Home › Forum › Porscheforum Technisch › Porsche Verzekeren › kosten verzekering voor oude porsche 944
- Dit onderwerp bevat 18 reacties, 9 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 6 jaren, 2 maanden geleden door Gerrit.
-
Hey,
Na wat zoekwerk op de site van vlaanderen heb ik precies gesnopen dat belastingen enorm laag zijn voor heel oude auto’s .. dat valt mee. Maar van verzekeringen ken ik niks. Ik heb altijd een leasing auto gehad, dus ik weet er nougabollen over… wat voor een kost kan ik verwachten om een oldtimer (ingeschreven als dagelijks gebruik) te verzekeren? Puur hypothetisch voorbeeld: een 944 van 1990.
Nu weet ik wel dat dit afhangt van de situatie en allerlei voorwaarden, maar kan iemand wat richtgetallen geven (met evt een kleine duiding over de voorwaarden die gelden voor je richtgetallen bvb?)
Mercikes
Gerritdat hangt af van waar je woont, waarde auto, aantal pk, je leeftijd en je aantoonbaar rijverleden (zelfs lease maatschappij kan attest schadevrije jaren geven).
Richtgetallen zijn waardeloos zonder je specifieke gegevens.
Je kan dan beter kijken op corona direct, dan heb je al een klein idee.. bij de grotere maatschappijen kan het dan iets meer zijn als je niks verleden hebt.Ik betaal 160€ voor een 944 van 1985. Diefstal niet inbegrepen. Woon buiten Brussel rond Ninove en heb laagste BM.
Ik ben 55 en is prive tweede wagen. Geen beperkingen.
Bij vertellen of dat je enigste auto is of heb je nog andere bij die verzekeraar
wat is je leeftijd
en zit er een km beperking op omdat het 2e auto isal de dingen tellen mee.
Enkel BA vermoed ik, geen rechtsbijstand, bestuurder niet verzekerd?
Bekijk de info van BFOV over de verzekering van Marsh:
Klik klikLid worden van een club aangesloten bij BFOV? http://www.porschisten.be
Als ik het goed begrijp is die verzekering van Marsh specifiek voor oldtimers en blijkelijk zijn de kosten dan niet zo hoog.
ErikDW dat bedrag dat je vermelde lijkt me ook niet zo veel, is dat voor oldtimer of gewone wagen? Via corona direct website (waar niet alle keuze opties direct overeen komen met de situatie weliswaar…) komt dat toch al rap aan 300 EUR/jaar
Je kan bij Marsh ook een youngtimerverzekering afsluiten aan bijzonder tarief met enige beperking: geen woon-werk/school verkeer 💡
En dan is lidmaatschap van een club niet nodig.@fuz : wagen staat op O plaat, maar denk niet dat het belang heeft
Ik heb de documenten erbij gehaald :
Ik betaal voor BA 147€
Mini casco (brand, diefstal, glasbraak, natuurelementen) is 239€ (heb ik nog niet genomen omdat het nog een project car is)Wij konden ook voor een classic of oldtimer-verzekering opteren aangezien de 968 oud genoeg is, maar zoals deepee zegt: geen woon-werk verkeer. Dus dat was geen optie en dus betalen wij de volle pot. Anders ben je gewoon niet verzekerd als je op een mooie werkdag eens goesting hebt om met de oude naar het werk te rijden…
En als ik één ding geleerd heb is dat een verzekeringsmaatschappij het niet zal laten om niet te hoeven betalen. Ik kan dat toelichten maar dat zou off-topic zijn. Misschien een aparte draadje “post hier uw wedervaren met verzekeringen”
Is het niet daarom dat je beter rechtsbijstand ook hebt via een andere verzekeraar? Ikzelf ben bvb nu bij Euromex. Kunnen zij niet bijstaan bij geschillen?
van euromex kan ik de rubriek “post hier uw wedervaren met verzekeringen” van yellow sub mee helpen volschrijven.
Je kan altijd Erard verzekeringen eens contacteren…. (en niet verschieten hé….)
😯 😯 😯 😯 😯
Ja, het kan! En daarbij dan nog een goede service ook….
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.