Home › Forum › Porsche Marktplaats › Porsche Te Koop › Koopjes op Kapaza-2dehands-Ebay-…
- Dit onderwerp bevat 1,207 reacties, 97 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 11 jaren, 10 maanden geleden door Bart.
-
MakerDiscussie
-
MakerDiscussie
-
[quote=”911_NL” post=118961]
AKK is nuttig voor hen die er totaal geen verstand van hebben .. maar kan in zo’n geval ook afschrikwekkend werken [/quote]Helemaal mee eens. Maar wil je de hoofdprijs voor je auto dan als koper altijd een AKK. Koop zelf altijd zonder AKK maar als ik het niet vertrouw gaat er iemand mee met kennis van zaken, daar heb ik auto’s op laten staan terwijl ik al vlinders had 😉 Gaat de mijne weg dan is een AKK uitgesloten, heb er ook geen zin in, dus die gaat dan voor een zacht prijsje naar een kenner met verstand van zaken. Hij blij, ik blij 😉[quote=”Mushroom” post=118956][quote=”Blindstra” post=118951]waar staat die auto nou precies Marc? Wat een plaatje zeg![/quote]
49.500 knotsen…[/quote]Hier bij Historic Mars…klikhierop
@marco; thankx. Maar wat een bedrag zeg. Hij zou het zo maar waard kunnen zijn overigens.
Heb zelf 2x een Porsche gekocht en 1x voor iemand anders aangekocht. Zonder AKK, en ben echt geen doorgewinterde Porsche kenner. Beetje hulp van deze en gene was wel nodig voor mijn gevoel en gemoedsrust.
AKK zegt niet alles inderdaad. Maar kan me goed voorstellen dat iemand zonder al te veel kennis van zaken het toch doet. Het is maar waar je je goed bij voelt. Want daar komt het uiteindelijk toch op neer.
[quote=”S2″ post=118957]@Mushroom : :respekt: , dacht al dat ik alleen stond in mijn opvattingen over een AKK.
Het heeft ongetwijfeld zijn nut, maar is zeker niet zaligmakend![/quote]AKK is nuttig voor hen die er totaal geen verstand van hebben .. maar kan in zo’n geval ook afschrikwekkend werken 💡
Als je er zelf een beetje kijk op hebt – gewoon een toerke maken, zoals Mushroom zegt – de ogen goed de kost geven en evt. bij een kwik fit om de hoek vragen of je even met de wagen op de brug mag 💡
Heb ik onlangs ook gedaan met een 993 targa :popcorn:
@Mushroom : :respekt: , dacht al dat ik alleen stond in mijn opvattingen over een AKK. Het wordt zo opgehemeld, dat je je bijna schuldig zo voelen als je er niet volledig achter staat.
Het heeft ongetwijfeld zijn nut, maar is zeker niet zaligmakend![quote=”Blindstra” post=118951]waar staat die auto nou precies Marc? Wat een plaatje zeg![/quote]
49.500 knotsen…
Even proberen op iedereen te antwoorden…
@ Bully: de eerste spreekt me niet echt aan. Persoonlijk probleem waarschijnlijk, maar ik word altijd depressief als ik foto’s zie van auto’s in de sneeuw. Niet dat hij niet in de sneeuw mag rijden van mij, maar gewoon het geheel. Er straalt altijd een soort van tristesse vanuit. Daarbij, een beige interieur is
voor ouw peekesniks voor mij :sarcastisch
De tweede, no offence, maar da’s sucker bait. Voor degenen die persé een luchtgekoelde moeten hebben omdat hij luchtgekoeld is zodat ze op ‘t Nederlands forum kunnen uitpakken :happy: :drink: 😉 Hij is dat geld misschien waard hoor, met alles wat er aan gebeurd is, maar persoonlijk heb ik dan liever eentje van 20.000 waar ik om 30.000 Euro kan aan vertimmeren naar mijn goesting… dan kom ik op ‘t zelfde bedrag uit 😉Dan: historiek, facturen etc…
Persoonlijk boeit het me maar weinig. Je kan 2 volle mappen met facturen hebben en de eerste week misschien niks, maar de dag erna toch wat druppels op de vloer van de garage.
Maw, het is een indicatie, maar ook niet meer dan dat. Ik ga niet denken dat ik een goeie heb omdat er een stapel facturen bij is. De eerste waar ik gaan naar kijken ben had ook een onderhoudshistorie, stempels, facturen, revisies etc, maar toen ze langs onder 1 plaat losgeschroefd hadden in een Porsche center had ik al om 20 a 25.000 Euro kosten, alleen al aan de mechaniek. Dan sta je daar met je 2 mappen aan papierwerk. Als hij drupt drupt hij hoor, eender hoeveel papierwerk erbij is. En als hij nu niet drupt doet hij het misschien volgende week wel, of volgende maand, of nooit. Wie weet het?AKK dan: Zoals ik eerder al zei, en zoals Gette beaamt, het is en blijft een loterij (zie mijn eerdere paragraaf mbt onderhoudshistorie). Neem eender welke Porsche van een aantal jaar oud en hij gaat er altijd slecht uitkomen. Wat ben je ermee? Niemand laat de buisjes van de hydrauliek vervangen, tenzij je hem van nul opbouwt, maar toch was dat een opmerking. De wagen van Pepijn bvb. reed eigenlijk fantastisch goed en langs een kant heb ik spijt dat ik er ooit een AKK laten op doen heb want voor ‘t zelfde geld had ik er jaren probleemloos mee gereden. Ignorance is bliss.
Het gedoe: strikt bekeken is het geen gedoe, maar ‘t is dan al de 2e AKK op een paar weken tijd, Z-platen opsnorren of een depanneuse regelen, afspraken maken, etc etc.
Ik rij er ‘t liefst gewoon heen, bekijk de auto, een toerke maken en zeggen ” ‘t is goed”. Maar zelfs een stukje rijden kan je met deze nog niet (toch niet legaal). Je bent dus veroordeeld tot het hele gedoe, extra gedoe doordat de wagen niet ingeschreven is, want anders rij je er effe mee naar een OPC en als de AKK meevalt ( :popcorn: ) neem je ‘m mee en een paar dagen later rij je.Ik weet ‘t niet. Eigenlijk wil ik ‘m en denk ik eraan gewoon erheen te rijden, met de verkoper en met Z-platen erop naar de technische keuring te rijden en dat hok op mijn naam te registreren. Heel dat gedoe met AKK skippen want de uitslag is toch op voorhand al bekend. Hij ZAL lekken, en hij ZAL hier en daar roest hebben, etc etc… Wat wil je? ‘t Is een auto van 24 jaar oud. Wil je een nieuwe zonder roest, dan moet je een nieuwe kopen. Wil je één in betere staat dan moet je 50.000 Euro afdokken (of 49.500 ;)). De keuze is aan de koper hé? Gokje nemen of niet 🙂
I liked what I saw yesterday… Dus nog even in beraad, ik veronderstel dat er hier niemand onder mijn duiven zal gaan schieten…Nen Boxster dan? Thx, but no thx. Heb niks tegen Boxsters (heb er zelf één gehad) maar ik wil nu liever iets dat ik nog niet gehad heb. Neemt niet weg dat ‘t beregoede auto’s zijn.
[quote=”WES-RS” post=118903]”Wat” duurder… 🙄 Voor dat geld heb je er 2.
[/quote] Het is wel een plaatje :coolness: klikhierop En klaar 😉
Die Club Coupe heb ik vrij gegeven !
Van dat type wagen zijn er 18 wagens in tannegrun gemaakt ,het gaat om een Wtl !
Laat me eerst de Akk afwachten . 😉De Funny houdt ons aan’t lijntje hé :engeltje:
En mijn zoon kijkt er nog steeds naar uit om eens mee te karren in zijn GT3… :driver:‘t wordt hier druk van het aantal forumleden die een 964 zoeken 😉 Ik denk dat elke eigenaar van een 964 die nu nog iets post op Kapaza, tweedehands of autoscout al minstens door een viertal forumeleden ondervraagd zal worden 😉
@mushroom: bedankt, bespaart me een mail/telefoon richting postcode 5161 😉 De wagen staat al een tijdje te koop
Bedankt S2, heb ik helemaal begrepen! :up:
Heb de verkoper even een mailtje gestuurd om de “hoe en wat” te weten te komen van de LPG installatie.
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.