Home › Forum › Porscheforum Technisch › Algemeen › Koppeling 964 & ervaring met "garage Willy"
- Dit onderwerp bevat 15 reacties, 10 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 17 jaren, 5 maanden geleden door Anoniem.
-
MakerDiscussie
-
6 juni 2007 om 00:39
wel dat is nu ook waar de mijne last van heeft…heb hem net gekocht (964 turbo met 52000km op de teller) en ik heb ook last van een stroef pedaal…moet er dan een compleet nieuwe in? of zijn er onderdelen die afzonderlijk kunnen verandert worden? Zou ik er dan niet ineens een versterkte kunnen in pleuren?
-
MakerDiscussie
-
[quote=”Setakira
Vraag mij trouwens af hoe het met Dirkie is, hij heeft meer dan jaar geleden zijn zilveren 964 weggedaan maar sindsdien niets meer van gehoord of gelezen…[/quote]Naar een porschebeunhaas geweest…….in Nederland ❓ 😉
[quote=”Setakira”:2k15jvg4]Vraag mij trouwens af hoe het met Dirkie is, hij heeft meer dan jaar geleden zijn zilveren 964 weggedaan maar sindsdien niets meer van gehoord of gelezen…[/quote]
Dirkie heeft onlangs -dacht ik-op PF.nl nog wat gepost..
en met de 964 gaat het super… 🙂 ) 😉
Af en toe komt er iemand nieuw op het forum met een probleem gelijkaardig als iets van jaren geleden of kan extra informatie verschaffen dat nuttig kan zijn.
Wij zijn inderdaad gewoon dat alle nieuwe berichten en deze daarvoor zeer recent zijn… Dus is normaal dat er af en toe niet naar datum wordt gekeken.
Vraag mij trouwens af hoe het met Dirkie is, hij heeft meer dan jaar geleden zijn zilveren 964 weggedaan maar sindsdien niets meer van gehoord of gelezen…
[quote=”Setakira”:1gn0rms4]Pas op Luc, Dirkies reacties waren van bijna 3j geleden 😉 [/quote]
Oei niet gezien 😳 3 jaar amaai hoe komt het dan dat ik die nu pas lees ? Zat het net te denken dat Dirk normaal zo geen opmerkingen maakt.
[quote=”dirkie”:paqq4o11][quote=”peter964″:paqq4o11]Dirk,
Bedankt voor de bruikbare info;
Als je spreekt van 1000 €, is dat dan in een Porsche garage of bij een specialist die je kan aanraden? Voor het geval dat…
Mijn vliegwiel is destijds al vervangen.
Peter[/quote]Peter,
Over specialisten ben ik voorzichtig met mn uitspraken. De ene vind die weer wel goed en de andere weer niet …
In België is het wat mij betreft nogal poverkes gesteld.
Ik rij voor serieuze dingen naar de noorderburen … Maar das natuurlijk een eind tuffen.
Zolang er bij mij wat mis is en de motor moet er niet uit (jammer genoeg “nog” niet de mogelijkheid voor) doe ik zowat alles zelf aan mn tuutke.Ik ga dus enkel naar een garage als ik absoluut de HAMMER diagnose nodig heb of als het blok eronderuit moet …
En dan ga ik naar http://www.renntech-porsche.nl … maar niet iedereen is zo zot daarvoor 2u30 te rijden natuurlijk.
Dirk
😉 [/quote]Dirk,
Garage Willy ja daar geef ik geen commentaar over ( ieder zijn ding )
De prijs van de koppeling ja OK
Eu enC2 moet de motor er niet uit 😯 voor de koppeling te vervangen ??? Dat zal schoon zijn vrees ik
Idd en 2 de hands koppeling mag je nooit monteren zelf al vertellen ze dat ze maar 1 meter heeft gelopen
En 964 met en A6 vergelijken dat mag je niet doen
En over en specialist in België ben je niet te spreken dat vind ik pas heel erg 👿 , in NL hebben ze misschien nog en HAMMER 🙄 diagnose toestel maar hier (bij ons dus ) hebben we al en Piwis 2 😯 😯 😯 ja daar sta je van te zien hé. Tevens volgen wij alles op wat de techniek betreft en hebben wij goede contacten met Porsche Duitsland voor als we het echt niet meer weten ( gebeurt zelden).[quote=”turbowannes”:2wkmpxgk]wel dat is nu ook waar de mijne last van heeft…heb hem net gekocht (964 turbo met 52000km op de teller) en ik heb ook last van een stroef pedaal…moet er dan een compleet nieuwe in? of zijn er onderdelen die afzonderlijk kunnen verandert worden? Zou ik er dan niet ineens een versterkte kunnen in pleuren?[/quote]
Vervang eerst eens de olie van de koppeling pomp en als dat nog niet beter is kijk je eerst de pomjes na.
Tja, die va mij S is echt SUPER… veel soepeler zelfs dan die van een moderne wagen.
Zo zie je maar dat een 915 niet altijd stug moet zijn hé 😉
[quote=”stefx911″:20vbfivs]
Mijn 2.7S met 915 bak heeft een zeer soepele koppeling maar bij de 964 is het hard duwen…[/quote]Bij mij is het net omekeerd…die van de 3.2 met 915bak was vrij stug…deze (nieuwe) in de RS is een pak zachter…maar het blijft hard vergeleken met andere wagens.
…in de 3.2 kreeg ik werkelijk zere voeten in fileverkeer…zeker als m’n schoenzool wat dunnetjes was.
Het is misschien even wennen. Een Porsche koppeling voelt altijd harder aan (van de ‘oudere’ types toch). Het zou volgens mij ook nogal snel zijn indien die 52.000km correct zijn natuurlijk 😉
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.