Kopen of niet?

Home Forum Porscheforum Technisch Luchtgekoelde Porsches 964 Kopen of niet?

• Maker
    Discussie

• Tom

Beste forumleden,

Graag had ik even naar jullie mening en advies gepolst.

Vandaag gaan kijken naar een 964 C2 ( handgeschakeld) Auto komt origineel uit Italië en staat nu in Frankrijk. Onderhoudsboekje is aanwezig en regelmatig afgestempeld (OPC). Echter, er zijn alleen facturen aanwezig van de laatste 10 jaar. Voordien ( periode in Italië) geen enkele factuur aanwezig…km stand is aanvaardbaar maar moeilijk controleerbaar….uitgebreide testrit was positief. Proper interieur ( op aantal kleine zaakjes na die nog gingen gerepareerd worden), corrosserie in goede staat ( niet perefct) en geen roest, motor geen lekken. Nummers en optielijst klopt ( bij porsche geverifieerd).
      Wel op bodemplaat vochtige plek die doorloop naar rechtsvoor. Eigenaar beweert dat dit een lekkende leiding is van de stuurbekrachtinging. Dit zou nog bij lokale OPC aangepakt worden ( offerte reeds aanwezig).
      Vooraan bilstein schokdempers waardoor volgens de eigenaar de wagen wat verlaagd zou zijn ( vluchtheuvels moesten traag genomen worden).

Wat is een correcte prijs voor deze wagen in de markt van vandaag? Is een niet volledige historiek zo i zo een afknapper? Klopt het dat een lekkende stuurbekrachtigingsleiding tot rechtsvooraan olie kan geven? Klopt het dat bilstein schokdempers de wagen wat verlagen? Is dit een probleem bij belgische keuring/invoer?

Heb een aankoopoptie genomen maar ben toch nog wat aan het twijfelen gezien de niet volledige historiek en de vele vragen waarmee ik zit. Wat denken jullie?
      Kopen of toch laten passeren?
      Niet mijn bedoeling om later met veel winst door te verkopen maar zou toch een aantal leuke jaren er mee willen beleven en eventuele meerwaarde de kosten van het onderhoud willen laten dekken…

Tips, advies en meningen welkom!

Tom

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 24)
      • Enkele weken terug navraag naar gedaan… Maar was toen verkocht. :popcorn:

Heb hem ook live gezien…Broertje van de mijne…

Moest ik nog gene hebben en op zoek zijn zou ik al bij Van Beurden staan nu

Vandaag geplaatst om 14.04
            Van Beurden

Ja, de goede exemplaren zijn er snel tussen uit

Tom

Had hem ook al gezien maar helaas staat bij bij Autoscout nog te koop maar op de website van Van Beurden zelfs reeds verkocht…

Ziet er idd niet slecht uit :applaus:

Bij Van Beurden een 964 C4 met 115.000km. Ik heb hem in’t echt gezien en ziet er top uit.

841506082704708.jpg

Ben ik dan de enige die vind dat de auto er nog niet zo slecht uitziet? :think:

Oke, de zonnekleppen en de verwarmingsroosters hadden eens gepoetst mogen worden.

Persoonlijk zou ik meer moeite hebben met het feit dat het een 5-de eigenaarswagen is, en vooral origine Italie.

Kilometerstand kan ook niet 100% bewezen worden, begrijp ik?

‘t Is een verkopersmarkt momenteel.
                        Hij weet dat hij hem zonder al dat “gedoe” ook kwijtraakt binnen de week. Tegenwoordig is’t happen en hopen op ‘t beste als je persé eentje wil.
                        Stond verleden week een Jubi 50 te koop bij AECars voor 199K, was weg op anderhalve week, staat er momenteel terug eentje te koop en ze zouden er nog 2 in ‘t verwacht zijn… 😯

Staat inderdaad nie proper op de foto’s, natuurlijk voor die prijs zal je in de huidige markt gene vinden die perfect is denk ik.
                          Heb natuurlijk de wagen nie zelf gezien maar ene in Slate Grey en zonder schuifdak :popcorn: :popcorn: :popcorn:

Tom

Kleur sprak mij inderdaad enorm aan…moest je een handgeschakelde 964 C2 van 90 tot 93 weten staan met minder dan 150.000 km aan dezelfde prijs mag je me het gerust laten weten…ben al tijdje op zoek en ze zijn niet vaak te koop onder de 50.000 euro…

Toch redelijk qua prijs om er zo ver voor te rijden?
                              Speciale reden dat je naar deze gaan kijken bent?

Tis natuurlijk is Slate grey wel een prachtige kleur voor een 964 he 😉 .. of ben ik wat bevooroordeeld?

Als verkoper zijnde zou ik die foto met de vieze zonnekleppen en kopsteunen nu niet direct in mijn ad zetten…
                              Misschien eens helemaal deftig kuisen… misschien ligt het aan mij maar staat niet echt mooi te blinken imho…buiten de banden dan

Tom

Wat was de vraagprijs en km stand?

over welke auto gaat het eigenlijk? kan je een link plaatsen?

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 24)
                                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.