Korte & snelle vragen topic

Home Forum Porsche Talk Korte & snelle vragen topic

  • Maker
    Discussie
  • Je weet wel, je zit met zo’n onnozele/ domme/ simpele vraag welke niet de moeite is om een nieuw topic over te beginnen, maar tegelijkertijd blijf je toch met die vraag zitten. Hier kan je ze stellen 8)

    Direct aftrappen met: als je zo’n backdate doet, waar haal je de chroom trim rond de vensters? Of die openklappende voor- en achter zijruiten? Is dat recup vanop eBay oid, of kan je die nieuw bestellen?

15 reacties aan het bekijken - 166 tot 180 (van in totaal 513)
    • voor hobbymatig gebruik zou ik de klusrubrieken in de gaten houden bij de bekende discounters
      je gebruikt hem 20 keer op één dag en dan verdwijnt ie toch weer voor onbepaalde tijd in de kast. maar je kan niet zonder !

      multimeter.jpg

        Zou ik ook wel durven kopen, kan je weinig mee fout doen. Ik heb er 3, waarvan een antieke houten voltmeter van ons vader, die ik nooit gebruik. Ik gebruik altijd een oude Tandy, een doe-het-zelf-merk met 30 jaar geleden ooit nog overal winkels. Het toestel heeft wel een zekering en die is toch al een keer nodig geweest is.

        Zo een multimeter is eigenlijk een eenvoudig meetmiddel zonder nauwkeurigheidseisen.

        Die van mij kan minder en kostte toendertijd als studentje heel wat meer spaarcentjes:
        http://www.tandy-neerpelt.be/nl/catalog-5/meetinstrumenten/digitale-multimeter

          Ik ben op zoek naar een deftige multimeter en nu viel mijn oog op deze: klik Is dit iets? :popcorn:

            Vind ik absoluut niet slecht :up:
            Bij mij net hetzelfde: Radio in de daily, cd in de *porsche

            Misschien moet ik me dan ook maar zorgen beginnen maken…. 😈

              Zou een van mijn favorieten in de *porsche daarmee te maken hebben … en ja … zo oud ben ik al .

              Ik bedenk me net dat ik in de Porsche hele andere muziek speel dan in de daily. Heb ik nu een dubbele persoonlijkheid? :think:

                Denk dat 14.7 echt de limiet is Sensa. Bij mij stond het op 14.6 bij het uitmeten en dat bleek al op het randje.

                  Nu we hier toch over bezig zijn : mijn batterijlader voor de 997 4S laadt op tot 14.7 V alvorens naar “druppelvulling” over te gaan. Is dat OK?

                    [quote=”deepee” post=198110]heeft iemand een verklaring/tip waarom de gloeilamp van een Smart telkens kapot gaat? iedere keer vooraan aan dezelfde kant.[/quote]

                    Sedert enige tijd had ik hetzelfde voor met de auto van het werk. Ben naar de garage gegaan en blijkbaar leverde de alternator te veel stroom voor de batterij, hij laadde te veel op tijdens het rijden (bijna 15v !). De garagist zei me dat er bij een productie van boven 15v alle lampjes zouden springen.
                    Resultaat: nieuwe alternator en probleem lijkt nu toch opgelost.

                      als druppellader is een CTEK MXS 5.0 prima, maar om een lege batterij van een zescilinder vlot op te laden is een zwaarder type aan te raden.
                      ofwel een vergelijkbaar model kopen met 75% korting KLIK

                      ctek50.png

                        Ik ook…2 zelfs 🙂

                          Heb exact dezelfde: zeer tevreden van :up:

                            Hey,

                            mss is een soortgelijke vraag eerder al gesteld: iemand ervaring met acculaders?
                            ik overweeg deze te kopen, maar ken er eerlijk gezegd niet veel van: CTEK MXS 5.0
                            kost een 80 tal euro.

                            ctek.jpg

                              met de info omtrent overspanning op het WWW wat gesnuffeld en gevonden; tnx mannen !
                              ik ga de weerstand van de aarding wel eens nameten op de connector van de H7 lamp, maar vermoed toch dat er een fundamenteel probleem aan de basis ligt:

                              Quote: From one of the engineers at smart USA:

                              Headlamp bulbs can be sensitive to higher system voltage on car.
                              There is a resistance kit A 451 540 23 06 that can be installed to reduce the voltage to the headlamps to prolong their life.
                              Headlamps with integrated resistor have been installed in production since December 2010.
                              These headlamps are identified by the wire color (black and brown) of the feed line to the connector of the bulb in the low beam. No need for the kit on these cars.

                                Waar kan ik terecht voor onderhoud? ( regio Oost-Vlaanderen)

                                Wim

                                  Als een lamp aan een zijde altijd maar kapot gaat komt dit inderdaad door overspanning, en dit kan door meerdere oorzaken in het circuit liggen.
                                  Maar zou eerst de massa maar eens controleren, want door slechte massa kan deze dus te warm worden. 💡

                                15 reacties aan het bekijken - 166 tot 180 (van in totaal 513)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.