Korte & snelle vragen topic

Home Forum Porsche Talk Korte & snelle vragen topic

  • Maker
    Discussie

  • Mushroom
    Deelnemer

      Je weet wel, je zit met zo’n onnozele/ domme/ simpele vraag welke niet de moeite is om een nieuw topic over te beginnen, maar tegelijkertijd blijf je toch met die vraag zitten. Hier kan je ze stellen 8)

      Direct aftrappen met: als je zo’n backdate doet, waar haal je de chroom trim rond de vensters? Of die openklappende voor- en achter zijruiten? Is dat recup vanop eBay oid, of kan je die nieuw bestellen?

    15 reacties aan het bekijken - 481 tot 495 (van in totaal 513)
      • [quote=”PatrickB” post=182724]Igordriver, hier vlak achter mijne hoek zit eentje dat dat doet. Beveren-Waas centrum > Bosman Carparts.[/quote]

        :up: merci. Morgen een bezoekje brengen.

          Btw, die verluchting sleufjes waren er tot en met de 3.2 :salut:

            :first: :first: :first:
            Thx!!!

              Verhoging van het dak om een betere ventilatie te hebben in de wagen die de mannen van singer nu ook terug plaatsen op de 964 ( zie foto singer)
              Leuk artikel dak ventilatie
              http://70milesofhighwayhistory-part1.blogspot.be/2013/02/whats-so-special-10-smart-windows.html

              singer-porsche-911-white-duo-wallpapers_29934_1920x144014.jpg

                :sarcastisch :mrgreen:
                Ok, I’m buying it, echter …

                Tussen de bovenkant van de achterruit en de dakrand heb je bij ‘n pré-impact van die “verluchtingsgaten” precies, bij een 964 niet (en afaik ook bij de impactbumpers niet), dan zijn er toch wel degelijk veranderingen geweest?
                Voor de rest, van pakweg 1964 tot 1994 dezelfde auto verkopen… Dat doen hun niet veel constructeurs na :first:

                  vandaar dat backdate eigenlijk bedoeld wordt terug in originele toestand brengen is :mrgreen:

                  edit:
                  mooie geschiedenis omschrijvingen en foto’s
                  https://www.stuttcars.com/porsche-models/911/911-912-g-model/
                  https://www.stuttcars.com/porsche-models/911/964/
                  onderaan op pagina alle modellen mooi omschreven

                    Ja de 993 is de eerste met een echt vernieuwend design :mrgreen:

                      :respect2: :respect2: :respect2:
                      Dus, strikt bekeken heeft de 964 nog altijd dezelfde “kas” van een pré-impact? :wtf:

                        [quote=”Mushroom” post=182664]
                        Direct aftrappen met: als je zo’n backdate doet, waar haal je de chroom trim rond de vensters? Of die openklappende voor- en achter zijruiten? Is dat recup vanop eBay oid, of kan je die nieuw bestellen?[/quote]
                        Alles is te koop en is wat zoeken achter juiste prijzen en bouwjaar enz…
                        Op pfb laten weten wat je juist zoekt en we zoeken wel mee.
                        http://www.sierramadrecollection.com/store/911-912-65-73-/Body/Window-Parts/Quarter-Window-Frame-Left-Coupe-68-77-p12994.html
                        http://www.sierramadrecollection.com/store/911-912-65-73-/Body/Window-Parts/Quarter-Window-Chrome-Latch-Left-65-76-p12871.html
                        http://www.sierramadrecollection.com/store/911-912-65-73-/Body/Window-Parts/Rear-Window-Trim-Aluminum-Left-65-77-p1963.html
                        😀

                          [quote=”Harley G” post=182760]Ik vroeg me gewoon af of er vanaf bvb 150k km bepaalde fundamentele zaken een probleem kunnen beginnen worden. Los van de gewone aan slijtage onderhevige onderdelen zoals remmen, schokdempers enz.
                          Bvb toenemende problemen met een cabriodak of Targadak, PCM die zijn geest geeft, motor/versnellingsbakproblemen etc….
                          Zag vanmorgen een Targa van 2008 met 176k km op de teller en vroeg me af of je je dan kan verwachten aan “troubles”[/quote]
                          Natte vingerwerk (PatrickB zijn specialiteit 😯 😳 :engeltje: ) en veel chance.
                          Targadak bij een 997 is -we moeten eerlijk zijn- een gewoon open dak, alleen iets groter. Aan die mechaniek kan niet zoveel verkeerd gaan en als het dat doet is’t met een sjiek en een rekkerke te fixen.
                          Motor zou ik me ook niet bezorgd om maken (zoals hierboven gezegd: wel kijken welk vlees je in de kuip hebt)
                          Dan is’t de rest hé? Een set remschijven en blokjes rondom kan gauw in de papieren lopen, wanneer is de koppeling (laatst) vervangen, ophanging, schokdempers, si, la…

                          Zoals steeds, paar 1000 opzij hebben en houden.

                            Is ook een oplossing maar ik zit niet echt op een testrit te wachten. ‘k Denk dat die mannen daar ook meer Citroëns, Renaults, VW’s, etc binnenkrijgen dan Porschkes. Als je dan ne keer zo moogt testrijden met ne P…
                            Vind het ook betrekkelijk duur ivm een gewone keuring.
                            Maar John, gij als specialist… :mrgreen: (altijd opletten als ze zo beginnen hé? ;)) Weet jij hier geen antwoord op:

                            [quote=”Mushroom” post=182664]Als je zo’n backdate doet, waar haal je de chroom trim rond de vensters? Of die openklappende voor- en achter zijruiten? Is dat recup vanop eBay oid, of kan je die nieuw bestellen?[/quote]

                              [quote=”bzguy” post=182740][quote=”Mushroom” post=182735]
                              Argumenten tegen O-plaat:

                              Geen keuring (persoonlijk heb ik graag dat mijn auto nagekeken wordt door een derde partij) [/quote]

                              Kan ik inkomen, maar ik heb liever dat een andere derde partij de wagen keurt dan de vaak onbekwame keuringsmeesters 😉

                              Heb zelf al toestanden meemegaakt dat de uitslag erg verschilt naargelang keuringsstation. Mijn vraag is dan : hoe weet je in godsnaam of de wagen al dan niet technisch in orde is ?

                              Er zijn genoeg specialisten die een correcte keuring kunnen uitvoeren zonder je onnodig op kosten te jagen 🙂

                              Uiteraard mijn persoonlijke mening :drink:[/quote]
                              je kunt nog steeds een oldtimer keuring of andere modules bij vab laten doen jaarlijks of 2 jaarlijks naar eigen behoeven en die kunnen zich geen fouten permitteren en zullen beter gekeurd zijn dan de keuring centrales want ze gaan zelfs met de wagen rijden.
                              testduur van 90 minuten!!
                              http://www.vab.be/nl/producten/diagnosecentrum/tarieven

                                Ik vroeg me gewoon af of er vanaf bvb 150k km bepaalde fundamentele zaken een probleem kunnen beginnen worden. Los van de gewone aan slijtage onderhevige onderdelen zoals remmen, schokdempers enz.
                                Bvb toenemende problemen met een cabriodak of Targadak, PCM die zijn geest geeft, motor/versnellingsbakproblemen etc….
                                Zag vanmorgen een Targa van 2008 met 176k km op de teller en vroeg me af of je je dan kan verwachten aan “troubles”

                                  Ook weer waar, eens de 25 gepasseerd steekt dat allemaal wat minder nauw. Zag daarnet nog eentje staan “kilometerstand onbekend”, $74.000 aub…

                                    [quote=”Harley G” post=182743]Wat is de max km stand dat een tweedehandse Porsche volgens jullie zou mogen hebben om nog in aanmerking te komen als zijnde “ok”?[/quote]Je hebt het over jong gebruikt, dan zo min mogelijk kilometers erop. Hoe meer km hoe moeilijker jij er weer afkomt.

                                  15 reacties aan het bekijken - 481 tot 495 (van in totaal 513)
                                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.