Koppeling ruikt verbrand

Home Forum Porscheforum Technisch Watergekoelde Porsches 997 Koppeling ruikt verbrand

• Maker
    Discussie
  • Telkens ik had accelereer (wat ik haast nooit doe :mrgreen: :happy: ) ruikt mijn koppeling verbrand.
    Iemand enig idee wat dit kan zijn?
    Het betreft een 997 Carrera S.

Ik heb het de eerste keer opgemerkt toen ik een sprintje deed tegen Mushroom (ja, verloren omdat ik aan het babbelen was met zijn madam :happy: ).
    En dit weekend rook ik het opnieuw (en deze keer was Mushroom er niet bij dus het kan niet zijn wagen zijn die stonk (of hijzelf) :mrgreen: )

Ik zal het hoe dan ook laten checken in een P garage. Zal me weeral wat geld gaan kosten vrees ik 🙁

15 reacties aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 62)
    • Bedankt voor het bericht Pieters ! :relaxman:
      Mijn vrouw heeft een emmer water over mij gegoten, ik ben opnieuw bijgekomen :mrgreen: :happy:

PS: nog geen factuur gekregen tot dusver…

:happy:

[quote=”Pieters” post=99934]Hey Plumber,
          gelukkig kan jij daar rustig onder blijven :drink:[/quote]

ja hij ligt nog altijd flauw op de grond, we horen hem niet meer :mrgreen:

Hey Plumber,

ik was daarnet nog aan de praat met Koen (de Bock).
            Dit voorval kwam even ter sprake en er is inderdaad geen grote rekening 😀

Toch vreemd dat je dat ontving hé; gelukkig kan jij daar rustig onder blijven :drink:

Ik ben wel benieuwd wat er nu op de faktuur stond/staat …

Zal wel een typefout in de sms geweest zijn. De komma verkeerd gezet.
                Nu voor een groot onderhoud + vervangen remblokken/schijven betaal je overal snel 3000€ (categorie BMW/mercedes/porsche). Ik heb bij Verellen 2800€ betaald voor groot onderhoud + vervangen remblokken vooraan + vervangen remblokken/schijven achteraan.

Als er al 25€ voor een testrit wordt gerekend 😕 Laatste keer was een abs-sensor defect en wat kleine prullaria. Wat werkuren erbij en je hebt snel 700-1000€ als factuur. Gelukkig was de koffie er gratis 🙄

Vorige week een ferrari 360 modena binnen gehad en die was wel over heel andere bedragen bezig. Als je daar groot onderhoud en wat herstellingen aan laat doen plunderen ze uw spaarboekje. Ik werd “wit” zien in zijn plaats :wtf:

Daar verschiet ik niet van .
                  Ooit bij Beliën een recent gekochte en blanco gekeurde 525 TDS binnengebracht voor een groot onderhoud en nazicht .
                  Bij afhaling waren de schijven en blokken voor en achter vervangen , silentblokken voor en het groot onderhoud .
                  Prijsplaatje net iets over 3000€

[quote=”porsche” post=99557]Ik kan moeilijk geloven dat je een factuur van 1605,29 euro krijgt alleen om de wagen na te kijken. Daar zal wel meer gebeurd zijn. Het is wel kort door de bocht als je in een eerdere post al schrijft “en lichten ze me op“.

Porsche werkuren zijn niet goedkoop maar het vermeld bedrag moet toch een reden hebben.
                    Carrera Motors is een degelijke garage en ze gaan je niet op extra kosten jagen als het niet nodig is veronderstel ik.

Ik ben nu wel benieuwd wat ze gedaan hebben dat dit bedrag verklaard.[/quote]

@Porsche
                    : dat van “en lichten ze me op” was als grap bedoeld. Blijkbaar is dat niet zo over gekomen 🙁

Ik ga er ook van uit dat die 1.600€ een vergissing is, zeker omdat de werkplaats verantwoordelijke me zei dat het niet veel ging kosten omdat ze niets gedaan hebben. Aangezien het om een SMS ging heb ik me er niet veel van aangetrokken.

En wat betreft het vertrouwen in Carrera Motors: ik ga er nu al 5 jaar op onderhoud. Dus mocht ik geen vertrouwen hebben ging ik er al lang niet meer naartoe.
                    Remember dat ik ten zuiden van Brussel woon en dat ik toch naar Gent op onderhoud ga. Porsche Drogenbos is veel korter voor mij…

Anyhow, ik hou jullie allen op de hoogte over de factuur maar zeker over de verbrande geur…. :mrgreen:

Voor die prijs is de koppeling vervangen .
                      Misschien ben je nu aandelhouder ,een stukje van de nieuwe garage behoort je toe . 😉
                      Onmiddellijk bellen of er heen gaan .

Hier zal wel een reden voor zijn, en zo niet heb jij er één om toch weer te bellen… 👿

PB

ZOT !?

Amaai, zou ook onmiddelijk terug gebeld hebben zulle, ene ruzie ruzie ruzie.

:wtf:

Respect voor je ingehouden woede…, ik had direct teruggebeld met vraag om uitleg!!
                              Dat kan toch niet waar zijn?, ben zeer benieuwd wat hier aan de hand is.

Ik kan moeilijk geloven dat je een factuur van 1605,29 euro krijgt alleen om de wagen na te kijken. Daar zal wel meer gebeurd zijn. Het is wel kort door de bocht als je in een eerdere post al schrijft “en lichten ze me op“.

Porsche werkuren zijn niet goedkoop maar het vermeld bedrag moet toch een reden hebben.
                                Carrera Motors is een degelijke garage en ze gaan je niet op extra kosten jagen als het niet nodig is veronderstel ik.

Ik ben nu wel benieuwd wat ze gedaan hebben dat dit bedrag verklaard.

crazy amai :wtf:

15 reacties aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 62)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.