Koppeling 996 GT3 cs

Home Forum Porscheforum Technisch Watergekoelde Porsches 996 Koppeling 996 GT3 cs

• Maker
    Discussie
  • Grote vraag omtrent koppeling 1999 996 GT3 cs.
    Wie o wie weet er het fijne van.
    Mijn GT3 schakelde steeds moeilijker. Het leek ook dat die niet 100% ontkoppelde bij volledig ingedrukt koppelings pedaal.
    Bij 4 garages geweest met steeds hetzelfde probleem, echter steeds een andere uitleg.
    1 st een OPC bij aankoopkeuring, ontluchten koppelingssysteem, heb dan ook maar beide pompjes vervangen. resultaat niet ok.
    2 de vond het normaal 😯 3 jaar geleden, toen schakelde de bak nog goed maar vond ik het aangrijppunt niet ok.
    3 de wisselde de olie en zette er terug een standaard schakel systeem op ipv de short shifter. zij vonden het schakelen ok, ik niet.
    Nu de wagen de laatste 2 jaar maar 2000 km gereden heeft ging het nog moeilijker en ik wil zo niet verder rijden.
    4 de garage rijd 500 meter met mijn wagen en zegt dat er waarschijnlijk foutieve koppeling onderdelen inzitten 😯 ik geloof hem omdat het altijd al raar aanvoelde.
    Dus ik heb dinsdag mijn versnellingsbak gedemonteerd om te laten nakijken door Leo De Rijck (de man is net nu in verlof :bounce: )
    Dus nu ben ik ook op zoek naar de waarheid omtrent mijn koppeling + vliegwiel + bedieningsvork + druklager (wat eigenlijk een trek lager is 😀 ) Op de koppelings onderdelen staan enkel nummers van sachs op.
    Dus hoe weet ik of het de juiste koppeling is of niet. Ze is nog bijna nieuw. Wil 100% zeker zijn vooraleer terug te monteren.
    Heb al gedacht om gewoon een complete nieuwe set te kopen, echter een bijna nieuwe koppeling zomaar vervangen is ook te gek.

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 82)
    • Dus eigenlijk is Leo zen werk wel goed geweest?

Heb je al iets op’t oog? Wat gaat het worden?

Ik zie in het weekend mijn vriend die interesse heeft en dat soort wagens regelmatig koopt. Ik laat hem weten dat hij officieel te koop staat.

Dus eigenlijk is Leo zen werk wel goed geweest?

Heb je al iets op’t oog? Wat gaat het worden?

Ik zie in het weekend mijn vriend die interesse heeft en dat soort wagens regelmatig koopt. Ik laat hem weten dat hij officieel te koop staat.

Vorige zondag dus de wagen nog eens buiten gereden.
          Het originele schakelsysteem zit er nu op met de juiste kabels.
          Moet zeggen dat het een wereld van verschil is maar het blijft toch ‘werken’ om te schakelen.
          Bij het rustig rijden en op relatief lage toeren schakelen gaat het inleggen van de versnelling traag.
          Bij stevig doortrekken en schakelen bij 6 a 7 duizend toeren gaat het vlot als ik maar krachtig genoeg beweeg met de pook :think: :happy: wat een uitdrukking. Jullie zullen wel verstaan wat ik bedoel zeker.
          Besluit is dus wel oké, de revisie heeft veel verbetering gebracht.
          Want voor de revisie heb ik ook met de originele schakelblok gereden en toen verschilde het weinig met de schort shifter.
          Ik ben dus wel tevreden, echter blijft hij wel te koop.
          Tijd voor iets anders (PDK) denk ik.

Vorige zondag dus de wagen nog eens buiten gereden.
            Het originele schakelsysteem zit er nu op met de juiste kabels.
            Moet zeggen dat het een wereld van verschil is maar het blijft toch ‘werken’ om te schakelen.
            Bij het rustig rijden en op relatief lage toeren schakelen gaat het inleggen van de versnelling traag.
            Bij stevig doortrekken en schakelen bij 6 a 7 duizend toeren gaat het vlot als ik maar krachtig genoeg beweeg met de pook :think: :happy: wat een uitdrukking. Jullie zullen wel verstaan wat ik bedoel zeker.
            Besluit is dus wel oké, de revisie heeft veel verbetering gebracht.
            Want voor de revisie heb ik ook met de originele schakelblok gereden en toen verschilde het weinig met de schort shifter.
            Ik ben dus wel tevreden, echter blijft hij wel te koop.
            Tijd voor iets anders (PDK) denk ik.

Je mag gerust eens een bod doen.
              Hij is terug thuis.

Super!! Hopelijk naar wens als je hem origineel hebt!!
                Zo niet laat weten, ik heb een koper

Kan je nu ook in Tongeren terecht bij Prospeed ?

Schakelsysteem heb ik origineel en nieuw liggen.

@ghost: toch een geruststelling als die gasten ook bevestigen dat er niks mis is: en ik mag veronderstellen dat je het origineel schakelmechanisme nog hebt liggen?

@harley
                      G: da’s ni aan te raden zonder nummerplaat :engeltje:

Komt dus dik inorde! :up:
                        Ne keer naar scherpenheuvel rijden kan misschien helpen. :engeltje:

Niets is geheim hoor 😀
                          Ik wilde echter eerst zeker weten wat er nu aan de hand is.
                          Volgens de techniekers van Prospeed is er niets mis met de bak.
                          Schakelt wel niet echt goed door de short shifter die erop zit volgens hen en minimale speling op de shiftkabels.
                          Die ga ik dus nog een terug origineel zetten samen met 2 nieuwe shiftkabels.
                          Als het dan mij nog niet tevreden stelt gaat ie eruit.
                          Van Porospeed wel lovende woorden mogen ontvangen over mijn GT3.
                          Rijd, stuurt verder zoals het hoort , enkel de motor sturing gaan ze nog een keertje met hun computer wat verbeteren.
                          Nu gaat het hernemen niet soepel, dit wellicht doordat de batterij te lang is afgekoppeld geweest tijden de werken.

En wat was de gouden Tip ghost ? Of valt het onder classified ?
                            Hopelijk komt het nu snel goed! Mvg

Neen
                              Hoop volgende week tot daar te geraken met de P.

Hebben de mannen van Tongeren al een diagnose gedaan?

[quote=”bladerunner” post=217474]De GT3 houden William, komt allemaal goed, het is trouwens de enige die hier onder de carport mag parkeren. ;)[/quote]

Zal ni voor direct zijn Luc 😀 is dus alweer niet meer ingeschreven hé.
                                  Zal voor volgend jaar zijn dan :salut:

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 82)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.