Korte & snelle vragen topic

Home Forum Porsche Talk Korte & snelle vragen topic

  • Maker
    Discussie

  • Mushroom
    Deelnemer

      Je weet wel, je zit met zo’n onnozele/ domme/ simpele vraag welke niet de moeite is om een nieuw topic over te beginnen, maar tegelijkertijd blijf je toch met die vraag zitten. Hier kan je ze stellen 8)

      Direct aftrappen met: als je zo’n backdate doet, waar haal je de chroom trim rond de vensters? Of die openklappende voor- en achter zijruiten? Is dat recup vanop eBay oid, of kan je die nieuw bestellen?

    15 reacties aan het bekijken - 496 tot 510 (van in totaal 513)
      • + 1 !

        En het speelt geen rol of er dure design-spullen staan (wat je de indruk geven dat het ‘een irjke mens’ is) of eenvoudige spullen (het kan evengoed een hardwerkende liefhebber zijn die jaren gespaard heeft).

        Het is de algemene indruk, dat zegt vaak idd al heel veel !

        Wim

          Voor je een auto koopt moet je proberen om bij de verkoper in huis te komen, dat zegt meestal genoeg als je het daar ziet. 😉

            Waar ik ook op let bij aankoop van een tweedehandswagen, en vooral bij sportwagens of collectie-wagens :

            – hoe ziet de omgeving van de verkoper eruit : alles netjes (moet niet per se spic & span, maar ook geen rommelboel) ?
            – hoe en waar staat de wagen normaliter gestald (bij gebruik en vb in winter-stalling)
            – kun je opmaken of de verkoper een liefhebber is ?
            – onderhoudsgeschiedenis consistent ? Mag zelfs gedaan zijn door een hobby-technieker, zolang ie maar weet hoe & wat
            – kun je eventueel vermoeden dat de verkoop een zgn ‘gedwongen’ verkoop is (vb geldnood) ? Of eerder een ‘upgrade’ of verandering van smaak omwille van een of andere reden (vb medische redenen, leeftijd, gezin, etc)
            – is het iemand die er zijn brood mee verdient ?
            – is er een mogeljikheid om de wagen technisch te (laten) keuren ?

            Natuurlijk is dit niet heiligmakend, maar deze info en een goed ‘gut-feeling’ zet je toch al goed op weg. Een technische keuring kun je (meestal) ook laten uitvoeren. Indien de verkoper daar erg afkerig van is : omdraaien en weglopen !

            Ik heb -in mijn zoektoch naar een 996- veel wagens tegengekomen die in behoorlijk erbarmelijke staat verkeerden (het is toch een Porsche, draag er dan zorg voor ?!), zelfs vaak voor dezelfde prijs als diegene die ik uiteindelijk heb gekocht, en die tip-top is 🙂

            Wat ik als laatste nog wil toevoegen : originaliteit vind ik zeer belangrijk ! Niks mis met bepaalde modificaties of upgrades, maar dan toch graag de originele onderdelen erbij. Een grote modificatie (vb model-wijziging) kan wijzen op eventuele ongevalschade.

              +1
              Algemene staat en correct onderhoud = zoveel belangrijker

                Daar is geen eensluidend antwoord op te geven : ik heb liever eentje met veel km’s maar met een deugdelijke onderhoudsgeschiedenis dan eentje met lage km-stand waar niet naar omgekeken is.

                Probeer ook te weten te komen hoe de verkoper ermee gereden heeft, het zou de eerste niet zijn die met een koude motor rubberbaantjes op het asfalt trekt 😉

                  Wat is de max km stand dat een tweedehandse Porsche volgens jullie zou mogen hebben om nog in aanmerking te komen als zijnde “ok”?

                    Die discussie hebben we hier nogal gehad 8)
                    Is zeer persoonlijk.
                    Mijn opinie is dat een specialist sneller een oogje zal dichtknijpen (om verschillende redenen) terwijl -volgens sommigen hier- de keurders er alles zullen aan doen om jou af te keuren.
                    Controle is altijd goed. Daarom dat ik sprak van een derde partij. Jij ben de eerste, jouw specialist is de tweede, de keuring de derde. Ik heb ooit mijn vering laten veranderen bij een specialist en 50 km verder stond ik aan de kant met 3 losse wielbouten, 1 vaste en één die ik onderweg reeds verloren was. Sommige foutjes komen niet zo snel boven water 💡

                      [quote=”Mushroom” post=182735]
                      Argumenten tegen O-plaat:

                      Geen keuring (persoonlijk heb ik graag dat mijn auto nagekeken wordt door een derde partij) [/quote]

                      Kan ik inkomen, maar ik heb liever dat een andere derde partij de wagen keurt dan de vaak onbekwame keuringsmeesters 😉

                      Heb zelf al toestanden meemegaakt dat de uitslag erg verschilt naargelang keuringsstation. Mijn vraag is dan : hoe weet je in godsnaam of de wagen al dan niet technisch in orde is ?

                      Er zijn genoeg specialisten die een correcte keuring kunnen uitvoeren zonder je onnodig op kosten te jagen 🙂

                      Uiteraard mijn persoonlijke mening :drink:

                        [quote=”icepo” post=182669]Als je op zoek bent naar een porsche die binnen 2 jaar het dubbele waard is.
                        Moet je dan altijd naar Magus Walker kijken en luisteren?
                        [/quote]
                        Nee.
                        De markt bepaalt wat hot is en wat not.
                        Momenteel is MW en backdaten etc hot, binnen 5 of 10 jaar misschien niet meer.
                        Niemand weet wat er tegen dan gebeurt.

                          dat zal het wsschlk zijn :lol:, maar ook omdat ik niet zie wat ze doen voor dat geld.

                            [quote=”youyou” post=182733]waarom krijg ik krampen als is bij een officiele *porsche dealer moet langsgaan hier in het Brusselse?[/quote]
                            Omdat je weet dat het geld gaat kosten? 😈

                              [quote=”Vonheist” post=182732]Waarom zou ik een Porsche van meer dan 25 jaar oud niet op O-platen zetten ?
                              (argumenten voor/tegen)[/quote]
                              Argumenten voor O-plaat:

                              Geen keuring
                              Vrijer om iets te veranderen

                              Argumenten tegen O-plaat:

                              Geen keuring (persoonlijk heb ik graag dat mijn auto nagekeken wordt door een derde partij)
                              Geen woon- werkverkeer toegelaten, ook niet op een mooie zomerdag als uw daily om één of andere reden niet wil starten
                              Je *moet* een COC hebben (als dat voor jouw auto al bestond)
                              Auto moet compleet standaard staan, geen aanpassingen

                              Verzekering en tax zijn vrijwel hetzelfde

                                Argumenten voor O-plaat:

                                Geen keuring
                                Vrijer om iets te veranderen

                                Argumenten tegen O-plaat:

                                Geen keuring (persoonlijk heb ik graag dat mijn auto nagekeken wordt door een derde partij)
                                Geen woon- werkverkeer toegelaten, ook niet op een mooie zomerdag als uw daily om één of andere reden niet wil starten
                                Je *moet* een COC hebben (als dat voor jouw auto al bestond)
                                Auto moet compleet standaard staan, geen aanpassingen

                                Verzekering en tax zijn vrijwel hetzelfde

                                  waarom krijg ik krampen als is bij een officiele *porsche dealer moet langsgaan hier in het Brusselse?

                                    Waarom zou ik een Porsche van meer dan 25 jaar oud niet op O-platen zetten ?
                                    (argumenten voor/tegen)

                                  15 reacties aan het bekijken - 496 tot 510 (van in totaal 513)
                                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.