Koopjes op Kapaza-2dehands-Ebay-…

Home Forum Porsche Marktplaats Porsche Te Koop Koopjes op Kapaza-2dehands-Ebay-…

  • Maker
    Discussie
  • Een rubriek die we vroeger hadden en erg leuk was .
    Komen jullie een koopje of rariteit tegen , plaats ze hier .
    Wie weet iets hier net iemand op zoek naar die wagen .
    Zo heb ik bvb mijn Daily gekocht van een lid hier .

15 reacties aan het bekijken - 331 tot 345 (van in totaal 1,207)
    • [quote=”Funny” post=118917]Ik ben ook bezig met een tannengrunen wagen ,nog even afwachten ;)[/quote]

      Dus geen GT3 want die bestaan wss niet in die kleur. Dan mss toch die Porsche club editie? :coolness:

        Waarom is een AKK nog altijd nodig is voor een ouder model P die nooit echt een mega investering zal worden zoals een 73er RS??

        Wat gaan ze zeggen; Er zijn dingen die niet origineel zijn aan uw wagen van 1992 en 185.000km.
        Ze zullen idd altijd wel iets vinden, maar gaat dat u dan weerhouden om deze te kopen?
        Heb vandaag weer een voorbeeld toe te voegen van iemand die een klassieker gekocht heeft bij een “te betrouwen en eerlijke verkoper”. De wagen is ook meegenomen voor een AKK en kwam daar als goed exemplaar door.
        Ze zijn aan het demonteren geslagen en nu reeds is de miserie amper te overzien.
        Commentaar van de eerlijke verkoper, maar meneer ge wist toch dat het een projectwagen was 😕

        Zolang deze vooraan niet rood en achteraan wit was origineel is er volgens mij altijd aan te beginnen. Ik lees hier veel over facturen, altijd leuk om deze te hebben voor de historiek maar ze zijn zo vlug nagemaakt meneer.

        Als je echt een cleane 964 wil moet je anders even kijken bij Serge Heitz ea. Die hebben er staan met 32000 km op de teller met de afstofplumeau van de eerste eigenaar nog in het kastje. Voor die prijs koop je dan wel 4 andere 964s

        Mijn keuze zou rap gemaakt zijn !

        Ps. Wat kan het aan moeite en geld kosten om een halve dag een depanneuse te huren en hem zo tot daar te brengen voor de AKK ?

          Ik ben ook bezig met een tannengrunen wagen ,nog even afwachten 😉

          S2

            Ik zal een poging ondernemen om het verstaanbaar uit te leggen.

            Bij de conversie op gas worden er injectoren geplaatst in het inlaatspruitstuk (parrallel aan de injectoren voor benzine die gewoon blijven zitten), dit betekent, als we ervan uitgaan dat het gasinjectie is er in elke inlaatbocht een gaatje wordt geboord om de injector te plaatsen.
            Die injector zal dan tijdens de inlaatfase gas spuiten in het inlaattraject dat dan binnengezogen wordt in de motor en daar tot ontploffing komt (waarna het volgende proces eigenlijk identiek is aan een benzineverbranding).
            Het probleem is dat je bij gasinjectie niet het afkoelende effect hebt dat je bij benzineinjectie wel hebt (benzine wordt vloeibaar als mist ingespoten). Doordat je het afkoelende effect van de benzine niet hebt worden de inlaatkleppen heter en heb je de kans dat deze gaan inlopen in je cilinderkop. Daarom worden gasmotoren ook meestal iets ruimer gesteld qua klepspeling om het uitzetten onder invloed van de hitte te verminderen.
            Sommige motoren zijn hier gevoeliger aan dan andere (afhankelijk van het soort materiaal gebruikt voor de kleppen en cilinderkop).
            Nu kan je hier wel een mouw aanpassen door samen met de gas een vloeistof te vernevelen (meestal valvecare of iets dergelijks genoemd) die de kleppen smeert en afkoelt. Waarschijnlijk is dit wel gemonteerd , maar opnieuw heb je 4 extra gaatjes in je inlaatspruitstuk. Maar de kans op inlopende kleppen is wel gevoelig kleiner.

            Nadeel:
            Je hebt veel extra leidingen en een vacuumlek is niet echt uitzonderlijk. Ook de injectie juist afstellen is niet echt makkelijk (te rijk is niet goed, te arm evenmin)

            Wil je de installatie eruit (wat denk ik wel de bedoeling is), dan heb je heel veel gaten van de montage die moeten gedicht worden. Aangezien veel onderdelen op bestaande onderdelen gemonteerd worden, is de kans op “valse lucht” zeer groot.

            Beknopter kan ik het eigenlijk niet uitleggen, hopelijk heb je er iets aan. Anders vraag je het maar 🙂

              [quote=”bully” post=118896][quote=”Mushroom” post=118886]

              @bully
              : niets zo veranderlijk als een mens hé? ;)[/quote]Yep 😉 klikhierop Deze al gezien?[/quote]

              Slate Grey; DE kleur voor een 964, maar dan wel met zwart interieur… en turbo zetels als het even kan 😉

                Ik ben helaas niet zo heel bekend met een LPG installatie dus weet niet echt waar je op doelt. 😳 Ik weet dat het op gas rijden is, er een extra tank ingebouwd word en dat er wat motoraanpassingen aan te pas komen om hem werkelijk op gas te laten rijden, maar daar houd het zowat op.

                  [quote=”Mushroom” post=118816]

                  @ Luc993cabrio: Ga je ‘m kopen? 8)
                  :([/quote]

                  Neenee, moet absolut ene zijn met volledige onderhoudshistoriek en deze had dit niet, heb tijd dus kijk op mijne gemak voort he :coolness: :coolness: :coolness:
                  Kleur niet van belang, is de bedoeling om deze te wrappen in de Gulf kleuren :relaxman: :relaxman: :relaxman:

                  @ Lowiexx, die rode was inderdaad verlaagd, maar dat vond ik juist zo mooi aan deze, de rest van je bevindingen kloppen voor 100% :respect2: :respect2: :respect2:

                  PB

                    Wes, dat is een EX-LPG Boxster, zou je je daar aan wagen ?

                      “Wat” duurder… 🙄 Voor dat geld heb je er 2. :mrgreen:

                      Even snel een woordje raad gezocht…

                      Deze heb ik hier nog al eens gepost omdat hij mij wel aanspreekt. Hij heeft altijd rond de 20k gestaan vraagprijs maar heeft nu een koper (duitse firma) die hem aanstaande maandag komt ophalen voor €16.950. Lijkt me weinig geld voor de wagen die je ervoor terug krijgt. Bodje doen of…? :think:

                        465050_10151422593400048_264929400047_23288581_1134871745_o.jpg
                        blijven zoeken mush :think: ,je zal wel met de tijd op een goeie vallen :happydance: ,je hebt geen geduld :bounce: ,onderhoudsboekje is toch belangrijk hoor en verdere historiek,facturen,deze waren bij de mijne aanwezig :coolness:

                          Wat duurder maar dan heb je ook wat…..klikhierop

                            Aangezien mijn Frans ook stopt na: oui, non, chocomouse en voulez vous coucher avec moi. Lijkt het mij geen goed idee. :mrgreen:

                            Je hebt gelijk hoor, het is teveel gedoe en tijd wat je erin moet steken om dan uiteindelijk misschien nog niet te kopen. Is veel moeite voor een wagen die je niet persé MOET hebben. Ik denk dat Funny gelijk heeft, gewoon rustig afwachten en de perfecte komt op een goed moment wel voorbij. :up:

                              [quote=”Mushroom” post=118886]

                              @bully
                              : niets zo veranderlijk als een mens hé? ;)[/quote]Yep 😉 klikhierop Deze al gezien?

                                Ge wordt oud Wesley 8)
                                Is’t niks voor u eigenlijk?
                                Ikzelf ben eigenlijk nog altijd aan ‘t twijfelen hoor. Hij spreekt me gewoon enorm aan.

                                Funny zei ook dat ik tijd genoeg had en dat ik nog maar een beetje moest rondkijken, maar eigenlijk ben ik niet aan’t kijken, ik MOET er niet persé één hebben, ‘t moet zelfs niet persé een 964 te zijn. Ik heb gewoon zoiets van “Eentje erbij, waarom niet”, en toen passeerde die van Pepijn die me al hard aansprak. Toen die maritieme die me al maanden aansprak en waar ik effectief gaan naar kijken ben om te zien hoe slecht hij er waarschijnlijk wel aan toe was, en toen ik dan die groene zag staan was ik weer direct verloren.
                                Moest ik nu echt op zoek zijn zou ‘k waarschijnlijk wel de moeite doen.

                                Je kan er een goede auto aan hebben hoor, alleen is’t (teveel) gedoe. Moest ik iemand kennen die goed Frans spreekt en die eens naar die gast wil bellen om ‘m eens met zijn voetjes op de grond te zetten en om ‘m uit te leggen dat een auto die nooit problemen gehad heeft (als dat al waar is natuurlijk) niet automatisch betekent dat die auto ook nooit problemen GAAT hebben, ‘t zou misschien ook al gemakkelijker praten om misschien “prijsgewijs” iets te forceren en dan heb je DAT toch al hé?
                                Maar ja: als, maar, misschien… :happydance: :mrgreen:

                                  Misschien toch nog maar eens nadenken over hem toch te kopen. 😉
                                  Aangezien hij nooit in panne zal vallen kun je het geld wat je elk jaar uitspaart aan Touring, gebruiken om hem terug in de originele kleur te zetten. WIN! :mrgreen:

                                  *edit* Deze achterlijke info heeft me de titel “Senior Boarder” opgeleverd. DOUBLE WIN! :mrgreen: :mrgreen:

                                15 reacties aan het bekijken - 331 tot 345 (van in totaal 1,207)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.