KOPPELING 964

Home Forum Porscheforum Technisch Luchtgekoelde Porsches 964 KOPPELING 964

  • Maker
    Discussie
  • Hallo, mijn koppelingspedaal komt niet volledig terug , blijft een beetje hangen helelmaal op het laatste , koppeling en pompen lijken ok .
    de pedalen set reviseren? iemand hiermee ervaring ? moet ik ergens speciaal opletten , alvast bedankt voor jullie reakties

    grts dirk 964

10 reacties aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
    • Ik kan je zeggen, mijn koppeling heeft Le cars juist onder handen genomen en dat is een heel groot verschil hoor (deze werkt nu perfect )
      Ik kan het je maar aanraden hoor! 😀

        Idd die pompen gaan meestal stuk, ik kan je enkel de raad geven om eerst eens goed te zien dat op de pomp aan de pedaal geen fitje zit. De raad is dan ook vervang ze alle 2 en niet enkel 1.
        Kom gerust anders eens langs en dan bekijk ik met jou wel even wat het probleem is.

        Luc

        Wim

          Ga iets heel lelijks op het forum schrijven, en zal daar misschien wel reactie’s op krijgen omdat het niet officieel is wat ik nu voorstel.

          Bij mijn MG-C uit ’68 had ik dat probleem ook, maar had geen zin om er alles onderuit te bouwen en heb toen een gaatje geboort in het koppelinghuis en uigeruimt tot 2,5 cm, daarna met oliespuit de prise-as gesmeerd, getest en probleem was weg.
          Daarna mooi rubbertje gezocht en afgedopt.

          Mijn vraag is nu, kan dit bij de 964 ook en hoop dat er nu een paar techneuten reageren.

          Mijn 3.2 haal ik er zo uit, maar een 964 is even weer wat meer werk.

            AAN VERSCHILLENDE MENSEN GEVRAAGD , iedereen vertelde me

            de pompen ,laatste versie de pedalen en nu de priseas ,wat mij nog het

            meest logisch lijkt vanwege de uitzetting.wie is specialist rond antwerpen?

            de meeste zeggen : breng hem eens binnen en dat is, wat ik nu net haat.

            je leert er niks van en hoe komt mijn juweel terug? je mag er ook nooit bijblijven.
            ik zaag hem nog liever middendoor tot ik het gevonden heb.

            nogmaals bedankt voor alle tips

            grts dirk964

            Wim

              Dus kort omschreven komt het terug als alles op goede temperatuur is.
              Dan denk ik toch dat de prise-as verdroogt is, heb dit zelf ook een keer meegemaakt bij de 3.2, alles zet door de warmte dan wat uit en gaat haperen.
              Als het werkelijk zo is, maar weet dit niet zeker, moet alles er onderuit.
              Heb je er al eens een specialist naar laten kijken, en wat is zijn mening. ❓
              Mocht het zo zijn, laat ze dan enkel prise-as vet gebruiken en geen ander, zeker geen kopervet.
              Kun je ook gelijk de keerring van de schakelas vervangen, is dit lekken ook weer weg.
              Waarom ben je bang van 240000 km.
              Als alles goed is en je geen lekkage’s hebt, moet je toch niks aan de motor doen.

                @ Wim , de koppeling van mijn car 4 is altijd al zwaar geweest , aan pedalenbox niets te zien. wel kleine lek aan oliekeerring aan de boite .
                pedaal komt gelijkmatig terug ,alleen op laatste blijft hij steken.
                alles is ook goed ontlucht , samen met de remmen.bij goede motortemp
                komt het euvel altijd terug ,heb de indruk als ik beneden ( pedalen) smeer met kruipolie dat het efkens beter is , maar da’s maar een gedacht.
                stel dat jij gelijk hebt wat dan te doen?
                hopelijk niet het blok eruit want dan zijn we vertrokken met 240.000 km

                grts dirk

                Wim

                  @Dirk even nog een ander vraagje.
                  Is je koppeling anders gaan aanvoelen de laatste tijd, en daar bedoel ik mee, voelt hij zwaarder aan, en komt hij gelijkmatig terug.
                  Dit vraag ik je omdat het ook kan zijn dat de koppeling niet meer lekker over de prise-as schuift door verdroogt vet.

                  Wim

                    Even bekleding op de bodem verwijderen, kun je zo de pedalenbox inspecteren.

                      beste cabrio wim , alvast bedankt voor je reaktie ,is er een manier om dit te weten te komen zonder de volledige pedalen set te slopen?
                      probleem komt vooral voor als de motor warm is? koppeling werkt goed ,
                      het is de speling op de pedaal dat niet volledig terug komt .
                      precies of de veer niet sterk genoeg is , maar staat mooi afgregeld zoals voorgeschreven op6 mm.
                      grts dirk

                      Wim

                        Kan zijn dat bedieningsas (pedaalset) speling heeft of de spanstift en het pedaal blijft hangen. 💡
                        Gebeurt wel eens dat deze durven te breken.

                      10 reacties aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
                      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.