koppeling (embrayage) kapot?

Home Forum Porscheforum Technisch Luchtgekoelde Porsches 911 koppeling (embrayage) kapot?

• Maker
    Discussie
  • Bij bijna thuiskomst van onze 10de roadtrip zit ik, denk ik, met een kapotte, verbrande embrayage.
    We hadden een rit door Luxemburg, Duitsland, Frankrijk, Zwitserland, Italië en terug Frankrijk van +/- 3000 km zonder problemen, net als elk jaar. Bij het naar huis rijden over de autostrade in Frankrijk geen enkel probleem.
    Bij de afdaling op de E25 richitng Luik was het file vermits de tunnels afgesloten waren en heb ik een uur stapvoets moeten aanschuiven. Uiteindelijk terug vol gas er op zonder problemen en na +/- 80 km aan afrit Ham kon ik plots niet meer terugschakelen. De wagen laten uitbollen tot beneden aan de afrit, maar schakelen was onmogelijk, alles potvast. Wanneer ik de motor stilleg kon ik terug schakelen. Dus in tweede versnelling zetten, starten en vertrekken, en op die manier ben ik dan tot thuis geraakt, +/- 20 km verder. We roken constant een verbrande geur. De koppeling zit er ongeveer 60.000 km in en weet dat er zeer, zeer veel bochten en bergen en passen mee genomen zijn en dus zeer veel geschakeld is geweest.
    Zou het kunnen dat de koppeling verbrand is,
    Oh ja, voor diegene die mij niet kennen, het betreft een 1987 3.2 Targa met G50 boite.

8 reacties aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
    • Jammer Bladerunner, die verslagen waren niet alleen fijn om te lezen maar boden ook de nodige inspiratie!
      Hopelijk ben je eind augustus weer aan het bollen!

Ja Luc, ik weet het.  Ook een hele tijd weggebleven van het forum, nauwelijks nog iets gepost of gelezen. Voor mij hoefde het niet meer met die mentaliteit.  Ik heb daar trouwens in één van mijn laatste tussenkomsten duidelijk stelling over genomen.  En nu zijn ze er weer; het land overstroomd en wat ik hier dan op een (liefhebbers – Porsche Forum) moet over lezen grenst aan het ongelofelijke. Of benoemen we het effectief gewoon: azijnpissers  

Hey Dirk, de Targa staat bij Vanbeurden. Er was pas plaats in de agenda vanaf 20/08, tenzij tussentijds iets wegviel. Ik vind het niet zo erg, ons verlof was toch net afgelopen. Foto’s zal ik niet hebben maar zal laten weten wat er juist aan de hand was.

En ja, dat roadtripverhaal. de inspiratie is er wel maar ik ben er enkele jaren geleden mee gestopt wegens teveel azijnpissers hier op het forum, ben zelfs een tijdje weg gebleven en heb na de heisa van de laatste dagen weer zin om het een tijdje voor bekeken te houden. De echte aircooled gasten van een paar jaar geleden zijn bijna allemaal verdwenen en ik begrijp hen, er is hier enorm veel gezever van mensen die zichzelf een wonder der natuur vinden en er vooral hun eigen mening proberen door de drammen en laat ik nu net daarin geen zin hebben.

Hier ook, succes met de herstelling en kan je hier ook wat info, foto’s over posten.
              Denk dat het hier bij mij ook zit aan te komen, heb ik al een idee wat ik kan verwachten 

En ja, dat reisverhaal hé  Ik zit alvast klaar !

Blijft toch bijzonder dat je er uiteindelijk nagenoeg altijd weer mee thuis komt en dat onvolkomenheden veelal tegen het einde van de rit of vakantie plaats vinden … suc6 met de reparatie, daar knapt ie weer van op!!

Hey Bompa, bedankt voor de info , ik ga er niet zelf aan beginnen, zal straks VanBeurden even bellen.

@Bladerunner , 60000 km is vrij snel maar jou roadtrips zijn ook niet alledaags. Veel in de bergen en file, daar kunnen ze echt niet goed tegen en als je ze begint te ruiken dan denk ik dat je in kosten gaat vallen .Het is ook mogelijk dat een van de veren van je drukgroep gebroken is maar je boit moet er toch onderuit . Vervang ineens alles zowel koppeling,  drukgroep en de lager. Nu de goede raad van een oude vos :  koop Sache of LUK koppeling, er is te veel wit product op de markt .
                    Normaal rond de kerktoren is 100 000 tot 150 000 km normaal .
                    Nu maar hopen dat je snel met je verslag komt van je 10de roadtrip. Altijd prachtige verhalen !!

Groetjes Bompa

8 reacties aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.