Korte & snelle vragen topic

Home Forum Porsche Talk Korte & snelle vragen topic

• Maker
    Discussie
  • Je weet wel, je zit met zo’n onnozele/ domme/ simpele vraag welke niet de moeite is om een nieuw topic over te beginnen, maar tegelijkertijd blijf je toch met die vraag zitten. Hier kan je ze stellen 8)

Direct aftrappen met: als je zo’n backdate doet, waar haal je de chroom trim rond de vensters? Of die openklappende voor- en achter zijruiten? Is dat recup vanop eBay oid, of kan je die nieuw bestellen?

15 reacties aan het bekijken - 151 tot 165 (van in totaal 513)
    • Volgens mij zal dat bij de keuring geen probleem opleveren. Je grootlichten werken dus ik zie het probleem niet.

F

Nog een ‘vluggertje’ voor het weekend (en ik ben te lui om het zelf uit te zoeken op de website van Goca) => kan ik afgekeurd worden om ik niet kan ‘flashen’ ?
        Hendel in m’n MB werkt wel als ik’m naar voor kantel om m’n groot licht continu te laten branden maar als ik de hendel naar me toe trek (om te ‘flashen’ dus) gebeurt er niets.
        P.S. Probeer het netjes te houden jongens…. ik weet dat bepaalde woorden uit m’n tekst anders opgevat kunnen worden 😉

Vandaag nog gaan rijden om het uit te vogelen….onder volle acceleratie schakelt ie snel op, zonder stijgen van toeren…nu, als tijdens het opschakelen nèt wat gas los, doet ie het wel…paar 100 toeren omhoog. Ik merk dat de schakelsnelheid in manuele stand afhangt van hoever je gaspedaal is ingedrukt… Het zal wel ‘ leren kennen ‘ zijn van de bak.

Wim

Even niet vergelijkbaar 😳
            Maar in onze Alfa met selespeed versnellingsbak gas deze als je sportief reed ook tussengas met terug schakelen, en denk dat dit is om de klap niet zo hard aan te laten komen op de bak en aandrijving.

PB

Bij The Misses haar 986 Tip valt het toerental ook niet echt terug als je plankgas duwt in manuele stand en opschakelt.
              Maar om nu te zeggen dat het toerental stijgt daar moet ik nu even het antwoord op passen.
              Het is namelijk weeral enige tijd geleden dat ik er nog mee gescheurd heb. :mrgreen:

Kijk eens op YouTube, daar ga je zeker filmpjes op vinden. 😉

Niemand met een 996 tiptronic die dit weet ?!

Tiptronic s in manual mode….plankgas, schakelknop induwen en de bak ontkoppelt en schakelt op…. Maar tijdens het ontkoppelen gaan de toeren omhoog… Is dat normaal !? In de ” essential companion ” staat dat de ontsteking tijdens het schakelen wordt onderbroken, maar blihkbaar niet in manuele stand ?

Het is uiteindelijk toch de EM5513 geworden. Besteld en komt volgende week binnen.

Niet de goedkoopste maar lijkt me wel de beste keuze voor mij. Wat me voornamelijk overtuigd heeft is dat het een automatisch regelende is,
                    aangezien ik nog niet 1/10 ken van zo’n toestel, lijkt me dat wel het meest handige. 🙂

Nogmaals bedankt heren. :up:

Morgen eens wat rond kijken ervoor. Bedankt aan iedereen voor de hulp. :up: Ik zal nog laten weten wat het geworden is. 😉

De verzendkost was gratis deepee, maar wat je zegt over BTW en dergelijke, daar ben ik niet van op de hoogte.
                          Wel een goede tip om te onthouden in de toekomst. :up:

Ik moet eerlijk zijn en toegeven dat ik niets van multimeters ken… 🙄
                          Ik weet alleen hoe je het heel basis moet gebruiken en daar stopt het. Dus ik heb ook totaal geen idee wat een goede is of niet, of welke functies er op moeten zitten die je ooit nodig hebt om aan een wagen te werken en wat simpel algemeen electrisch werk. :think:

Toevallig niemand die een cursus electriciteit geeft a la Floere met zijn las workshop? 😆

Ga toch gewoon naar den Brico of eender welke doe-het-zelf-zaak, kost ook daar twee keer niets. :salut:

opletten met import van buiten europa ! los van de kwaliteit waarover ik me niet kan uitspreken, komt er op de kostprijs + verzendkosten ook nog eens BTW, accijnzen en administratiekosten bij.
                                dus jouw 22.00 $ toestel komt met zekerheid duurder uit dan die van € 48,00 in België !

Bedankt heren. :up:

Next question: Heeft er iemand ervaring met Aliexpress.com?

Want ik vind dezelfde all-sun EM5513 Multimeter op Aliexpress voor $22.40 ipv €48.34 bij Alpametal.
                                  Toch wel een behoorlijk prijsverschil voor hetzelfde (?) product. :wtf:

15 reacties aan het bekijken - 151 tot 165 (van in totaal 513)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.