aan het bekijken - 871 tot 885 (van in totaal 1,224)
  • roy

Heb die ombouw al in het echt gezien en is hier wss al es gepaseerd?
      Is wel proper gedaan alleen ja naar mijn mening jammer voor je geld erin te steken :p

[quote=”Pascal4s” post=155985]Als ik zoiets lees vraag ik me steeds af hoe iemand zo’n prachtige wagen als een Porsche zo kan verwaarlozen en laten verkommeren :cry:[/quote]

Erger is: zo’n fooraap haalt de prijs van een perfect exemplaar naar beneden. Zelfs hier op het forum krijg je soms reacties als verkoper in de trend van: je kan ze vinden voor XXXbedrag, of op die site staan dezelfde voor 10.000 euro minder. Tot je gaat kijken. 🙄

propere ombouw http://www.kapaza.be/nl/porsche/1986-porsche-911-3-2–look-993-gt2–79550703.htm

persoonlijk nooit doen of kopen,maar toch netjes gedaan :driver:

Lijkt veel op voorgaande maar is niet dezelfde, geen achterruitwisser.
            http://www.2dehands.be/autos/autos/porsche/porsche-911-911-4s-114123km-177525113.html

Voor sommige mensen is het een droom en voor andere juist voor van punt a naar b te bollen.

Als ik zoiets lees vraag ik me steeds af hoe iemand zo’n prachtige wagen als een Porsche zo kan verwaarlozen en laten verkommeren 😥

Maar hij is er toch af van de site denk dat hij verkocht is.

Ik ben gaan kijken naar de 4s . Hij verkocht de wagen voor zijn vriendin die hij een half jaar kent.
                    Laatste onderhoud was op 80000km en beweerde binnen zijn geweest in kleine garage maar boek niet ingevuld.
                    Banden waren klets bumper was gescheurd kwam eraan en pinker viel eruit. Motorblok was precies in de woestijn beland.
                    Kleurverschil op spiegel. En rondom toch wat krassen. Onverzorgde wagen kon hem zo meenemen voor 21500 zonderkeuring. Pff was niet top. Met het testritje was ik ook niet overtuigd van de conditie van de wagen. Onderhoud 1000 /bumper 500 /banden 1200 /keuring z platen 120/spiegel spuiten enz ben ik beter met een andere wagen gesteld.

zijn beide auto’s die al vele maanden te koop staan, die van Hermens zeker al van september want heb die toen al gezien, de andere weet ik niet precies hoe lang.
                      idd, lage prijzen en dan nog niet vanaf geraken…
                      prix a emporter, das hetzelfde als verkoop alleen voor export of handelaar :think:

Die spullen gaan echt geen geld meer he 🙄

Met die prix a emporter zit je een beetje in het zelfde straatje als hierboven reeds uitgelegd !

In ieder geval bedankt voor de tips, volg hier al een paar jaar mee en ben al veel “wijzer” geworden van de voor en nadelen alsook van de dingen waarop gelet dient te worden. Verkoop in opdracht van klant raakt de laatste jaren serieus ingeburgerd, zelfs opc Antwerpen heeft een 996 op die manier in de aanbieding. Niet dat het daarvoor altijd slecht is, garantie heeft toch een kleine zekerheid. Heb paar jaar geleden ML gekocht bij tweedehandsverkoper die er “zogezegd” prive de winter mee door reed in afwachting dat hij zijn zomerkar terug kon inzetten…tot nu toe toch nog geen zotte kosten aan gehad.

klopt, al lijkt het me toch logisch dat de koper de keuring laat uitvoeren op zijn kosten, en dit vooraf betaald, als de verkoper gewoon zijn auto afzet bij een OPC is er niet echt een risico dat de koper er zotte dingen mee doet. Als de verkoper dan nog weigert zou ik toch al schrik hebben om hem te kopen want dat is volgens mij toch een voorteken. Al weet je het nooit natuurlijk…
                              ook dat verhaal van in opdracht verkopen is typisch bij vele verkopers, zou verboden moeten worden, is gesjoemel om geen garantie te moeten geven :think:

Verkoop in opdracht van de klant is meestal gewoon een mooiere verwoording voor “we geven hier geen garantie op dus trek uw plan ermee” ! :mrgreen:
                                Wat nog niet wil zeggen dat die slecht is natuurlijk.

T’ja een aankoopkeuring is natuurlijk altijd wel fijn maar zoals je zelf al aangeeft in de praktijk meestal niet zo evident bij een goedkoper geprijsde particulier wagen.
                                Eerst moet er uitgemaakt worden wie dat gaat bekostigen die aankoopkeuring en waar die moet gebeuren.
                                De man moet dan in vertrouwen toch maar zijn wagen meegeven of moet er zelf tijd en moeite in gaan steken.
                                Heb je een gedacht hoeveel idioten ,clowns ,bandentrappers en gangsters er op het internet rond dwalen ?
                                Meestal verloren tijd ,moeite en geld voor de verkoper.
                                Als je’m durf mee te geven is er een kans dat je’m gemolesteerd terug krijgt of ze rijden ermee de grens over.

Je kan het ook anders bekijken ,iemand die dat risico wil nemen of die extra moeite wil doen om zijn wagen te verkopen is misschien geen koopje ,anders was die al verkocht 💡

een 996 kan je redelijk makkelijk doorgronden hoor….geen mechaniek is fijlloos maar bon!
                                  Kijken of motor warm is als je aankomt! hopelijk koud dus! Als je start en er is een teveel aan rookontwikkeling blijft er olie hangen die bij het koud starten verbrand wordt…. stukje vervangen dat 350euro kost plus plaatsing….totaal kost een 700euro.
                                  Dan onder de wagen met de zaklantaarn, vettige onderkant met eventueel een drupje, joint vervangen = 1000euro.
                                  uitlaat is een teer punt van de 996, als de motor afstaat zachtjes tikken tegen de uitlaatpotten links en rechts. Gerammel op één of ander manier zijn de schotten rot en dus => andere uitlaat!
                                  Ophanging te hard en piepen = vervangen
                                  Zo zijn er nog wel wat punten die op deze leeftijd haaks kunnen gaan, oa de gps, zetel module van de bestuurder geeft er ook wel es de geest aan etc….
                                  Deze heeft achterstallig onderhoud en is 1,5jaar in de handen van de eigenaar dwz dat deze eigenlijk gereden heeft zonder onderhoud te laten uitvoeren.

15 reacties aan het bekijken - 871 tot 885 (van in totaal 1,224)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.