Koppeling 996 GT3 cs

Home Forum Porscheforum Technisch Watergekoelde Porsches 996 Koppeling 996 GT3 cs

  • Maker
    Discussie
  • Grote vraag omtrent koppeling 1999 996 GT3 cs.
    Wie o wie weet er het fijne van.
    Mijn GT3 schakelde steeds moeilijker. Het leek ook dat die niet 100% ontkoppelde bij volledig ingedrukt koppelings pedaal.
    Bij 4 garages geweest met steeds hetzelfde probleem, echter steeds een andere uitleg.
    1 st een OPC bij aankoopkeuring, ontluchten koppelingssysteem, heb dan ook maar beide pompjes vervangen. resultaat niet ok.
    2 de vond het normaal 😯 3 jaar geleden, toen schakelde de bak nog goed maar vond ik het aangrijppunt niet ok.
    3 de wisselde de olie en zette er terug een standaard schakel systeem op ipv de short shifter. zij vonden het schakelen ok, ik niet.
    Nu de wagen de laatste 2 jaar maar 2000 km gereden heeft ging het nog moeilijker en ik wil zo niet verder rijden.
    4 de garage rijd 500 meter met mijn wagen en zegt dat er waarschijnlijk foutieve koppeling onderdelen inzitten 😯 ik geloof hem omdat het altijd al raar aanvoelde.
    Dus ik heb dinsdag mijn versnellingsbak gedemonteerd om te laten nakijken door Leo De Rijck (de man is net nu in verlof :bounce: )
    Dus nu ben ik ook op zoek naar de waarheid omtrent mijn koppeling + vliegwiel + bedieningsvork + druklager (wat eigenlijk een trek lager is 😀 ) Op de koppelings onderdelen staan enkel nummers van sachs op.
    Dus hoe weet ik of het de juiste koppeling is of niet. Ze is nog bijna nieuw. Wil 100% zeker zijn vooraleer terug te monteren.
    Heb al gedacht om gewoon een complete nieuwe set te kopen, echter een bijna nieuwe koppeling zomaar vervangen is ook te gek.

15 reacties aan het bekijken - 31 tot 45 (van in totaal 82)
    • voor ik je post ging open klikken had ik de overtuiging dat het opgelost zou zijn.
      ik zou contact zoeken met een (of meer als nodig) B/NL pro/am porsche racing team.
      de kans is groot dat ze je daar in de juiste richting kunnen duwen. bij een OPC geef ik je weinig kans op slagen (zonder dat het je een nier kost).

      ik heb mijn RS velgen bij een duitse particulier gekocht. die had ook een GT3 met een horror verhaal er aan vast bij een duits OPC. hij werd ook geholpen door een racing team; ik informeer voor jou waar dit precies was :salut:

        Gisteren nogmaals alles gemonteerd. Niet oké.
        Zit nu volledig nieuwe koppeling op.
        Ik weet het niet meer.

          Merci Funny.
          Soms zakt de moed wel in mijn schoenen hoor.
          Als je die testrit doet en het alweer niet is opgelost :bounce: :bounce: :happy:
          Dan is het nodig om er even van weg te stappen en later pas terug te beginnen zoeken.
          Ik heb nu wel hulp van de man die mijn bak gereviseerd heeft.
          Hij heeft al jaren ervaring met die dingen en samen zullen we het wel vinden.

          Dit is ook een raar probleem, alle onderdelen lijken de juiste te zijn en toch klopt er iets niet :think:
          We zullen het wel moeten vinden natuurlijk, dan zal de vreugde groot zijn.

            Ghost W ,super wat jij doet .Laat de moed niet zakken .Ik kan je niet met technische raad helpen maar ben er zeker van dat jij dit opgelost krijgt .
            Komt goed !

              Tja da kan gebeuren he.
              Bak ligt er al terug naast 😀 2 uurtjes gesleuteld.
              Morgen eerst juiste inbus torx gaan kopen en dan nog vliegwiel afnemen en dan alles laten opmeten.
              Hoop dan snel te weten wat er nu eigenlijk niet klopt

                porschist zijn is soms echt wel een werkwoord 🙄

                  Vandaag dus nog wat liggen ontluchten en dergelijke. Geen oplossing gevonden.
                  Nu ga ik straks dus opnieuw de bak en koppeling eraf nemen en dan alle delen van de koppeling laten opmeten.
                  Leo kan dit in een pers uitmeten.
                  Volgens Leo is het mogelijk dat de koppeling schijf te dik is. Heeft hij nog al geweten.
                  Dat zou dan op te lossen zijn met dunne spacers te plaatsen tussen drukgroep en vliegwiel.
                  Of gewoon een andere te kopen.

                    😥 hou de moed erin Ghost !

                      Oei dat is minder….

                        Vandaag alles afgewerkt en proef gereden 😐 NOK :bounce:
                        Schakelt nog steeds slecht. Beter dan voorheen maar niet ok.
                        De oorzaak van de bak slijtage is dus nog niet gevonden.
                        Ik heb alle boutjes van de master cilinder en hulpveer gelost en alles zo gemonteerd dat er een maximum aan verplaatsing is van de mastercilinder. Dat was alweer een kleine verbetering maar nog niet 100%.
                        Ik kan dus niet de volle 100% ontkoppelen.
                        Maandag nog eens de remolie verversen, misschien zit er toch nog ergens een kleine luchtbel.
                        Als dat niet het probleem wegneemt weet ik het echt niet meer.

                        Ive

                          heel veel succes alvast. Ik duim mee 🙂

                              Bak hangt er terug onder :happydance: Heb hem wel 2 maal moeten doen 😳 ik had een dopje in de bellhousing laten vallen :bounce: :bounce: Was het afdek dopje van het asje clutch release fork.
                              Morgen nog wat kleine dingen terug monteren en dan testrijden :driver: :driver:
                              [hide]Nu eerst mijn nek en rug wat laten rusten en straks nog met nachtshift gaan werken :bounce: [/hide]

                                That’s the spirit! Ik hoop dat je hem klaar krijgt! :up:

                                  Morgen gaat mijn bak klaar zijn.
                                  Dat word spannend om die P terug klaar te krijgen tegen Zondag :think:
                                  [hide]Moet nog met nacht werken morgenavond en zaterdag namiddag/avond straatfeest.
                                  Zal met slaapoogjes worden Zondag vrees ik :sleep: [/hide]

                                15 reacties aan het bekijken - 31 tot 45 (van in totaal 82)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.