Korte & snelle vragen topic

Home Forum Porsche Talk Korte & snelle vragen topic

  • Maker
    Discussie
  • Je weet wel, je zit met zo’n onnozele/ domme/ simpele vraag welke niet de moeite is om een nieuw topic over te beginnen, maar tegelijkertijd blijf je toch met die vraag zitten. Hier kan je ze stellen 8)

    Direct aftrappen met: als je zo’n backdate doet, waar haal je de chroom trim rond de vensters? Of die openklappende voor- en achter zijruiten? Is dat recup vanop eBay oid, of kan je die nieuw bestellen?

15 reacties aan het bekijken - 421 tot 435 (van in totaal 513)
    • bij mij was het een kampeerwagen: T2 Westfalia

      Ik heb 4 keer naar het keuringstation moeten gaan:
      – keuring, papieren invullen zodat de procedure kan opgestart worden
      – dan was hij Belgisch na doorloop procedure
      – dan 2dehands keuring (waarom geen idee)
      – daar was ik gebuisd omdat het verklikkerlichtje van de mistlamp niet oranje was (no shit)
      – dus herkeuring
      – dan stond hij ingeschreven op mijn naam en als ik de papieren had, dan moest ik nog eens teruggaan om hem voor de 3e keer te wegen (blijkbaar verandert het gewicht van een kampeerwagen eens hij Belgisch is)

      En uiteraard ook nog een douanebezoekje ertussen.

      Ik heb de DIV 170 euro moeten betalen vooraleer de homologatie gestart werd, dus nadat ik de eerste keer van de keuring kwam.

      Het is enkele jaren terug, en in mijn hoofd zit om en bij de 500 euro (ik heb het toen uit curieusiteit eens opgeteld)….maar pin me er niet op vast, kan ook 400 geweest zijn.
      In elk geval een hoop weg en weer geloop en een hoop geduld nodig. 😈

        😯 . €500
        Ik betaalde denk ik €75

          je kan idd een O keuring doen, rondrijden en terwijl de homologatiekeuring uitvoeren.

          Ik heb het reeds gedaan. Totaliteit duurde een maand of 3-4, en het kostte mij om en bij de 500 euro.

            Ik heb enkele jaren geleden 4 maanden gewacht op de documenten voor de wagen te kunnen inschrijven.
            Was dan keuring uniek voertuig.
            Veel hangt echter af hoeveel dossiers ze op dat moment hebben.

              kan iemand een indicatie geven van de duur en prijs van een homologatieprocedure via de autokeuring? blijkbaar kan je intussen gewoon met een O-plaat rijden terwijl deze procedure loopt. de prijs die dwieteren aanrekent ken ik al uit ervaring.

                Stempel zetten ze op de keuring.
                Boord documenten NOOIT afgeven.
                Als ze verloren geraken zit jij met de problemen.

                  Ah ok thx, ja ‘t is de eerste keer dat ik geen oldie invoer 🙂

                    Ik weet niet bij invoer, maar normaal zetten ze “scan ok” er bij de keuring op.

                      Jep, volgende week terug met garageplaten naar de keuring 🙂

                      Die coc moet de eerste keer bij invoer meegestuurd worden naar de div zeker
                      zodat ze daar een stempel “scan ok” kunnen opzetten?

                        en nu vooruit, bollen met die tujbooo :driver:

                          Thx ma had het precies wa sneller moeten vragen want mijn attest zat vanavond in de bus :relaxman:

                          Wim

                            Als ik een pakket krijg van Jomaparts is dat de 3de dag binnen bij ons op de zaak na besteldag.
                            Dus moet andersom ook kunnen lijkt mij.

                              Hoe lang is een zending vanuit Nederland doorgaans onderweg? 🙂

                              Pakketje is de 13e door Porsche Eindhoven verstuurd 🙁

                                Als je ‘waardevast’ wil, koop dan nu alle 996 3.4-tjes die in prima conditie zijn, daar kun je gegarandeerd profijt op maken in de toekomst !

                                Ik kan mijn 996 nu al duurder verkopen dan toen ik ‘m gekocht heb 🙂

                                Of, koop iets super-exotisch : ik kan op m’n Noble nu al gemakkelijk 10k EUR verdienen 🙂 Maarja, k hou ‘m lekker zelf natuurlijk 🙂

                                  Bedankt voor de reacties ! Zelf was ik meer op zoek naar een 993 cabrio (voor de meerwaarde na enkele jaren) maar qua rijplezier denk ik (voor mij persoonlijk) dat een 996 turbo mij meer kan bekoren. Alleen ben ik bang dat hij binnen een paar jaar 10 000 euro minder waard zal zijn. Ik moet er de komende jaren zeker geen winst op maken (daarvoor heb ik mijn 964 turbo 😉 ) maar zou toch graag een ‘waardevaste’ wagen kopen.

                                15 reacties aan het bekijken - 421 tot 435 (van in totaal 513)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.