Korte & snelle vragen topic

Home Forum Porsche Talk Korte & snelle vragen topic

  • Maker
    Discussie

  • Mushroom
    Deelnemer

      Je weet wel, je zit met zo’n onnozele/ domme/ simpele vraag welke niet de moeite is om een nieuw topic over te beginnen, maar tegelijkertijd blijf je toch met die vraag zitten. Hier kan je ze stellen 8)

      Direct aftrappen met: als je zo’n backdate doet, waar haal je de chroom trim rond de vensters? Of die openklappende voor- en achter zijruiten? Is dat recup vanop eBay oid, of kan je die nieuw bestellen?

    15 reacties aan het bekijken - 301 tot 315 (van in totaal 513)
      • *luv :respect2: :up: :applaus: :applaus:
        wat je op een week-end niet kan doen (als je vrouw je niet mee wil voor boodschappen) 😀
        (ook zij vind de tweede versie mooier)

          Dan ga je mij volgende week in de Aldi vinden 🙂 Bedankt voor de tip !
          Sowieso ga ik toch binnen een paar weken een Karcher Puzzi kopen. Ik kan dan eens gaan vergelijken.

          Eindresultaat :coolness:

          FullSizeRender.jpg

            [quote=”Vonheist” post=188327]Heeft iemand ervaring met een extractor voor het tapijt / interieur te reinigen van onze geliefde bolides ?
            Enige tips naar model of merk ?[/quote]

            [quote=”Vonheist” post=188517]Beter een stoomreiniger kopen dan een extractor ?[/quote]

            Ik geef het maar eventjes mee, maar vanaf volgende week woensdag is er een stoomreiniger te vinden in de Aldi… 😉

              Idd, grootste deel is gewoon voorzichtig manipuleren. Voor het tiptronic gedeelte heb ik de volledige middenconsole verwijderd en dan pas kan je dit eruit klikken.

              Morgen fotootje van het eindresultaat 😀

              IMG_8910.jpg

                Het deel met de knopjes op zit gewoon met klemveertjes vast. Voorzichtig aan trekken en zou moeten loskomen dan.
                Het tiptronic gedeelte heb ik geen idee van, heb zelf een handgeschakelde.

                Ik hoop dat je hier wat aan had.

                  [quote=”Rollie” post=190706]
                  (intussen mijn horizon ook verlegd richting Cayman,dank zij dit verslavend forum….!)[/quote]

                  Niet verkeerd…

                    Jip, is gebeurd

                        eventjes ‘n foto’tje toevoegen…

                        IMG_8894.jpg

                          Ik ben de middenconsole van de 993 (tiptronic) eruit aan het halen (ik herhaal ‘probeer eruit te halen’)
                          om die te ontdoen van het gespoten grijs. Wordt het niets dan ga ik alsnog een nieuwe bestellen.
                          Maar hoe demonteer ik die het best ? Ik ben al tot aan de versnellingspook geraakt (van achteren te beginnen) maar durf niet goed die (tiptronic) versnellingspook los te maken. Ook het eerste deel (met de verschillende knopjes (voor cabriodak te openen enz…) weet ik niet goed hoe ik die het best kan losmaken.

                            In mijn zoektocht naar een Boxster 987(2.9) heb ik de vraag gesteld aan PC Drogenbos of zij bij een 211(155kw) uitvoering via officiele weg de electronisch gelimiteerde (op fiscale gronden maar voor Vlaanderen niet meer relevant) beperking konden terugbrengen naar 256pk
                            Dit kan niet via Porsche omdat een gelijkvormigheidsattest voor 155 kw wordt afgeleverd.Voor de aanpassing(opheffen electronische beperking) verwezen ze naar..Heinz. Maar dan is een approved garantie niet meer mogelijk.Waar ik slechts gedeeltelijk kan inkomen vermits de beperking eigenlijk louter fiscaal is en de 2.9 standaard 256 pk heeft.Bij Heinz :van 211 pk naar 270(14 pk meer dan de 256 pk versie en koppel van 290 naar 320.
                            (intussen mijn horizon ook verlegd richting Cayman,dank zij dit verslavend forum….!)

                            PDS

                              Ik heb er al meerdere laten doen bij Heinz :up:

                              Echt een aanrader :first:

                                Thx deepee! Is inderdaad niet echt de moeite blijkbaar.

                                  een belgische 987 met 2.7 motor is fiscaalvriendelijk naar 211 pk teruggebracht maar heeft nog 270 Nm trekkracht.
                                  ik lees op de site van ziptuning dat ze na herprogramatie 257 Pk of 288 Nm bereiken. (een duitse heeft std 239 pk).

                                  Pk vs koppel: klik

                                  als je de twee op circuit naast elkaar zet ga je verschil merken. om gewoon op de openbare weg te rijden zou ik het niet laten doen.

                                    @Harley G: waarschijnlijk is het voor een 2.7 met 211pk wel de moeite om te tunen, vermits dit de softwarematig dichtgeknepen versie is van de 228pk. Dan zou je inderdaad kunnen gaan tot ongeveer 250pk en dat verschil lijkt me wel de moeite.

                                  15 reacties aan het bekijken - 301 tot 315 (van in totaal 513)
                                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.