Home › Forum › Porsche Marktplaats › Porsche Te Koop › Koopjes op Kapaza-2dehands-Ebay…Deel4
- Dit onderwerp bevat 1,254 reacties, 132 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 9 jaren, 3 maanden geleden door david.
-
MakerDiscussie
-
24 september 2014 om 00:53
KOOPJE! 😯
Zeldzame 928S 1986.
Jammer genoeg geen handgeschakelde, maar nog steeds een zeldzame wagen voor een prijsje… 🙂
Had ik de plaats ervoor… :think: -
MakerDiscussie
-
Ofwel bieden ze iets te koop aan ofwel willen ze iets kopen wat je te koop aanbiedt. In beide gevallen willen ze je laten betalen. Als ze proberen je iets te laten betalen als je zelf iets aanbiedt ruikt het toch al vlug naar oplichting. In het geval je iets wil kopen, en je moet betalen om transportkosten en/of andere zaken te betalen, moet ook al gauw een lichtje branden. Tot 2 1/2 jaar geleden was ik bij de lokale politie, en je kan je niet voorstellen hoeveel klachten werden neergelegd door mensen die er inlopen. Ook de verhalen die van de oplichters komen zijn onvoorstelbaar. Eén raad, stel alles in vraag, betaal nooit als je zelf iets verkoopt, koop niets als de deal niet in persoon kan doorgaan!
Jongens, dit systeem bestaat al jàren… Naast de extreem lage prijs herken je een dergelijke poging tot oplichterij aan het feit dat de verkoper zich toevallig de dag voordien heeft ingeschreven op 2dehands.be. Hij zal ook slechts één item te koop hebben. Als je nu bij jezelf denkt: “dat kan toch”, dan kunt je jezelf definitief als hopeloos naïef catalogeren!
Als ik het zie, mail ik direct naar 2dehands.be en na korte ogenblikken is het zoekertje dan verwijderd. Blijkbaar is het hen teveel moeite om vooraf alle nieuwe registraties te scannen.
Het is duidelijk dat het puur bedrog is.
Gewoon voor de fun hem eens een mail gestuurd en dit is het antwoord van de bedrieger :loser:Ik ben 40 jaar oud. Ik was getrouwd in België, maar helaas scheidde ik na 6 maanden.
Nu ben ik gevestigd in Londen, UK en ik heb de auto hier bij mij.
Als u de auto wilt kunt u hier komen om het te nemen of we kunnen een transportbedrijf om zorg te dragen voor de levering, het proces is zeer eenvoudig, ik heb net gekocht een VW Polo voor mijn zus gebruik van deze service en ik weet hoe het werkt .
Dit transportbedrijf zal zich bezighouden met de levering van de auto inclusief alle documenten. Zij zal de auto direct bij je huisadres.
Als we zullen gebruiken moet je 5 dagen om te testen en inspecteren van de auto, samen met alle documenten. In deze periode van 5 dagen moet u beslissen of u wilt de auto niet te houden of niet.
De levertijd is arround 2-3 dagen (afhankelijk van de afstand) en de auto zal direct op uw woonadres in België worden geleverd.
Het bedrijf zal alle registratie papieren in uw land te behandelen!
Laat het me weten als we dit kunnen doen en ik zal u uitleggen hoe wij de transactie stap voor stap kan maken.Dit kreeg ik ook van Autoscout 24. :applaus: :up:
*** Texte en Français en dessous ***
Beste AutoScout24 gebruiker,
Het is mogelijk dat u contact heeft gehad met een persoon die slechte bedoelingen heeft betreffende dit voertuig : Porsche 356 C (10/1965), 78.400 km, 10.200 EUR
Als u berichten krijgt in het Engels of in gebrekkig Nederlands, wees dan voorzichtig! Ga geen engagement aan als u niet zeker bent dat u het beschreven voertuig gaat ontvangen.
Via de volgende weblink vind u hierover meer informatie terug:
http://ww2.autoscout24.be/nl-be/advies/frauduleuze-advertenties-en-phishing/173956/147551/Voor meer informatie kan u ons steeds contacteren via het volgende e-mail adres info.belgium@autoscout24.com
Veel succes met uw aankoop!
Het AutoScout24 Team
Costa
het eerste wat ik doe, is het telefoonnummer nakijken.
In dit geval stond die op naam van een VZW in de gemeente waar de wagen volgens de advertentie stond.Dit is dus een scammer die er zijn werk van maakte.
typische als je een te goedkope advertentie ziet, is deze meestal scam
vals dus zoals je kan lezen, spijtig genoeg staan er op iedere zoekertjessite wel enkele 10tallen op…Bij een scam krijg je een typische email (vaak in bijzonder gebrekkig Engels) met een vreemd verhaal (vaak emigratie), en het komt erop neer dat je bijzonder goedkoop een wagen kunt kopen, maar eerst moet je hen een aanbetaling doen, en dan zullen zij de wagen laten leveren, op hun kosten dan nog wel !
Uiteraard zie je nooit de wagen, en ben je je centen kwijt :loser:
Scammers opereren vaak vanuit vb Nigeria, en vermits er nog steeds arme zielen in hun val lopen, leven die mannen daar als God in Frankrijk !
De email die een NL forumlid had ontvangen ivm de 356 :
[i][color=#0000bb]Beste koper,
Dank u voor uw interesse in het kopen van de Porsche originele 356C.
De auto is in perfecte staat, met niets mechanisch mis – als nieuw! Als u besluit te kopen, vindt u alle documenten te ontvangen, gebruiksaanwijzing, sleutels, een koopovereenkomst reeds door mij ondertekend.
De laatste prijs is 9900 euro voor transport en verzekering inbegrepen.Als je echt geïnteresseerd bent in het kopen van de auto stuur me dan een antwoord.
Waar je woont en ik zal u uitleggen hoe wij de transactie stap voor stap kan maken.
Met vriendelijke groet,
Paul[/color][/i]Het is en blijft een goed gezegde : “if it sounds too good to be true, it probably is !”
[quote=”bzguy” post=187690]’t Is een scam, hebben ze al gevonden op NL Porscheforum ;)[/quote]
Wat bedoel je met een scam?
Weet zelfs niet of dit al een S is. In ieder geval niks speciaals en te duur voor wat het is…
[quote=”stefx911″ post=187659][quote=”mcs51″ post=187655]Zou DIT een koopje zijn?
Iemand met een beetje historiek van deze wagen?[/quote]Waarom zou dit een koopje zijn?
Dan zijn er hier al wel enkele veel interessantere gepasseerd op het furom de laatste tijd. De mijne oa en die van Remmel. Deze is zijn prijs niet waard imho
Ook niet meer de originele achterbumper en interieur niet echt fris meer.[/quote]
‘t Ja, ben hier nog geen maand aan het lezen en zowel de uwe als die van Remmel waren al verkocht 🙁
Moet dus iets anders zoeken hé
Bumper van een S4 op een S, right ? 😯
Was mij niet onmiddellijk opgevallen, shame on me.Hmmm. vw kloon zeker
[quote=”stefx911″ post=187658]Nog eentje voor onder de kerstboom
[quote=”mcs51″ post=187655]Zou DIT een koopje zijn?
Iemand met een beetje historiek van deze wagen?[/quote]Waarom zou dit een koopje zijn?
Dan zijn er hier al wel enkele veel interessantere gepasseerd op het furom de laatste tijd. De mijne oa en die van Remmel. Deze is zijn prijs niet waard imho
Ook niet meer de originele achterbumper en interieur niet echt fris meer.
Nog eentje voor onder de kerstboom
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.