Korte & snelle vragen topic

Home Forum Porsche Talk Korte & snelle vragen topic

• Maker
    Discussie
  • Je weet wel, je zit met zo’n onnozele/ domme/ simpele vraag welke niet de moeite is om een nieuw topic over te beginnen, maar tegelijkertijd blijf je toch met die vraag zitten. Hier kan je ze stellen 8)

Direct aftrappen met: als je zo’n backdate doet, waar haal je de chroom trim rond de vensters? Of die openklappende voor- en achter zijruiten? Is dat recup vanop eBay oid, of kan je die nieuw bestellen?

15 reacties aan het bekijken - 466 tot 480 (van in totaal 513)
    • [quote=”stijnG” post=182959]Sensa911: geef ze maar af!!!!
      [/quote]

Allerbeste Stijn, waarom zou ik ze afgeven? Om de auto te wassen heeft ze geen sleutels nodig!

Amaai, als ze dit meeleest :what: :what: :what:

[quote=”WES-RS” post=182935]That akward moment when your wife knows more about cars than you… :coolness:

Ik weet niet vanwaar je bent, maar ik haal al mijn Kenotek spullen bij ACM (AutoCenter Mattie).
        Die hebben een vestiging in Lommel, Bree en Hasselt. :up:[/quote]

Tja, ik ben net even aan het denken geweest hoe lang het geleden is dat ik nog “mijn” auto gewassen heb… dat is dus geleden van toen ik nog eigen autos had (Peugeot 205 cabrio en BMW 318i Bauer cabrio)… heel lang geleden dus. Hier is dus pas 1,5 week geleden verandering ingekomen en de verkoper had hem nog eens extra voor afleveren gepoetst.

Dank voor het adres, Hasselt is maar een 10 minuutjes rijden, dus daar gaan we deze week langs om een heeeeele grote voorraad in te doen!

http://www.kleenfreaks.be

Wil gerust de Pf.be jongens een korting toekennen!

yep, heb ook kenotek, makkelijk die spray. :up: , de oppervlakte word zo zacht als een poepie
            Via carrosseriebedrijf aangeprezen geweest en het is goedgekeurd door deze.

Wim

Wij werken met niks anders dan Kenotek. :up:

Ik kopp m’n spullen vaak online, zoals op Carclean.nl (neen, heb geen aandleen 😉 ).

Poorboy’s vind ik ook wel goede producten hebben, de ‘spray & wipe’ is echt super !

Sensa911: geef ze maar af!!!!
                  images.jpg

ps: uw vrouw had gelijk: emmer met zeep om de wagen te wassen, emmer met klaar water om het washand te spoelen.
                  Ideaal is om in beide emmers nog een gril te hebben onderaan, zodat het vuil naar de bodem zakt (maar dat doe ik niet)

http://www.kenotek.eu/nl/

Echter zijn er nog honderden andere goeie producten hoor! Chemical Guys, autoglymm, Meguiars, ….
                  Keer een search doen op het net en kijken wat je in de buurt kan kopen.

[quote=”Sensa911″ post=182933]

Volgens mijn vrouw ga je je spons na gebruik uitspoelen in een emmer met helder water en ga je diezelfde spons dan in een andere emmer met detergent dompelen en verder de auto poetsen. Nadien ga je dit schouwspel herhalen tot … je armen pijn doen. Is het dat?[/quote]

NOOIT een spons gebruiken,maar een washandschoen :what:

Met een spons neem je vuil op om vervolgens op een andere plaats de lak mee te bekrassen 😯

Ik gebruik als richtlijn volgende adviezen : CarClean

Kan misschien soms wat ‘Ueberkill’ lijken, en ik kan aannemen dat niet iedereen altijd evenveel tijd heeft om zijn *porsche te wassen, maar het is een goeie leidraad 🙂

Hoofdzaak is : GEEN CARWASH :bounce:

[quote=”Sensa911″ post=182933]En wat is dat 2 emmers principe????[/quote]
                      Hier lees je wat je nodig hebt voor een wasbeurt en hoe het moet.

Veel wasgenot! 😉

That akward moment when your wife knows more about cars than you… :coolness:

Ik weet niet vanwaar je bent, maar ik haal al mijn Kenotek spullen bij ACM (AutoCenter Mattie).
                        Die hebben een vestiging in Lommel, Bree en Hasselt. :up:

Hi Stijn,

waar haal je die producten?

En wat is dat 2 emmers principe????
                          Volgens mijn vrouw ga je je spons na gebruik uitspoelen in een emmer met helder water en ga je diezelfde spons dan in een andere emmer met detergent dompelen en verder de auto poetsen. Nadien ga je dit schouwspel herhalen tot … je armen pijn doen. Is het dat?

Kenotek = :up:

Wel opletten met die velgenreiniger, die durft sommige soorten wielbouten aantasten. 💡

Heb de mijne vandaag gepoetst

– velgen reinigen met Kenotek velgenreiniger
                              – insecten en andere roadkill met Kenotek insecten verwijderaar
                              – 2 emmer principe met Kenotek shampoo en een handschoen met “haar”, lauw water
                              – vervolgens afspuiten
                              – vervolgens drogen met zo’n grote gele doek van Meguiars
                              – banden behandelen met Meguiars banden dressing
                              – plastiek delen in de bagageruimte met plastiek reinger

Binnenkant heb ik neit gedaan vandaag, was wat lui……

stoommachine is idd een goede ontvetter, maar dan is het oppassen geblazen voor rubbers en lak op pvc.
                                goed schuren = no go, beter een sterker detergent en goed naspoelen.

Met wat voor materiaal kuis je je *porsche ? Spons? Handschoen? Metwat droog je hem af? Was je met koud of warm water? 2 emmer principe ken ik al. Heb hem daarnet nog ff snel proberen te kuisen (was enkele weken niet bij ons) enne ik kreeg hem niet droog en nadat ik hem in de garage had gezet zag ik dat hij bijlange niet proper was. (Vetspatten van de benefiet bbq)
                                  Dan toch maar met heel warm water proberen en goed schuren?

15 reacties aan het bekijken - 466 tot 480 (van in totaal 513)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.