- Dit onderwerp bevat 9 reacties, 10 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 11 jaren, 11 maanden geleden door .
-
Discussie
-
6 maart 2013 om 03:52
Beste allemaal, ik heb de status van beginner, dus neem mij niet kwalijk als ik iets verkeerd doe of domme vragen stel. Mijn vraag of misschien beter, mijn vragen zijn de volgende;
Ik heb een porsche carrera 3.2 uit 1986 met 147.000 km op de teller waar ik de tweede eigenaar van ben. De porsche wil ik nu als nederlander die naar belgie aan het verhuizen is, meenemen. Ik heb inmiddels ervaren dat dit enige obstakels kent. Voor zover ik nu ben geraakt in het inwinnen van wijsheidheid hier omtrent zou het volgende te ondernemen zijn:
– naar een lokaal douanekantoor gaan om daar de invoer te regelen en het zogenaamde roze formulier te bemachtigen
– met deze documenten en dan vooral het roze formulier en afspraak maken in Brussel om een homologatiekeuring te laten verrichten (kosten circa 150 euro)
– dan bij een schouwingsstation de normale schouwing laten verrichten
Is dit trajet juist?Dan heb ik inmiddels begrepen dat ik vervolgens een oldtimerverzekering kan afsluiten en dat die kosten ergens tussen de 90 en 200 euro zullen liggen
Dat de verzekeringsmakelaar ook voor mijn belgische nummerplaten zal zorgen (Kosten circa 40 euro)
En dat ik dan als laatste van de federale belastingdienst automatisch de factuur krijg voor:
– inverkeersstelling (Kosten circa 900 eeuro)
– forfaitaire belasting (kosten circa 35 euro)Is dit zo het verhaal, of heeft iemand een wijs advies. Al met al had ik niet verwacht dat het zo een toestand zou zijn om je auto mee te nemen. Hopelijk is belgie binnekort weer een mooie oldtimer rijker. NB de kleur is trouwens ROOD!!
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.