Korte & snelle vragen topic

Home Forum Porsche Talk Korte & snelle vragen topic

  • Maker
    Discussie
  • Je weet wel, je zit met zo’n onnozele/ domme/ simpele vraag welke niet de moeite is om een nieuw topic over te beginnen, maar tegelijkertijd blijf je toch met die vraag zitten. Hier kan je ze stellen 8)

    Direct aftrappen met: als je zo’n backdate doet, waar haal je de chroom trim rond de vensters? Of die openklappende voor- en achter zijruiten? Is dat recup vanop eBay oid, of kan je die nieuw bestellen?

15 reacties aan het bekijken - 76 tot 90 (van in totaal 513)
    • [hide]Kan je zo’n buizenproject hier dan gemakkelijk keuren voor op de openbare weg of hoe gaat dat?

      Mocht ik ooit teveel vrije tijd hebben dan zou ik ook wel nog zoiets willen doen, maar dan eerder iets in de trend van een 718[/hide]

        [quote=”deepee” post=202268]ik was al geen fan en nu nog minder: heeft iemand voor een bevriende porschist nog een paar boutjes op overschot voor BBS velgen. M7 met metrische spoed 1.0, lengte 25 mm, kop 8 mm starpoint torx met buitendiameter 12,5 mm:


        [/quote]

        na 5 maanden niet zo intensief zoeken heb ik ze gevonden zonder dat de verzendkosten de prijs van een boutje overstegen 😐
        en heb er nu ook een paar reserve; dus wie weet kan ik er ooit nog iemand anders mee verder helpen.

          Zijn gelukkig enkel de lijsten die nat worden, niet de binnenkant, daarom dat ik er ook niet zo zwaar aan tilde.
          Vond het gewoon beetje vreemd.

          Mss best dan toch eens een handdoekje erin leggen voor die natte dagen die eraan komen.

            Bij de Boxster heb je dat ook heel hard onder het kofferdeksel. Laat altijd mooie witte kringen achter na het wassen als ik het vergeet af te drogen….

              idem op boxster. moderne autodeuren hebben een dubbele rubbersluiting. het water wat op de sierlijst staat komt daarom niet van de onder- of zijkant van de auto.
              de afvoer van wat langs je ruiten vloeit en niet door de raamrubber tegengehouden wordt, komt via de binnenkant van de deur op je deurlijsten terecht. maar het kan (normaliter) niet langs de tweede sluiting naar binnen in het interieur.

                [hide]@kintaco: idem op 991[/hide]

                  Sorry, voor hier even iets anders tussen te gooien, maar met het water te zien op bovenstaande foto deed het me eraan denken..

                  Heb gemerkt bij het instappen dat de deuren of de deur lijsten beter gezegd aan de binnenkant altijd wel nat zijn nadat de cayman water heeft gezien (langs buiten dan). Na kuisen dus of als het heeft geregend en hij staat buiten.

                  Vond het beetje vreemd, zou denken dat de deuren toch overal redelijk goed aansluiten? of is dit toch normaal?

                    [hide]is nog geen 904 frame, zou hem gewoon aanschaffen voor de papieren, motor en versnellingsbak.

                    911buggy2_2L.JPG[/hide]

                      [hide]Deepee
                      Veel zal afhangen van de staat van de mechaniek.
                      Revisie van bak en motor kost wat.
                      Wat het frame betreft zal dan weer belangrijk zijn hoeveel er kan dienen.
                      Of is het al een 904.
                      [/hide]

                        [hide]ik werd getipt op een buizenframe project met daarin verbouwd een 2.2 motor en versnellingsbak van een 911T uit 1971. dit zou een gepaste donor kunnen zijn voor een 904 opbouw.

                        wat is zo’n onderdelendonor (in goede staat) waard volgens jullie ?[/hide]

                          [hide] LOL!! maar eigenlijk niet om mee te lachen, zo een schoontje …

                          Ik ben inderdaad wel een waterrat, maar ik dacht meer aan deze plaats om hem in te rijden …

                          http://www.gardafriends.com/gardameer-bezienswaardigheden/brasa-schlucht/

                          [/hide]

                            [quote=”Sensa911″ post=208058]Ik heb mijn 964 Tiptrnic cabrio van 1991 pas compleet laten reviseren.

                            Ik zoek naar nuttige tips voor het opnieuw inrijden van mijn nieuw lief![/quote]

                            Waar wil je hem dan “opnieuw in rijden”

                            2945619250.jpg

                              [quote=”Sensa911″ post=208267][hide]Merci Ghost!

                              [/hide][/quote]

                              Graag gedaan.

                                [hide]Alleen al de uitleg over het inrijden heeft een kwartier geduurd … Ghost heeft het samengevat in minder dan 50 woorden. Tijd is hier een ander begrip. Mijn collegas weten ondertussen dat als ze mij komen vragen “of ze mij een minuutje mogen storen”, ik hun de vraag stel of het een Italiaans minuutje is of een minuutje op de klok, het verschil is minstens een half uur, soms een uur … .

                                Andere gebruiken tijd dan weeral in hun voordeel … ze was 17 jaar, dan kon ik niet zien (of voelen) … en daarbij hoe lang is dat 17 jaar 🙂

                                TimeinItaly.png

                                [/hide]

                                  ik kon ook al bijna niet geloven dat een vakman die jouw motor zo heeft vertroeteld niet even de tijd had genomen om je even de levieten te lezen 😉

                                15 reacties aan het bekijken - 76 tot 90 (van in totaal 513)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.