Koppelingspedaal 993

Home Forum Porscheforum Technisch Luchtgekoelde Porsches 993 Koppelingspedaal 993

• Maker
    Discussie

• Kristof993
    Deelnemer

Dag allen,

het koppelingspedaal van mijn 993 komt bij intensief gebruik (bv. ook rustige rit met veel op en afschakelen 1e, 2e, 3e) niet altijd helemaal terug omhoog. Het blijft de laatste paar centimeter hangen zonder dat de koppeling gaat slippen dus buiten dat ik het dan met mijn voet omhoog moet trekken niet echt een probleem.
      Ik las in Flat6 een bericht van een lezer die beweerde dat dit aan de “renvoi” te wijten is, een haakvormig onderdeel dat dient om het pedaal te doen opkomen na elke ontkoppeling. Dit onderdeel zou op de ’94 en ’95 modellen (goudkleurig) vaak voor dit probleem zorgen en daarna (mat zwart) vervangen en verbeterd zijn. Het zou zo’n 100 EUR kosten bij Porsche en in een uur vervangen zijn aagezien de cilinder van het koppelingspedaal niet moet gedemonteerd worden.

Heeft iemand hier ervaring mee?

Bedankt!
      K

http://www.porsche993club.be

4 reacties aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
      • Idd normaal kan je geen schade ondervinden maar in 90% van de gavallen zijn het de pompjes en soms eens de vork.

Mijn 993 heb ik verkocht 07/2009 .Deze had hetzelfde probleem,alhoewel probleem..het was enkel een vervelend voetgevoel bij het ontkoppelen.Eerst vervanging koppelingspomp zonder resultaat.Daarna een “veer” vervangen en probleem was opgelost.Kosten iets minder dan 200 €.

bij de mijne kwam de koppelings pedaal ook niet helemaal terug wat soms best vervelend was, ik heb nieuwe pomjes laten steken voor en achter en probleem was verholpen, pompjes zijn niet overdreven duur hoor

grtz Geert

Inderdaad, ik heb dat bij de mijne ook.
              Volgens onze hoofdsponsor RSR zou dit geen invloed hebben op slijtage van de koppeling en/of andere onderdelen.

Ik ben benieuwd naar anderen hun bevindingen.

Gr. Eric

4 reacties aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.