Korte & snelle vragen topic

Home Forum Porsche Talk Korte & snelle vragen topic

  • Maker
    Discussie
  • Je weet wel, je zit met zo’n onnozele/ domme/ simpele vraag welke niet de moeite is om een nieuw topic over te beginnen, maar tegelijkertijd blijf je toch met die vraag zitten. Hier kan je ze stellen 8)

    Direct aftrappen met: als je zo’n backdate doet, waar haal je de chroom trim rond de vensters? Of die openklappende voor- en achter zijruiten? Is dat recup vanop eBay oid, of kan je die nieuw bestellen?

15 reacties aan het bekijken - 106 tot 120 (van in totaal 513)
    • persoonlijk heb ik 1 keer een oldtimer gekocht waar de verkoper ook niet naar de keuring wou gaan…….1 keer, nooit meer

        Idd, voor mij was dat ook een deuk, want ik ging hem pas kopen als ze dat deden.
        Ik mocht ook niet anders van mijn vrouw.

        Maar kon hem toch niet laten staan, dus we zien wel hoe het uitdraait.

        Sowieso is het de bedoeling om hem terug te bouwen naar een EU-spec.
        Maar ging dit doen na de keuring, maar als het enkel lampen zijn.

          ga ermee langs bij je garagist en vraag om ze af te stellen naar onze BE normen. op termijn gewoon voor je eigen veiligheid de lampenreflectoren ombouwen naar EU specs.

          The standard USA-spec headlamps that the 911s ship with leave much to be desired. Semi-outdated US specifications for headlamps means that the stock 911 has a somewhat weak pair of headlamps. Combine that with the 911s need for speed, and you may have a dangerous combination on the road at night.

          One of the most popular and easiest upgrades for your 911 is the installation of the H4 headlamps originally used in the European cars. In Europe, most driving is done on country roads, where the high beams are used normally, and the low (or meeting beams as they are often called), are only used when ‘meeting’ another car on the road. These headlamps have a better focused beam, and also a much brighter bulb. The bulb for the H4s is also replaceable, unlike the US units, which have sealed beam assemblies. Be aware that in some states, the H4s are indeed illegal. However, most states have been very lax in enforcing the regulations, since newer technology such as the Litronic headlamp kits are slowly changing the specifications.

          The reason that the US-spec headlamps are required to be a sealed beam unit dates back to a specification in from the 1930s. This law mandated that all cars must have the sealed beam unit because it was thought that water could get within the assembly, and corrode the reflective backing surface, making the light less bright. Obviously, this is somewhat outdated, but has only been changed recently to reflect changes in technology. Also, the H4 is not legal because the DOT adjusting knobs are missing and the glass in not fluted per DOT regulation

          The H5 headlamps were also a semi-sealed beam unit that was used on the 911 in the late 1980s. Despite the fact that the number five is greater than four, these are not considered to be superior to the H4s. The H4 is still hands down, the best headlamp that will fit your 1965-89 911.

            Dat zou bij mij een knak in het vertrouwen geven, als ze niet naarde keuring willen.
            Ik vind als je een wagen van iemand koopt in Belgie, dat de verkoper maar naar de keuring moet gaan, en aan de koper een keuringsvrije wagen bezorgt.

              Bij aankoop van de wagens wilden zei hem niet laten keuren. Dit zou voor mij zijn.

              De wagen is ondertussen wel door hen door de doaune gebracht.

              Nu enkel nog keuren alvorens op O-platen te kunnen zetten

                Dus de lichtunits zal ik al moeten ombouwen?

                Verkoper zei dat dit normaal zou lukken zonder ombouw

                  voor dagelijks gebruik of oldtimer zal je sowieso de lichten moeten aanpassen (het lichtveld in EU is anders dan US).
                  van de overige zaken hoef je je niks aan te trekken voor een O-plaat.

                    Kan ik met een ingevoerde Amerikaanse SC, rechtstreeks naar de keuring als de papieren zijn ingeklaard?

                    Of moeten er nog aanpassingen gebeuren? bv, tellerplaat in km’s? koplampen?

                      Bestaat er ergens een site, waar ik foto’s kan zijn van de originele lasnaden van een SC.

                      Dan kan ik dit vergelijken met eentje die ik ga gaan bekijken.

                      F

                        En als het tegen het plafond kan hangen heb ik dit nog gevonden.
                        Ken de firma niet maar ben wel van plan iets gelijkaardigs te maken/kopen voor de SL.

                          zo’n trolley is echt ideaal als je ook nog een extra stel zomer/winterbanden moet stockeren. ik zet hierop zonder enig probleem ook mijn Zeintec hardtop.

                          zo niet is voor een 986-987 zo’n houder om aan de muur te schroeven echt ideaal. zo verlies je geen ruimte in je garage. (als je hem hoger van de grond zou hangen dan hier op foto)

                            Komaan Youyou beter zoeken hé.

                              Keuze genoeg! Klikkerdeklik

                              geen van deze passen voor een boxster hard-top van 1999 🙁

                              F

                                [quote=”patrickvb” post=202575][quote=”PhilippeM” post=202565]Heeft er iemand ervaring met het opbergen van de hardtop?[/quote]

                                Keuze genoeg! Klikkerdeklik[/quote]

                                De hardtop van m’n SL staat op zo’n Wiesmann opvouwbare houder (zoals ook op Ebay te koop staat momenteel) en werkt perfect.

                                  1980SCusa.jpg

                                  alle SC’s in 1980 geleverd voor de US hadden een 5-bak.

                                  mbt de brandstof: de manual zegt “binimum octane rating is 91 RON (87 CLC Rating on U.S. Fuel Pumps)”. een sc uit de US had in 1978 al een catalysator dus loodvrij 95ron.

                                15 reacties aan het bekijken - 106 tot 120 (van in totaal 513)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.