- Dit onderwerp bevat 24 reacties, 12 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 9 jaren, 4 maanden geleden door .
-
Discussie
-
27 september 2015 om 01:33
Beste forumleden,
Graag had ik even naar jullie mening en advies gepolst.
Vandaag gaan kijken naar een 964 C2 ( handgeschakeld) Auto komt origineel uit Italië en staat nu in Frankrijk. Onderhoudsboekje is aanwezig en regelmatig afgestempeld (OPC). Echter, er zijn alleen facturen aanwezig van de laatste 10 jaar. Voordien ( periode in Italië) geen enkele factuur aanwezig…km stand is aanvaardbaar maar moeilijk controleerbaar….uitgebreide testrit was positief. Proper interieur ( op aantal kleine zaakjes na die nog gingen gerepareerd worden), corrosserie in goede staat ( niet perefct) en geen roest, motor geen lekken. Nummers en optielijst klopt ( bij porsche geverifieerd).
Wel op bodemplaat vochtige plek die doorloop naar rechtsvoor. Eigenaar beweert dat dit een lekkende leiding is van de stuurbekrachtinging. Dit zou nog bij lokale OPC aangepakt worden ( offerte reeds aanwezig).
Vooraan bilstein schokdempers waardoor volgens de eigenaar de wagen wat verlaagd zou zijn ( vluchtheuvels moesten traag genomen worden).Wat is een correcte prijs voor deze wagen in de markt van vandaag? Is een niet volledige historiek zo i zo een afknapper? Klopt het dat een lekkende stuurbekrachtigingsleiding tot rechtsvooraan olie kan geven? Klopt het dat bilstein schokdempers de wagen wat verlagen? Is dit een probleem bij belgische keuring/invoer?
Heb een aankoopoptie genomen maar ben toch nog wat aan het twijfelen gezien de niet volledige historiek en de vele vragen waarmee ik zit. Wat denken jullie?
Kopen of toch laten passeren?
Niet mijn bedoeling om later met veel winst door te verkopen maar zou toch een aantal leuke jaren er mee willen beleven en eventuele meerwaarde de kosten van het onderhoud willen laten dekken…Tips, advies en meningen welkom!
Tom
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.