koplampen 912

Home Forum Porscheforum Technisch Algemeen koplampen 912

• Maker
    Discussie
  • Hallo,

Ik heb zonet een koopovereenkomst getekend voor een Porsche 912 die ingevoerd is vanuit de VS in Nederland. Kan het zijn dat de koplampen niet voldoen voor de Europese markt, dat ik andere moet laten steken om in Belgie door de autokeuring te geraken? Heeft iemand een idee wat ik dan precies moet laten vervangen, de hele lampkast, het glas alleen of de lamp alleen en welke is het prijskaartje voor twee? Zou dit ook een probleem zijn als ik een oldtimerkeuring aanvraag?
    met dank
    marc

4 reacties aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
    • Voor oldtimerkeuring zijn de gordels niet nodig als de wagen er origineel geen had.
      Zo is mijn Rekord P2 uit 1960 destijds gekeurd zonder gordels

klopt de gordels dienen voor dagelijkse keuring net zoals de lichten een “E” keurmerk hebben…

Maar een telefoontje naar je plaatselijke keuring helpt je al een pak verder hoor…

Ook de gordels niet vergeten en eventueel de (zij)pinkers die costant branden bij het opzetten van de lichten.

Ook moet je een KM/H aanduiding op je kliomterteller hebben…

Bij een oldtimerkeuring vermoed ik geen probleem, gewone keuring, vergeet het maar…

Je dient de lamp en de lampringen te vervangen.
            Die H4 lampen kan je makkelijk okkazie vinden aan redelijke prijzen.

4 reacties aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.