Koppeling vervangen

Home Forum Porscheforum Technisch Watergekoelde Porsches 928 Koppeling vervangen

  • Maker
    Discussie

  • Dobbels Mike
    Deelnemer

      Hoi,

      Heb een vraagje,ik zou graag mijn koppeling vervangen en zou het graag zelf doen.
      Ik heb wel wat ervaring met auto’s en heb zelf vierpalen brug,maar omdat het porsche 928 s is heb ik er beetje schrik van.
      Hij is van het bouw jaar 1982 en is 928s.
      Nu ik rij zelf nog met bmw z 3 van jaren 90 ,en op het forum staan er zo How To Handleidingen stap voor stap.
      Dus de vraag is er iemand of waar ik zo iets kan vinden,zou misschien mijn schrik wat weg nemen en zou het dol graag zelf doen.
      Is er iemand die rond destelbergen met 928 rijd ,zou leuk zijn om eens kennis te maken .

      Groeten Mike,
      E

    14 reacties aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
      • Hoi, alvast bedankt voor de tips.
        Ga het eens bekijken,moet nu wel zeggen mijn zoon geeft al regelmatig iets besteld bij Autodoc en moet zeggen was wel in orde,goede prijs en gekende merken.
        Was voor jonge wagens.
        Ging vroeger bij auto zaak,achter remmen ,was iets van 70 euro zonder btw en kreeg dan wa korting en bij autodoc ,zelfde merk en was bijna de helft en btw in dan.
        Groeten Mike.

        123

          en Amazon.de of ebay niet vergeten…
          Altijd goed rondkijken.
          exacte part nummer en merk overal rond op rosepassion, design911 , google, Ebay en amazon.de ingeven.
          Je kan immense prijs verschillen vinden voor exact hetzelfde onderdeel

          Blijf weg van autodoc, al 2 keers iets besteld
          2 keers kapot of verkeerd onderdeel
          Dan moet je opnieuw bestellen als het dringend is en 2E keer betalen
          vervolgens lang wachten op de refund

          oscaro.Be ook wegblijven
          je bestelt daar onderdeel van A OEM merk
          ze bevestigen je order voor A oem merk
          vervolgens verzend bevestriging B repro merk omdat A oem niet op stock was.
          kunnen ze dan niet terug roepen, maanden gezeik
          en gelukkig Mastercard wel klantvriendelijk en charges reversen

          123

            check ook altijd design911.co.uk
            zijn vaak goedkoper , hebben een soort laagste prijs garantie
            en vaak promos a la 5% vanaf 300 pond en tot 15% vanaf 3000 pond,
            shipping kosten vallen redelijk mee en ze zijn goed en behulpzaam .

            Bv 6 coilpacks,voor 987 gekocht, onklopbare prijs en de bouten voor de dikkere coilpacks zaten er bij.

              Rose Passion (kheb je vorige week een PM gestuurd)

              https://www.rosepassion.com/

                Hoi,

                Heb een vraagje ,waar koop je onderdelen voor de 928,het is voor de koppelingsplaat en drukgroep.
                Heb al op het internet gezocht,maar vraag het toch eens .

                Groeten Mike.

                  Hoi,

                  Bedankt alvast,ga even mijn beste Engels boven halen,want ik ben meer iemand die met mijn handen werkt ze.

                  Alvast Bedankt.

                    Misschien nog wat extra tips:

                    just did my clutch on my 81. First time ever. A few tips from others I used:
                    1) You don’t have to unbolt the starter from the clutch cover plate. Actually easier if you leave on
                    2) Don’t drop the clutch on your head, it hurts a lot and leaves a big bump.
                    3) You must remove the coupling shaft bolts completely in order to slide the coupler back. Be careful that the rear block holding the bolt has not broken it’s tack weld or you may be fishing the block out of the torque tube.
                    4) Once the clutch cover plate is removed, mentally note or take digital pictures of the location/spacing of coupling plate. This will remove any doubt when reassembling.
                    5) Using the 3 coat hanger spacers on the pressure plate helps a lot.
                    6) Wearing gloves you can spin the engine using the starter ring. Spin only in the proper direction unless you are 100% certain your timing belt is tight and won’t jump while spinning wrong way.
                    7) Use chalk or scratch to mark alignment off all components to each other. Helps with re-install.
                    8) Don’t forget to grease everything according to manual.
                    9) The snap ring holding the release bearing is a pain. Have patience.
                    10) transfer the balancing marks on the discs to the other side of the discs, otherwise you can’t see them when installing.
                    11) Using heavy grease to pop out pilot bearing did not work for me so I fashioned a bearing puller from a carriage bolt by cutting the head down so it fit in the bearing. Then used a larger socket over the bearing with the head of the carriage bolt inside the bearing. Screwed a nut on the other end of the carriage bolt protruding thru the socket. Cranked the nut and the bearing popped out easily.
                    12) Make sure guide tube is on the proper side of mounting holes when lifting up new clutch assembly. A floor jack helps with the re-install.
                    13) Because my exhaust has no catalytic conv. I left the exhaust on. This required me to fashion a long punch to tap the 3 alignment pins back in after the new clutch was installed.
                    14) Use a bar clamp to engage the clutch then before the two disc spacing alignment by prying the 3 t-bars.
                    Use a screw driver gently to make sure the clutch discs are resting as far back from the intermediate plate when checking the spacing between the discs and the intermediate plate.
                    15) Replace the ball cup on the release arm while your in there.
                    16) Make sure you don’t engage the clutch when the slave cylinder is not installed fully. You will pop
                    out plunger. When bleeding the clutch, push the
                    slave cylinder in by hand to pump trapped air out, otherwise you may bleed, and bleed, but never get a firm clutch.
                    Good luck. It’s really not that hard.
                    Eric H

                    Nice list, Eric. Got a few adders:
                    17) Bleed the clutch before installing the slave.
                    This is done by pressing the rod fully in and holding it there. A balancing act to have the assistant press the pedal carefully while you crack the bleeder. Tip the cylinder so the bleeder is up. A few cycles and you’ll have nailed it.
                    18) The slave cylinder lines and starter block access to the bolts. To get them on attach the lower cover to the bell housing using just a few threads on the forwards bolts. This leaves access space for getting to the bolts.
                    19) In the absence of the prescribed dry moly spray, dry graphite spray may be used.
                    20) Lifting the clutch into position may be troublesome. Seems the arm catches and can not be worked through the hole to the stud. Takes a multi-stage approach of lifting, adjusting the guide tube and the shaft and working (repeat) the arm to make it go. Won’t just go up in one motion.
                    21) The front bearing in the torque tube may have walked forwards. This can prevent the clamping sleeve from going back enough. With both bolts out, just force it.

                      Hoi,

                      Mooi werk doet je daar,doe zo verder zo ik zeggen en zeker foto’s posten is al tijd leuk en leer rijk.

                      Groeten Mike.

                          Hoi,
                          Alvast bedankt voor de foto’s ,ik ga nog wat opzoek werk doen.
                          Trouwens rij je zelf met 928.
                          En als er nog mensen zijn die mij nog tips of raad kunnen geven ,laat maar komen.
                          Al vast bedank.

                          Groeten Mike.

                          123

                            Dat het een 928 is maakt het daarom niet complexer dan van andere auto’s met zelfde setup.
                            Je weet de truuk misschien niet en je heb misschien links en rechts een stuk werktuigen tekort om het makkelijk te maken(bv de juiste sleutel voor een plek met weinig maneuvereer ruimte), maar moeilijk gaat ook.

                            Das een beetje onvermijdelijk als je het zelf wil doen aan zoeen auto.
                            Ik denk zelfs iets makkelijker dan een 944

                            https://members.rennlist.com/jeifert/DD-CLUTCH-REP.html

                            Je hebt het belangrijkste stuk werktuig al liggen : een brug.
                            Ik ken er die het zonder deden.. (You don’t wanna know)

                                Hoi,
                                Alvast bedankt,nu heb die Workschop Manual ook,maar dat zit er zo ingewikkeld uit volgens de boek,met speciaal gereedschap enz.
                                Maar ik ken gasten ,die da gewoon doen zonder kennis ,en da lukt wil allemaal,als je mij beetje verstaat.
                                Maar wil er zo toch niet echt aan gaan starten ,het is daar mee dat ik iemand zoekt ,die het ooit al eens zelf gedaan en soms verslag van gemaakt ,met wa foto’s of zo.
                                Want het is hobby,en ik vind het leuk om zelf te doen ,dan ben je voldaan achter af.

                                Groeten Mike

                                  een link naar een workshop manual vind je HIER

                                14 reacties aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.