koppelingspedaal op de vloer

Home Forum Porscheforum Technisch Watergekoelde Porsches 944 koppelingspedaal op de vloer

  • Maker
    Discussie
  • Hallo allemaal,

    Ben nieuw hier dus groeten aan iedereen. Ik heb het volgende probleem(pje?) met mijn Porsche 944 van 84 😥 :

    Ik heb een Porsche 944 van 84 gekocht met goed draaiende motor maar met een koppelingsprobleem. De koppelingspedaal valt wanneer hij wordt ingedrukt namelijk op de vloer en komt niet vanzelf terug. De veer in het passagierscompartiment werkt wel maar de pedaal bouwt geen druk op en ontkoppelen/schakelen lukt dus niet. We hebben de mastercilinder reeds los gemaakt en gezuiverd en het systeem ontlucht aan de slave cilinder boven de starter (door te pompen met de pedaal, dus daar bouwt hij wel druk op) en voorzien van nieuwe remvloeistof. Zonder resultaat tot nu toe … 🙄 Wat zou er nog kunnen mis zijn?

    Volgens de vorige eigenaar is dit probleem ontstaan na een stilstand van een aantal weken (maanden?).

    Alvast bedankt voor jullie reactie .
    😆

    Groeten

14 reacties aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
    • [quote=”Mindpower”:2qwsa9en]Heb er dus mee op de gazon kunnen rijden 8) [/quote]

      Lol 😆 wij doen dat hier ook veel effe testen op ons gazon van de buurman 😉

        Heb er dus mee op de gazon kunnen rijden 8)

          Straks de starter terug inbouwen en dan een testritje op de gazon … 8) Daarna gaat hij terug in garage om verder gerestaureerd te worden, er moeten nog wat cosmetische zaken aan gebeuren 😕

          Anoniem

            😳
            sssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssss en ik kan het ze!

              eerste ontkoppel, motor aanzetten, dan schakelen, dan beetje gas geven, ontkoppeling zachtjes lossen en beetje meer gas geven en dan op uw gemakske rijden (eventueel ontkoppelen en schakelen herhalen indien nodig) totdat motor op temperatuur is en dan [size=200:11sux1qc]GAS[/size] geven 😆

              Anoniem

                …en nu gad geven!!

                  Er zit terug druk op de pedaal! 😆 Het probleem was blijkbaar een verduurde aansluitingslang van het reservoir naar de master cilinder …

                  Iedereen bedankt voor de info!

                    Ik weet niet of de remmen perfect werken. Rijden lukt namelijk niet met een koppelingspedaal dat tegen de vloer ligt … Ik ga er vanuit dat de remmen werken.

                    Pedaal handmatig pompen bij het onluchten werkt niet maar er zat wel vloeistof in het rubber van de master cilinder vlak bij het reservoir … de cilinder is nu wel zuiver gemaakt. Ik zal nog eens het systeem testen en kijken of er vloeistof vrijkomt aan het afsluitingsrubber

                      Dat bedoel ik dus.
                      Het moet aan de pompjes van de koppeling ziten en niet aan het hydraulisch systeem als je remmen perfect werken. (Deze gaan op dezelfde olie via hetzelfde reservoir)

                        Heb je bij het openmaken en reinigen van die cilinder alles dichtingen vervangen door nieuwe die er in zitten? Heb je al eens nagezien of er geen lek is aan de pomp aan de versnellingsbak?. En als je aan het ontluchten bent heb je dan het pedaal al eens teruggetrokken met de hand, en zo gecontroleerd of je er geen druk kan op krijgen. Ik vrees dat je ergens met een interne lek zit in je systeem maar controleer ook een die andere cilinder gewoon door middel van de stof hoes achteruit te trekken en te zien of er geen olie te bespeuren is.
                        Ik vrees dat er een dichting stuk zal zijn in je pompje 😉 .

                        Luc
                        http://www.lecars.be

                          Het is een duidelijk teken dat er iets mis is met je hydraulisch circuit. Verliest hij remvloeistof. Neemt hij ergens valse lucht waardoor hij een drukverlies krijgt?
                          Hieraan moet het liggen en dat kunnen of die drie dingen zijn die ik eerder vermeld heb of de leidingen/dichtingen.
                          Doch als je remmen nog goed werken en enkel het koppelingspedaal niet zouden de leidingen en dochtingen OK moeten zijn 😕

                            Blijkbaar helpt dit ook niet 🙁

                              Ok 😀 dat is het proberen waard. Ik hou je op de hoogte …

                                Ik heb hetzelfde eens mee gemaakt met mijn Omega 2.6
                                Daar werd eerst de drukgroep op de boite vervangen , daarna de drukgroep op het pedaal en uiteindelijk de vlotter in het potje waar de remvloeistof zit.
                                Toen was het probleem pas opgelost. Ik zou dus eerst eens daar mee beginnen. Het vlottertje.

                              14 reacties aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
                              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.