Home › Forum › Porsche Talk › Korte & snelle vragen topic
- Dit onderwerp bevat 513 reacties, 76 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 8 jaren, 3 maanden geleden door deepee.
-
MakerDiscussie
-
24 oktober 2014 om 19:21
Je weet wel, je zit met zo’n onnozele/ domme/ simpele vraag welke niet de moeite is om een nieuw topic over te beginnen, maar tegelijkertijd blijf je toch met die vraag zitten. Hier kan je ze stellen 8)
Direct aftrappen met: als je zo’n backdate doet, waar haal je de chroom trim rond de vensters? Of die openklappende voor- en achter zijruiten? Is dat recup vanop eBay oid, of kan je die nieuw bestellen?
-
MakerDiscussie
-
[quote=”TGeert” post=186708]
Als je dit van zo kortbij ervaart ga toch weer even bezinnen hoor.
Dit wil je inderdaad niet meemaken met je oldtimer of sportwagen.
Laat staan aan een hogere snelheid met om het even welke wagen.[/quote]En net daarom heeft het “zo erg voor die mooie Porsche” topic wél zin.
Ik zit me daar niet te verkneukelen in andermans miserie, ik probeer daar uit te leren. Liefst heb ik er dus het hele verhaal bij staan. Er valt altijd IETS te leren en in ‘t slechtste geval herinnert zo’n verkreukeld vehikel je er aan hoe snel het allemaal kan gebeurd zijn.
Toen ik las over Mitridi’s 964 ben ik nog eens zijn eerste foto’s gaan opzoeken, gewoon, om te zien hoe mooi hij wel niet was 🙁Deze middag nog heeft er iemand onze poort en bijbehorend muurtje geramd. Dit alles slechts tegen relatief lage snelheid, max. 70 km/u.
De wagen, Mercedes A-klasse anno 2014, total loss, alle airbags af, dak geplooid, enz. Bestuurder niet gewond op het eerste zicht, doch toch met de ambulance weggevoerd.Als je dit van zo kortbij ervaart ga toch weer even bezinnen hoor.
Dit wil je inderdaad niet meemaken met je oldtimer of sportwagen.
Laat staan aan een hogere snelheid met om het even welke wagen.Ik ben zelf ook autoliefhebber en heb enkele sportieve wagens, doch mijn zoon zal niet zomaar eentje in de schoot geworpen krijgen.
Ik heb vroeger ook gekke dingen gedaan met auto’s en moto’s , doch heb er altijd zelf voor moeten werken. Dan heb je er in mijn ogen ook meer respect voor en handel je minder roekeloos.Als je geleidelijk aan iets opbouwt is de kans groter dat je er langer plezier aan hebt …
Amen.
deepee….tuurlijk bestaan andere oldtimers
maar je kan toch niet ontkennen dat een daily wagen van 2014 veiliger is dan een wagen uit de jaren 80…..ook al is het een jag.
Airbags, kreukelzones, remhulp, etc etc….Enfin, ik vermoed dat elke ouder het inderdaad zelf wel kan inschatten.
laat ze van hun 16de rijden met een auto onder begeleiding, geen sportwagen natuurlijk, dan hebben ze 2 jaar ervaring voor ze hun echt rijbewijs behalen. Voor moto’s zou ik hem van zijn 14de met 25cc laten rijden en van 16de met 80cc en zo opbouwen. Dan hebben ze op hun 16de een brommer waarvan de remmen, vering, banden en al de rest er voor gemaakt is om sneller dan 45 te rijden, doen ze nu toch al zelfs met het risico van inbeslagname.
Ik denk dat je ook wel de persoonlijkheid van je eigen kind tegen de tijd dat hij mag rijden kent en dus zelf de beste persoon bent om te besluiten of hij/zij er mee mag rijden.[quote=”stijnG” post=186693]… je wil je kind echt niet in een karmann ghia of kever hebben zitten bij een aanrijding….believe me
Laat staan bij een frontale aanrijding, waar de benzinetank tussen je kind en de tegenpartij zit…. :salut:Je mag nog zo voorzichtig zijn, als bestuurder. Als je met een oldtimer betrokken raakt bij een ongeval, dan heb je het slechter af dan in een nieuwe wagen…[/quote]
niet te snel veralgemenen, alsof er geen andere oldtimers bestaan naast VW.
ik wil gerust de test doorstaan met een jagwar of mercedebez van 25 jr oud in vergelijk met een nieuwe micra, twingo, lupo, c1, mito, …[quote=”stijnG” post=186693]deepee
En waarom geen sportwagen…..dat spreekt toch voor zich. :wtf:[/quote]
Ok, ik denk dat ik het begrepen heb. Ik zal hem eens vertellen wat er allemaal NIET kan op de achterbank van een *porsche … hij gaat naar een Sharan kijken dan :happy:
deepee
je wil je kind echt niet in een karmann ghia of kever hebben zitten bij een aanrijding….believe me
Laat staan bij een frontale aanrijding, waar de benzinetank tussen je kind en de tegenpartij zit…. :salut:Je mag nog zo voorzichtig zijn, als bestuurder. Als je met een oldtimer betrokken raakt bij een ongeval, dan heb je het slechter af dan in een nieuwe wagen.
En waarom geen sportwagen…..dat spreekt toch voor zich. :wtf:
Heb geen kinderen, dus de vraag stelt zich niet.
Hoewel je het legaal niet kan verbieden, vind ik het absoluut geen goed idee om jonge gasten te laten rijden met een sportwagen. Ik ben zelf ook jong geweest – lang geleden – en reed toen met een Golf GTI – ocharme 112 PK – en heb daar zotte dingen mee gedaan.
Voor motoren: idem dito. Niet doen![quote=”stijnG” post=186666]… geen sportwagens en geen oldtimers (nul komma nul veiligheid) … [/quote] 😯 :wtf: 😆 😕 :first: :happy:
das iets anders, onder begeleiding zou het ook mogen van mij.
Maar alleen, maten meepakken…no thnx….Mijn zoon (bijna 19) mag sporadisch met de 997 rijden maar dan enkel als ikzelf mee ben :what: :what: :what:
Er is geen sprake van dat hij naar goeddunken de Cayman van mij zou gebruiken. Maar als hij er zelf zou voor sparen, waarom niet. Hij drinkt trouwens nooit een druppel alcohol. Die gasten zijn veel braver dan wij in onze tijd. Bij mijn vader was het van veel beloven en weinig geven. Dat duurt zolang het duurt.
euh…..neen
Hoe zijn we zelf als we achter het stuur kruipen. Soms eens wat sneller dan mag, maar wel altijd met de veiligheid voorop en een pak meer rijervaring, dan een jonge kerel die net zijn rijbewijs heeft.Voor mijn kinderen: geen sportwagens en geen oldtimers (nul komma nul veiligheid)
Je kan nu zeggen dat elke nieuwe wagen te veel power heeft en kans geeft om te verongelukken, maar een sportwagen is toch nog iets uitnodigender om zot te doen.
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.