Koplamp probleempje

Home Forum Porscheforum Technisch Luchtgekoelde Porsches 911 Koplamp probleempje

• Maker
    Discussie
  • Vandaag de namiddag genomen om de P eens goed te wassen, ik merkte dat de linker koplamp helemaal aangedampt was na ‘t wassen, dus maar even onderzoeken waarom… nu blijkt dat de ring gewoon vastzit met de schroef onderaan en dat ik eigenlijk de koplamp lichtjes naar voor kan kantelen (ca. halve cm). dus zowel de ring, glas als volledige binnenspiegel kan ik bewegen.

‘t is een zwarte niet regelbare koplamp. Ik gok dat de ring over dat kleine lipje heen moet, maar dat zit ie dus niet meer… tips/tricks?

Merci /AmbuRaf

6 reacties aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
    • Hier mag een slotje op …

blijkbaar zat één van de klemmen die ‘t binnenglas vasthouden tegen de ring een beetje in de weg waardoor de zwarte lip van de kunststof ring niet paste. de vorige eigenaar heeft deze dan helemaal plat geduwd met ‘t gekende gevolg.

Daarstraks kunststof beetje bijgeplooit tot ‘t lipje terug was en dan de klem verplaatst… nu past ie nog mooier als mooi 🙂

Ciao /AmbuRaf

Misschien heb ik iets gemist, maar over welk type 911 gaat het eigenlijk ? Eu of USA ? En heb je geen foto’s ? Dat zou het wat makkelijker maken om te kunnen adviseren .

Hi allemaal,

heb rechterkoplamp ook losgemaakt, maar ze zien er beide ‘voor mij’ identiek uit. ook de ring ziet er wel OK uit.
          Enkel op de linkerring hebben ze wss ooit zwarte kit gespoten, over de zwarte behuizing, maar waarom… geen idee.

ik ga eens verder uitvlooien.

Alvast merci allemaal.

kruisschroefje los, sier ring eraf, platte vijs los onderaan, koplamp terug goed vastklikken bovenaan, evt checken of rubber afdichting nog goed zit, koplamp terug vast met de platte vijs, en dan de sierring er terug over en met kruisvijsje vast zetten

als het lipje op spatbord wat versleten is, voorzichtig wat bijbuigen

heb je detailfoto’s om het probleem wat te verduidelijken?
              heb je al eens vergeleken met de rechter koplamp?

Oei niemand? 🙁

6 reacties aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.