Home › Forum › Porscheforum Technisch › Algemeen › Kosten aanschaf Boxster
- Dit onderwerp bevat 45 reacties, 15 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 12 jaren, 9 maanden geleden door Patrick.
-
MakerDiscussie
-
MakerDiscussie
-
Biv bereken is nu iets ingewikkelder dan voor 1 januari 2012 .
In het huidig systeem bestaan er 2 berekeningen ,Biv Vlaanderen en biv Brussel Walonie .
Walonie/Brussel hanteert nog steeds het systeem van voor 1 jan 2012 .Vlaanderen heeft een nieuw systeem ,dat een overgansregeling heeft tussen 1 maart en 30 april .Vanaf 1 mei weer een ander systeem .De parameters bij inschrijving van een tweedehandse wagen zijn, co2 uitstoot ,fiscale pk ,kw .
Een simulatie kan je maken op belastingsportaal vlaanderen ,groene biv enz .
Verkeersbelasting nog steeds op fiscle pk .(tot 2013 of ten laatste tot 2014 )
Onderhoudskosten afhankelijk van km’s ,evt achterstallig onderhoud enz . Vergeet niet het is en blijft een sportwagen en de kosten kunnen evensnel oplopen als de snelheid .@ danny de co uitstoot is 239. :drink:
@PVB , hé je bent uit zonhoven , ik uit boekt (heusden-zolder) dat is vlakbij . kunt altijd es binnenspringen , woon naast buurthuis . :drink:[quote=”danny” post=92863]
euro norm ????
uit stoot ????[/quote]
Vanaf het jaar 2001 kan je (bijna) alles vinden via http://www.ecoscore.be/search
Over de 2.5 heb ik daar ook niet veel zien staan.Is wel leuk daar bij jullie dat niemand de prijzen weet van belasting. :happy:
Gelukkig hebben wij een vast systeem dat niet dagelijks verandert. 😉
:geek: De prijzen verschillen nogal wat moet ik zeggen. De 2.5 rijders zouden dit toch moeten weten, of heb ik het verkeerd voor?
Vandaag even bij Porsche Bulen halt gehouden te Kortessem, diagnose zou er kunnen voor een 75 euro met anderhalf uurtje werk. Iemand ervaringen of andere voorstellen?
ik kom op 622 euro
fiscaal pk 13
kw 150
cc 2480
euro norm ????
uit stoot ????@ Danny, kijk gewoon onder BIV tarieven 2012 “,Simulatie Verkeersbelasting “daar moet je igeven” ga akkoord “alles ingeven en je weet het .grtz. :relaxman: :relaxman:
– luchtfilter +- 37 euro
– bougies 6 st +- 52 euro (in 2007 ik ga ze nog eens vervangen +- 40000 km)
– schijven en remblokken +- 456 euro (2008)
gebruik altijd originele porsche onderdelen@ zimmerman hoe kom je aan het kleine bedrag BIV ?
Bedankt voor de informatie, hier heb ik iets aan :respect2:
8.5 Ltr olie, dat is wel heel wat moet ik toegeven.
Wat met de andere onderhouds items zoals filters, bougies, vloeistoffen enz… worden deze ook op een bepaald aantal kilometers of tijdstip vervangen? Hoe zijn de ervaringen met de TipTronic, is dit een goede keuze of toch maar voor een manuele gaan en wat zijn de voor-en nadelen?
@Boxer: het is een duits exemplaar (na zijn eerste levensjaar als “jahresfahrzeug” naar BE gehaald), wijzigt dit de situatie mbt de kosten die je opsomt?B.I.V. voor een Boxster 2,5 van 1999 is :
Berekening:
De BIV (Belasting op inverkeerstelling) bedraagt: 539,67EUR
De VB (Verkeersbelasting) bedraagt: 562,72EUR[i]Bron: Belastingportaal Vlaanderen
(https://belastingen.fenb.be/vfp-portal-pub2-web/simulatieVerkeersbelasting.html)[/i]– olie 8,5 liter ( MOBIL 1 10 à 23 euro de liter naargelang waar ge koopt )
– olie filter +- 20 euro
en je kan 20000 km of 2 jaar rijden
ik doe het zelfBest de fluids eens laten vervangen dan.
Fresh fluids in her belly is always good 😉Onderhoud… Ik ben 2x gegaan met de mijne. De eerste keer 1850 Euro (ik dacht dat ik slecht werd), de 2e keer rond de 1200. Wel bij OPC.
Budget was tight those days, dus zo’n factuurkes kon ik best missen toen.Dat valt idd zeer goed mee!
Hoe liggen de onderhoudskosten en waar ga jij en andere forum bezoekers met de Boxster? Wat zegt het onderhoudsschema over de onderhoudsbeurten? De Boxster heeft december 2010 nog een groot onderhoudt gehad en sindsdien maar 3000Km gereden, dus ook geen onderhoud meer gehad.BIV tussen 200en 300 euro
rijtaks ongeveer 560 euro
verzekering is voor ieder naar graad
kost niet meer als andere auto :driver: :driver:
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.