Korte & snelle vragen topic

Home Forum Porsche Talk Korte & snelle vragen topic

• Maker
    Discussie
  • Je weet wel, je zit met zo’n onnozele/ domme/ simpele vraag welke niet de moeite is om een nieuw topic over te beginnen, maar tegelijkertijd blijf je toch met die vraag zitten. Hier kan je ze stellen 8)

Direct aftrappen met: als je zo’n backdate doet, waar haal je de chroom trim rond de vensters? Of die openklappende voor- en achter zijruiten? Is dat recup vanop eBay oid, of kan je die nieuw bestellen?

15 reacties aan het bekijken - 46 tot 60 (van in totaal 513)
  • F

Bedankt voor de feedback Wim. :respect2:
      Ik zal ze dan maar gewoon op druk zetten zoals voorgeschreven.

Wim

Winterbanden zetten wij ook altijd met ongeveer 0.2 bar hoger.
        En normale banden zetten we op gewonen aanbevolen druk, en warmen zoals je schrijft tijdens rijden op.

F

Snel vraagje tussendoor: kan iemand me zeggen wat je best met de bandendruk doet in de winter? Ik lees her en der dat je voor winterbanden specifiek de druk moet verhogen met 0.2bar (omwille van andere samenstelling band).
          Als ik dan verder lees dan zie ik nogal onduidelijke informatie i.v.m. gewone banden.
          Ik zie dat men soms aangeeft dat door de koude lucht (10°C ipv 20°C) de bandendruk lager zal zijn en je dus de druk weer ‘op peil’ moet bregen omdat je anders met een te lage bandenspanning rondrijdt. Anderzijds zou ik denken dat je tijdens het rijden de band gaat opwarmen en je dan met teveel aan druk gaat zitten :think:
          P.S. Het gaat dus om gewone zomerbanden waar je de dag van vandaag mee op de baan bent (bij <10°C ipv de 20°C die als referentie gebruikt wordt in de handleiding van je auto)

Zo zie je dat smaken verschillen. :respekt:
            Ik vond de MKII altijd al veranderen om te veranderen. De achterlichten waar een stukje uitgeknipt is, die dan ook nog eens voorzien zijn van puistLED’s welke ondertussen totaal voorbijgestreefd zijn + die mooie horizontale lijn langs achter is er volledig uit door het knipwerk in de achterlichten.
            De voorkant heeft hetzelfde puistLED probleem in de knippers, het model van de knippers zien er voor mij slordig plak- en knipwerk uit terwijl dit bij de MKI net één vloeiende lijn is.

De ducktail vind ik het knapst op een 997, misschien omdat hij daar niet zo uitgesproken is dan bij de andere modellen. Zo’n Sport Classic is nog altijd DE mooiste. MKII, ik weet het, maar se, we weten nu dat we hem kunnen ombouwen naar MKI 🙂

het lijnenspel tussen motorklep-lichten-bumper is naar mijn smaak slanker en vloeiender op de facelift 997. en dat accentueert de “heupen” van de auto nog meer.
              maar zo’n aangepaste staart past ook heel goed op een 991 😎

991ducktail-2.jpg

Ik zie eigenlijk liever de MKI dan de MKII 😳
                Maar als je toch gaat tunen zou ik er direct een ducktail opflikkeren :first:

voor mij is het verschil aan de voorkant niet zo opvallend :engeltje:

klopt, past gewoon, voorkant ook trouwens

blijkbaar is het mogelijk om een 997 mk1 achterkant om te bouwen naar de looks van een mk2 met oriiginele onderdelen.
                      (met of zonder US bumperblokken) iemand ervaring mee?

van dit ____________________________________________________ naar dit

997upgrade.jpg

997 Rear Bumper & Light Update to Gen2. Original Porsche Parts. Includes Rear Bumper. pair of LED Rear Lights, bumper mounting & Exhaust Heat Shields & Light Control Unit. For Models with/out Parking Sensors

Jah dat lijkt me inderdaad ook een stuk handiger..waar kan ik die versterker juist vinden?
                        Is het standaard pcm systeem.

edit: ondertussen heb ik gevonden dat blijkbaar de versterker vanvoor in de koffer enkel dient voor de boxen in de deur.. waarvan volgens mij het geluid komt. Vreemde is dat ze nog wel degelijk werken. Maar het is eerder alsof je wisselt tussen de loudness setting aan of uit (bass of geen bass).

het lijkt me sneller om de juiste pins uit de stekker van de versterker te halen ipv deurbekleding te demonteren. over welk specifiek audio systeem gaat het?

Ga er hier nog even eentje tussen gooien..

Sinds een paar dagen heb ik last van ploffen in de boxen als mijn radio/geluid aan staat.
                            Zijn kleine zachte plofjes waarbij de bass wegvalt.
                            Lijkt me dus aan de subwoofertjes te liggen, een kabeltje ofzo dat mss is losgekomen? Of zitten hier aparte zekeringen aan?

Bijkomend probleem is dat ik het moeilijk kan traceren vanwaar (uit welke box) het probleem komt.
                            Iemand die weet waar deze zitten? Ik zou zeggen de deuren? Of hoe ik dit best eens kan uittesten/nakijken?

+1

PB

:hail: :puke: :hail: :puke: :hail:
                                Lijkt mij een lek via de bougie te zijn waardoor de verbranding niet in de cilinder plaats vond. ❓

Of een metaalworm in de motor geslopen.

15 reacties aan het bekijken - 46 tot 60 (van in totaal 513)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.