koppelingskabel / mechanisme terug monteren en afstellen

Home Forum Porscheforum Technisch Luchtgekoelde Porsches 911 koppelingskabel / mechanisme terug monteren en afstellen

• Maker
    Discussie

• svm

De motor en bak zijn net terug gemonteerd in mijn 911 SC van 79. Ik zit met een probleem om de koppeingskabel terug af te stellen.

Heeft er iemand een duidelijke foto van het koppelingsmechanisme aan de versnellingsbak (915). Ik heb de motor en bak een jaar geleden uit de wagen gehaald voor de restauratie van mijn wagen. Net iets te lang geleden om nog te weten hoe de “auxillary return spring” juist moet zitten.
      De “auxillary return spring” zit vast aan de clutch release lever. Maar waar zit de andere zijde vast of tussen of tegen ???
      Ik heb de werkplaatshandleiding en PET catalogus geraadpleegd, maar ben niet veel wijzer geworden van de donkere foto’s.
      Kan iemand mij helpen ? ❓

3 reacties aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
    • Wim

Snap het niet goed want systeem wijst zijn eigen uit, vrij simpel.
        Vraag mij nu af of je de veer niet verkeerd om hebt zitten. 💡

svm

Die had ik reeds gedownload, maar het is me nog niet duidelijk. De aulillary spring (ronde veer) zoals ze wordt genoemd zit aan de ene kant vast aan de clutch release lever, maar de andere zijde ?
          Ik vrees dat ik eens zal moeten gaan kijken bij een andere porschebezitter met een 915-boite.

Wim

Laad hier even het werkplaats handboek van de porsche, staan duidelijke foto’s en beschrijving in.

http://www.porscheteam.nl/werkplaats/handboeken/index.html

3 reacties aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.