koplampgeknipper als groet?

Home Forum Zeverhoekje koplampgeknipper als groet?

• Maker
    Discussie
  • Beste vriend(inn)en,

Wanneer we een andere P-rijder tegenkomen, dan knippert Peaches vrolijk met haar koplampen. Vaak wordt er teruggeknipperd. Nu ben ik me gaan afvragen of de boodschap wel overkomt. Denkt de andere P-rijder niet dat ik hem/haar waarschuw voor politiecontrole verderop? In Frankrijk is dat namelijk de code. Hoe komt het op jullie over wanneer een P vanuit de andere richting een keer knippert met de koplampen? Hoe interpreteren jullie dat?

Hartelijke groet,

Jan MLB en Peaches

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 16)
    • als je met een 356 op toer bent is het logisch dat alle VW rijders een handje opsteken.
      Misschien is de Porsche hier in Koksijde meer eigendom van “rijk volk” dan van liefhebbers….no idea

Stijn, ik kom uit Kortemark,

maar je kan me gerust tegenkomen in heel W-Vl.

Zo waren we onlangs op baan met een 996 4S terwijl een 991 rijder ons enthousiast knipperde en zwaaide met zijn koplampen.
        Terwijl we eens op weg waren met een 356 wuifden zelfs meer dan enkel porsches naar ons. Zo ook enkele luchtgekoelde VW die we tegenkwamen.

Ik steek regelmatig mijn hand op naar andere bestuurders. Vaak krijg ik ook een handje terug. 🙂
          Panamera’s en Cayenne’s minder, maar die worden meestal ook niet gekocht door autoliefhebbers…
          En dat een “Boxstertje” niet genoeg zou zijn, ik met mijn 924S krijg zelfs handjes van 991 rijders,
          dus dat zal wel aan de bestuurders gelegen hebben ipv aan hun wagens. 😉

De keren dat je een handje terug krijgt, geeft in mijn inziens genoeg voldoening om er mee door te blijven gaan.

vanwaar ben je precies Wout_RS?
            In het begin zwaaide ik naar alles wat bewoog (was het zo gewend uit de oldtimerscene)….

Uiteraard heb ik WEL al een aantal groeten terug gekregen, maar die kan ik echt op 1 hand tellen. Collega boxster rijders nog nooit terug gezwaaid, cayenne idem, panamera idem, nieuwe 911 idem.
            Als ik al een zwaai kreeg was het van een oldtimerrijder.

@ Stijn: ik kom toch bijna uit dezelfde streek als jou, en heb toch al enkele keren een groet gekregen van verschillende types porsche rijders.

Van een 991 tot 356, wel nog nooit van Cayenne’s of Panameras. But I don’t care 😀

hier in de streek nog geen enkele zwaai terug gekregen. Ik ben er dus ook mee gestopt…….

Toen ik nog oldtimers reed ging het er toch allemaal wat vriendelijker aan toe

PM

ik doe mee! 🙂

Ben een ex motorrijder. In dat milieu wordt het zelfs als lomp aanzien als je niet groet. (Hand of vingertje). Moet mij soms inhouden bij een tegenliggende P aangezien ik nog steeds die reflex heb. Zou idd tof zijn moesten P-rijders dit overnemen. Ga het eens uitproberen.

steek zelf de duim omhoog als ik een porsche tegenkom maar kom dikwijls van kale reis terug. Toch blijf ik het doen, je weet maar nooit of het iemand van jullie zou kunnen zijn.

Vandaag een 964 (dacht ik) gekruist bij het Sint-Michielscollege in Ekeren-Donk. Om de een of andere reden kom je daar vaak Porsches tegen. Eén keer geflitst met de koplampen, dan de hand opgestoken. De collega beantwoordde de groet met de hand. Tof!

Al een paar keer andere porsche medegebruikers tegengekomen die zelf eerst koplamp knipper gaven,

zelf steek ik meestal de hand op, of als ze knipperen, knipper ik ook terug.

Als je knippert naar andere porsche rijders zullen ze ook wel begrijpen dat je hen begroet omdat je zelf ook porsche rijdt en niet omdat er een flitser staat. Dat is toch mijn idee. 😀

Ik stak vroeger altijd mijn hand op naar de (ALLE, jong, oud, lucht, water, …) sportwagens van het merk, dus geen Panamera’s of Cayenne’s. Maar ik merk dat ik haast nooit reactie kreeg, dus ik ben daar mee gestopt. Ik merk wel dat flikkeren met de lichten beter werkt om opgemerkt te worden en om respons te krijgen, maarja, da’s zo een ambigu teken he, en zoals eerder aangehaald nog eens strafbaar ook. Ik denk dat daarom veel mensen het gewoon opgeven.

Zo is dat. De “echte” mannen kijken niet naar een Boxsterke dus ik zwaai alleen maar terug als er een echte liefhebber zijn hand opsteekt.
                              Knipperen met mijn lichten doe ik zeer zelden (dan moet ge echt al serieus op mijn systeem werken) en dat is inderdaad strafbaar. Dat geld rij ik liever op aan benzine.

Enne de heren met de nieuwste en dure Porsches gunnen je zelfs nog geen blik als je met een “oud Boxsterje” hen kruist.
                              En al zeker niet de Panamera en Cayenne rijders. Op een enkele uitzondering na.

koplampgeknipper of claxon kan je om die redenen een boete opleveren bij de slechtgehumeurde arm der wet.
                                hier worden gewoon één of meer vingertjes boven het stuur uit gestoken (niet de middelste).

Ik weet niet van anders: vroeger (80’s) knipperden P-rijders altijd even naar elkaar. Nu merk ik dat meer onder oldtimers… vind het een tof gebruik.

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 16)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.