koplampen Japan

Home Forum Porscheforum Technisch Luchtgekoelde Porsches 911 koplampen Japan

  • Maker
    Discussie
  • hallo,

    rij met een 911 invoer Japan, linksgestuurd. bwj 1989.
    Zit wel verveeld met de koplamen die anders gericht zijn, vermits ze in Japan links rijden.
    Heb al de glazen vervangen maar de lichten zijn niet te regelen naar europese normen.
    Kan het iemand helpen wat er moet gedaan worden ( reflectoren vervangen, gehele lichtblokken ?)
    en me tevens het verschil uitleggen.

    bedankt,

    stefaan

7 reacties aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
    • Zo’n koplampen kan je waarschijnlijk goedkoop tweedehands op de kop tikken. Worden dikwijls vervangen wegens teveel steenslag, als jij dan daar tevreden mee bent natuurlijk.

        Alles is uitvoerig beschreven in vorige berichten of posts ; gewoon LHD koplampen kopen en monteren , simpeler kan het echt niet hoor
        Verder geef ik geen gratis technische uitleg meer hierover 😀 😀

        Als men 45k tot 60K neerlegt voor een 1989 911G of 964 dan maakt 1000€ meer, toch niets uit ofwel ?

        Als jezelf goedkoop wil gaan bricoleren met glazen en reflectoren gaan samen stellen enz… dan vind je waarschijnlijk in Youtube nog wat filmpjes over de zogenaamde DIY en andere specialisten ,of anders het P forum in Nederland: daar zitten genoeg “beunhazen” en die verkopen je alles wat ze bij mekaar kunnen sprokkelen ( heb genoeg ervaring met Nederlands forum, wel voor een ander merk en niet Porsche forum NL )

        Wees super blij dat je een Japan import hebt kunnen op de kop tikken ; ze kennen geen winters daar zoals bij ons in West Europa en de asfaltwegen hebben nooit enige vorm van strooizout gezien.

        groet Paul

          technisch te verklaren.
          Ik bedoel gewoon waar het verschil zit, met enkel het glas te vervangen kom je er niet.
          Is de reflector(Spiegel) anders gekromd ? staat hij in een andere hoek gemonteerd? …. ?
          Alle ideetjs welkom

            Je kan inderdaad iemand zijn koplampen lenen ,maar bij een poltiie controle s’avonds kan je door de mand vallen ; men ziet het dadelijk als je koplampen van een RHD uitvoering in een LHD gemonteerd zijn.

            De koplampen zijn toch niet de grootste kost ( 2H of new 300-700€ per stuk ) , je wil toch een goede verlichting op je 911 / 964 , ook als je s’avonds gaat rijden

            Begrijp niet goed je vraag ivm technische verklaren : de lichten/lampen vallen onder een Europese wetgeving en moeten voorzien zijn van een EC label of keuring .

            Als jouw 911/964 reeds Belgisch gekeurd was , heeft iemand zijn werk niet naar behoren uitgevoerd

            Je kan ook via een automaterialen zaak vragen naar een Hella, Valeo of Bosch alternatief

              Hallo, idd dit is inderdaad juist.
              Maar weet iemand hoe dit technisch te verklaren is ?
              Keuring kan je met “leen”lichten doen.
              Txs stefaan

                Enkel het glas vervangen is niet voldoende, complete koplamp wel, of strikt genomen naar de geest van de wet, een “anti verblindingssticker “kleven is reeds voldoende. De Briten doen het wanneer ze het vast e land betreden. Maar daar kan dan weer een “keurder” over vallen. De wet schrijft nl voor dat je je tegenligger niet mag verblinden met je afbuigend dimlicht

                complete ” Scheinwerfer” fuer LHD 911 of 964

                https://teile.com/de/porsche-ersatzteile-onlineshop/Modell-911/4/Beleuchtung-Elektrik/Scheinwerfer/60

                https://teile.com/de/porsche-ersatzteile-onlineshop/Modell-911-964/3/Beleuchtung-Elektrik/Scheinwerfer/60

                Als je je lichten laat afstellen in een werkplaats , zie je dadelijk de afbuiging van de straal : voor LHD cars schijnt de lichtstraal schuin omhoog +/- 15° van links naar rechts !

                123

                  Hoe is die dan ooit gekeurd geraakt???

                  Ze keuren voor alles auto’s af, maar dit laten ze dan wel door???

                  89 is een overgangs jaar, welkene ist een 3.2 carrera of een 964?

                7 reacties aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.