Korte & snelle vragen topic

Home Forum Porsche Talk Korte & snelle vragen topic

• Maker
    Discussie
  • Je weet wel, je zit met zo’n onnozele/ domme/ simpele vraag welke niet de moeite is om een nieuw topic over te beginnen, maar tegelijkertijd blijf je toch met die vraag zitten. Hier kan je ze stellen 8)

Direct aftrappen met: als je zo’n backdate doet, waar haal je de chroom trim rond de vensters? Of die openklappende voor- en achter zijruiten? Is dat recup vanop eBay oid, of kan je die nieuw bestellen?

15 reacties aan het bekijken - 451 tot 465 (van in totaal 513)
    • Ik heb vandaag mijn platen binnengebracht…ben dus nu taxloos en de Porsche’s kunnen in hun beddeke.
      Heb ik weer veel tijd om in de winter ze eens goed te vertroetelen…
      Wat kan ik er nu aan veranderen :think:

Vraagje ,

Heeft iemand ervaring met rubberen vloertegels ( Prijs kwaliteit )
        En waar kan ik deze vinden omg Antwerpen

[quote=”PatrickB” post=183097]Herinschrijving op dezelfde naam kan schijnbaar enkel nog als je zelf bij de DIV langs gaat,
          niet meer via de verzekering. Of mijn verzekering heeft mij blaasjes wijs gemaakt. :mrgreen:[/quote]

Dat klopt : zelf langsgaan bij DIV, dus die tijd moet je daar ook even incalculeren (in Alken nauwelijks wachttijd !)

@ PatrickB : goh, daar ligt mijn verzekering niet echt wakker van me dunkt, k zou dat gewoon doorgeven als zijnde een wijziging van nummerplaat, en dan krijg ik gewoon elke maand een nieuwe groene kaart.

Of het uiteindelijk iets opbrengt is nog maar de vraag : vb 6 maand wegentaks voor een 3.4 = 623 EUR

Dmv deze ‘truc’ = 6 x 45 EUR = 270 EUR en wat geloop (DIV) en gedoe.

Een besparing van 353 EUR (zonder de kosten van het geloop & gedoe).

Tja, t verhaal van de kool & de sop zeker ?

ze gaan je idd graag zien komen bij de verzekering 😯

PB

Herinschrijving op dezelfde naam kan schijnbaar enkel nog als je zelf bij de DIV langs gaat,
              niet meer via de verzekering. Of mijn verzekering heeft mij blaasjes wijs gemaakt. :mrgreen:

[quote=”RODONDO” post=183072]BIV is éénmalig, dus iedere maand inschrijven en na drie weken uw plaat terug binnen en terug inschrijven en je rijdt zonder taks. :think:[/quote]

Dus : bijvoorbeeld in de zomermaanden elke maand je wagen inschrijven de 1e van de maand en de 30e of 31e de wagen laten schrappen en je rijdt helemaal wettelijk correct verkeersbelasting-vrij 🙂 ?

Dat kost je wel elke keer een nieuwe nummerplaat & duplicaat (pakweg 45 EUR samen), en elke keer het gedoe met de verzekering.

klopt maar dat was de vraag niet

herinschrijving op zelfde titularis is idd zonder BIV

BIV is éénmalig, dus iedere maand inschrijven en na drie weken uw plaat terug binnen en terug inschrijven en je rijdt zonder taks. :think:

Geen BIV als hij uitgevoerd is naar een andere staat van de Europese Economische Ruimte (EER) en daar ingeschreven is of aan een handelaar daar verkocht is..

Anders gewoon BIV te betalen…

Als ik een auto inschrijf op 5 oktober en ik krijg een nieuwe plaat, maar ik verkoop de auto en stuur de nieuwe plaat binnen voor eind oktober, alles in dezelfde maand dus, weet ik dat ik geen verkeersbelasting dien te betalen, maar en hier komt de vraag; moet ik dan ook geen BIV betalen? :think:

:up: voor PatrickB voor het antwoord op m’n vraag en de Mush voor het openen van deze topic. Heb een leidingske kunnen scoren, en kan verder met de resto 😀

Wim

Deze kan ook weer wel een wasbeurt gebruiken, hahahahaha

[quote=”stijnG” post=183026]sensa911: klopt, maar doe dan op tijd open zodat ze de binnenkant ook kan meedoen he :ass: :happy:[/quote]

Ohhh wat zijn we fout bezig! Maar wel plezant!!! :happydance: :happydance:

sensa911: klopt, maar doe dan op tijd open zodat ze de binnenkant ook kan meedoen he :ass: :happy:

Heel tof, maar kan het zijn dat je alleen via internet kan bestellen?

15 reacties aan het bekijken - 451 tot 465 (van in totaal 513)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.