Koppeling 996 GT3 cs

Home Forum Porscheforum Technisch Watergekoelde Porsches 996 Koppeling 996 GT3 cs

  • Maker
    Discussie
  • Grote vraag omtrent koppeling 1999 996 GT3 cs.
    Wie o wie weet er het fijne van.
    Mijn GT3 schakelde steeds moeilijker. Het leek ook dat die niet 100% ontkoppelde bij volledig ingedrukt koppelings pedaal.
    Bij 4 garages geweest met steeds hetzelfde probleem, echter steeds een andere uitleg.
    1 st een OPC bij aankoopkeuring, ontluchten koppelingssysteem, heb dan ook maar beide pompjes vervangen. resultaat niet ok.
    2 de vond het normaal 😯 3 jaar geleden, toen schakelde de bak nog goed maar vond ik het aangrijppunt niet ok.
    3 de wisselde de olie en zette er terug een standaard schakel systeem op ipv de short shifter. zij vonden het schakelen ok, ik niet.
    Nu de wagen de laatste 2 jaar maar 2000 km gereden heeft ging het nog moeilijker en ik wil zo niet verder rijden.
    4 de garage rijd 500 meter met mijn wagen en zegt dat er waarschijnlijk foutieve koppeling onderdelen inzitten 😯 ik geloof hem omdat het altijd al raar aanvoelde.
    Dus ik heb dinsdag mijn versnellingsbak gedemonteerd om te laten nakijken door Leo De Rijck (de man is net nu in verlof :bounce: )
    Dus nu ben ik ook op zoek naar de waarheid omtrent mijn koppeling + vliegwiel + bedieningsvork + druklager (wat eigenlijk een trek lager is 😀 ) Op de koppelings onderdelen staan enkel nummers van sachs op.
    Dus hoe weet ik of het de juiste koppeling is of niet. Ze is nog bijna nieuw. Wil 100% zeker zijn vooraleer terug te monteren.
    Heb al gedacht om gewoon een complete nieuwe set te kopen, echter een bijna nieuwe koppeling zomaar vervangen is ook te gek.

15 reacties aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 82)
    • Was me niet ontgaan.
      Ik had hen eerder zelf reeds gecontacteerd zonder resultaat.
      Gisteren namiddag pas antwoord van hen gekregen.

        [quote=”Rollie” post=216162]… Misschien pro-speed (Penders) eens contacteren.Hebben hun ateliers in Tongeren(industrieterrein Overhaam)[/quote]

        :sarcastisch deze is je twee weken geleden ontgaan Ghost? hoe dan ook hoop ik echt dat de heren daar je probleem kunnen vinden/oplossen !

          De GT3 houden William, komt allemaal goed, het is trouwens de enige die hier onder de carport mag parkeren. 😉

            Merci mannen om me een beetje moed te geven.
            Echter werkt het rijden niet. Eens terug koud schakelt die terug even slecht.
            Dat rijden heb ik dan maar opgegeven.
            Plaat ging er eergisteren af en naar de post, tijd om te bezinnen :think: ❓ :geek: 😕 🙁 :puke: :bounce: :bounce: 😈 :driver: 😈 :sleep: :think: :sleep: 💡
            Dan gisteren een gouden tip via PB hier. Waar voor vele dank :respect2: :respect2:
            Volgende week gaat de P voor onderzoek naar Prospeed.

              Ghost ik hoop dat het in orde komt !
              Al die tijd en energie die jij er al hebt ingestoken zijn bewonderenswaardig ! :respect2:
              We zouden niet graag hebben dat je je wagen wegdoet en we je nooit meer zien of lezen .

              Bekijk het positief en denk aan de prijzen van een 996 gt3 .

                Laat ons hopen!! Knal er rap ne kilometer of 500 op dan weet je misschien al meer.

                Ik duim mee

                  Ghost, nadat ik de nieuwe klepstoters had vervangen bleek er eentje toch nog wat te tikken en ik dacht ook het kan toch niet waar zijn … heeft 1000 km geduurd en dan heb ik er eens op temperatuur keihard mee gaan knallen en toen was het ineens vanzelf opgelost en is hij losgekomen. Het is natuurlijk niet hetzelfde maar ik zou nog niet wanhopen eerst goed inrijden.

                    Vandaag de P nog eens wat rondgereden.
                    Ben bij Walter Verellen geweest, volgens hem eerst nog wat losrijden. Ook best de short shifter demonteren.
                    Ga ik morgen nog proberen te doen.
                    Dus nadat ik bij Walter vertrokken ben een stevig ritje van 100 km gedaan.
                    Het lijkt te beteren. Dus op aanraden van Walter zal ik er nog maar wat extra km mee doen dit weekend.

                      Heel jammer Ghost!

                        Da meen je niet!! Shit man! Ik leef echt. Met u mee. :bounce:

                          [hide]ik voel bijna je frustratie door mijn aderen stromen 😥
                          maar neem geen overhaaste beslissing. je hebt straks toch een plaatsje vrij in de garage nu de expertise van de beemer bijna afgerond is?

                          alhoewel … een GT3CS ruilen voor een GT4, hier staat z’n tweelingzus te koop aan € 112 K en het kan nog hoger :think: [/hide]

                            Heel jammer voor je! Succes met de zoektocht naar iets anders….. Het wordt toch een Porsche!?

                              Nee geen Lommel voor mij :bounce: Andere verplichtingen.
                              Ik was anders zeker met de P gekomen. Hij rijd wel hoor, enkel schakelt die moeilijk.
                              Volgende week ga ik voor iets anders zien, met inruil van de GT3.
                              De haat / liefde relatie die ik al lang heb met die wagen is gekanteld naar enkel haat 🙁
                              Ik heb er geen zin meer in. De energie is op die ik er wil insteken.
                              Verder heb en lang problemen met mijn nek en rug, zeker als ik met de GT3 heb gereden, dus tijd voor iets comfortabeler.

                                Damn Ghost, ik leef met je mee 🙁
                                Dus ook geen Lommel dit weekend met de RS ofzo ?
                                We zullen je missen !

                                  goeie tip van deepee. Misschien pro-speed (Penders) eens contacteren.Hebben hun ateliers in Tongeren(industrieterrein Overhaam)

                                15 reacties aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 82)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.