- Dit onderwerp bevat 8 reacties, 6 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 3 jaren, 4 maanden geleden door .
-
Discussie
-
18 juli 2021 om 23:23
Bij bijna thuiskomst van onze 10de roadtrip zit ik, denk ik, met een kapotte, verbrande embrayage.
We hadden een rit door Luxemburg, Duitsland, Frankrijk, Zwitserland, Italië en terug Frankrijk van +/- 3000 km zonder problemen, net als elk jaar. Bij het naar huis rijden over de autostrade in Frankrijk geen enkel probleem.
Bij de afdaling op de E25 richitng Luik was het file vermits de tunnels afgesloten waren en heb ik een uur stapvoets moeten aanschuiven. Uiteindelijk terug vol gas er op zonder problemen en na +/- 80 km aan afrit Ham kon ik plots niet meer terugschakelen. De wagen laten uitbollen tot beneden aan de afrit, maar schakelen was onmogelijk, alles potvast. Wanneer ik de motor stilleg kon ik terug schakelen. Dus in tweede versnelling zetten, starten en vertrekken, en op die manier ben ik dan tot thuis geraakt, +/- 20 km verder. We roken constant een verbrande geur. De koppeling zit er ongeveer 60.000 km in en weet dat er zeer, zeer veel bochten en bergen en passen mee genomen zijn en dus zeer veel geschakeld is geweest.
Zou het kunnen dat de koppeling verbrand is,
Oh ja, voor diegene die mij niet kennen, het betreft een 1987 3.2 Targa met G50 boite.
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.