Koppeling ruikt verbrand

Home Forum Porscheforum Technisch Watergekoelde Porsches 997 Koppeling ruikt verbrand

• Maker
    Discussie
  • Telkens ik had accelereer (wat ik haast nooit doe :mrgreen: :happy: ) ruikt mijn koppeling verbrand.
    Iemand enig idee wat dit kan zijn?
    Het betreft een 997 Carrera S.

Ik heb het de eerste keer opgemerkt toen ik een sprintje deed tegen Mushroom (ja, verloren omdat ik aan het babbelen was met zijn madam :happy: ).
    En dit weekend rook ik het opnieuw (en deze keer was Mushroom er niet bij dus het kan niet zijn wagen zijn die stonk (of hijzelf) :mrgreen: )

Ik zal het hoe dan ook laten checken in een P garage. Zal me weeral wat geld gaan kosten vrees ik 🙁

2 reacties aan het bekijken - 61 tot 62 (van in totaal 62)
    • Ik denk ook dat de koppeling de geest aan het geven is ,de tiptronic mannen kunnen nu eens met ons lachen . :mrgreen:
      Plumber neem toch de bestelling van Mush zijn 991 over .Vrienden moeten iets voor elkaar over hebben . 😉

Tja open deur dit: als je de koppeling ruikt is dit meestal de koppeling…
        Dus versleten platen cq drukgroep, hoe dan ook als je gaat sleutelen zonder meer beide vernieuwen.

Test eens het volgende: probeer eens in de hoogste versnelling weg te rijden en de koppeling los te laten, dan zal hij wel blijven slippen?
        Of in de hoogste versnelling op de snelweg even de koppeling indrukken en dan weer loslaten: toerental zal maar langzaam zakken?, ja dan wordt het vervangen…

2 reacties aan het bekijken - 61 tot 62 (van in totaal 62)
      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.