Koppeling ruikt verbrand

Home Forum Porscheforum Technisch Watergekoelde Porsches 997 Koppeling ruikt verbrand

• Maker
    Discussie
  • Telkens ik had accelereer (wat ik haast nooit doe :mrgreen: :happy: ) ruikt mijn koppeling verbrand.
    Iemand enig idee wat dit kan zijn?
    Het betreft een 997 Carrera S.

Ik heb het de eerste keer opgemerkt toen ik een sprintje deed tegen Mushroom (ja, verloren omdat ik aan het babbelen was met zijn madam :happy: ).
    En dit weekend rook ik het opnieuw (en deze keer was Mushroom er niet bij dus het kan niet zijn wagen zijn die stonk (of hijzelf) :mrgreen: )

Ik zal het hoe dan ook laten checken in een P garage. Zal me weeral wat geld gaan kosten vrees ik 🙁

15 reacties aan het bekijken - 31 tot 45 (van in totaal 62)
    • Bon, het is weekend dus ik kan beginnen bekomen…
      Het is dan ook een gans verhaal geworden.

Woensdagavond tegen sluitingstijd de wagen gaan binnen doen bij Carrera Motors. Terug naar huis getuft met een Audi A1 vervangwagen… 🙁
      Op donderdagochtend moest ik de kinderen naar school doen. Aangezien de zoon zot is van auto’s was het al van “Papa papa, mag ik de wagen open doen en mijn boekentas in de koffer zetten?”. Brave papa “Jaja manneke, doe maar, geen probleem”. Ik zet nadien ook mijn boekentas in de koffer en doe de koffer dicht”. Van zodra de koffer dicht valt zie ik de knipperlichten van de wagen even oplichten. ‘k Dacht al direct, hier is iets niet normaal…
      En ja hoor; koffer vast en alle deuren op slot. En de sleutel lag uiteraard in de koffer. Zoonlief had dus enkel de koffer geopend met de sleutel en niet de deuren….
      Dus maar naar Carrera Motors gebeld om te vragen of ze vervangsleutels hadden. “Ja mijnheer, die hebben wij”. Vrouwke dan maar naar Gent gestuurd en ikzelf zonder jas en computer naar het werk (en ik ben informaticus :engeltje: ). Heb nogal wat commentaar gekregen op het werk…

Dus vrouwlief doet me naar mijn werk en rijdt door naar Gent, gaat de vervangsleutels halen bij CM en komt me terug oppikken op het werk om me nadien thuis te gaan afzetten… t’Was een leuk gesprek in de wagen ruzie ruzie ruzie

Met de vervangwagen van thuis terug naar het werk…
      t’Was 11 uur en kon uiteindelijk beginnen werken …. :engeltje:

Om 11u30 belt CM reeds. “Mijnheer, we hebben uw wagen getest maar kunnen niets vinden. Wenst U dat we preventief de boite er eens uit halen?”. Ja salut ! Daar heb ik dus vriendelijk voor bedankt.
      Dus de wagen terug gaan halen in Gent. “We gaan de factuur opsturen Mijnheer want ze is nog niet klaar” :engeltje: (lees “We durven niet zeggen hoeveel het u gaat kosten”)

Een uurtje nadat ik de wagen afgehaald heb een SMS van CM:
      “Beste klant, uw Porsche is klaar voor afhaling. Het factuurbedrag bedraagt 1605,29€. Zaterdag afhaling enkel op afspraak! Carrera Motors”
      :wtf: :wtf: :wtf: :wtf:

1.605,29€ om de wagen eens na te kijken??? Dan moet ik niet 1 maar 100 flessen champagne bijkrijgen zenne :drink:

Ik heb de moeite niet gedaan om hen te bellen, ik zal de factuur wel afwachten….

Voorlopig resultaat: 4x Brussel-Gent gedaan zonder resultaat en nu bang afwachten tot de factuur komt.

To be continued …. :mrgreen:

Prettig weekend allemaal 😆

… gelukkig heb je dan een heel weekend om te bekomen :mrgreen:

Als de koppeling momenteel niet doorslipt probeer dan eerst eens de koppeling zelf goed te laten doorslippen, soms helpt dat alsook zeer stevig doortrekken tijdens een aantal ritjes. Het kan zijn dat de ruimte rondom de koppeling, dus de behuizing van de versnellingsbak en tss de koppelingsplaat en drukgroep vol ligt/kleeft met koppelingsmaterie die deze geur afgeeft.

Ik ben benieuwd en wacht :sleep:

Maandag heb ik moeten afbellen, te druk bezig met vanalles en nog wat…

Morgenavond gaat hij binnen, donderdag kijken ze er naar en lichten ze me op, vrijdag zal ik dan wel weten wat het zal kosten … :engeltje:

PB

[quote=”plumber” post=98984]Ik krijg daar direct een ganse fles…. Zou ik dan zo een goede klant zijn? :happy: :sarcastisch[/quote]

LOL ! :happy: :happy:

En wat was het nu ?
                Nieuwe koppeling ?

😈 :drink:

Ze hopen dat je ze direct op drinkt dan merk je niet meer wat ze op de factuur zetten! 😥

Ik krijg daar direct een ganse fles…. Zou ik dan zo een goede klant zijn? :happy: :sarcastisch

Nu versta ik het Mush waarom jij een glas champagne kreeg en wij niets . 👿

PB

9999,- was mijn beste offer. :sarcastisch

:relaxman: :drink: :happy:

[quote=”PatrickB” post=98901]:wtf: Oei, geen vriendenprijsje gekregen van Bart ?[/quote]
                              Toen ik zei dat jij hem mocht hebben, en alleen jij, voor 10.000 Euro meende ik dat wel hé? :engeltje:

BTW, it’s a little known secret dat ik een percentje krijg iedere keer dat er daar iemand met een verbrande versnellingsbak in Latem toekomt. “Mush heeft weer een slachtoffer gemaakt” zeggen ze dan al lachend tegen elkaar :mrgreen: :respekt:

knap gedaan, mijn ouders hebben ook al 2 mercedessen ginder gekocht, ook vanwege de zeer vriendelijke ontvangst

hahaaaaa… is inderdaad de wagen onder het zeil toen we hem gaan halen zijn…
                                  Is wel niet bij Carrera Motors maar bij Porsche Duitsland (Pforzheim).
                                  Daar weten ze nog hoe ze klanten moeten ontvangen. Wagen zat weggestopt onder een doek, mijn vrouw heeft een boeket bloemen gekregen en ik een fles champagne. Waarschijnlijk stond dit alles wel (verborgen) op de factuur maar toch… Daar kunnen ze in België nog een puntje aan zuigen…
                                  Zelfs de transit platen hebben ze geregeld… :respekt:
                                  Hier de foto op ware grootte:

15 reacties aan het bekijken - 31 tot 45 (van in totaal 62)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.