kostprijs onderhoud

Home Forum Porscheforum Technisch Watergekoelde Porsches Cayenne kostprijs onderhoud

• Maker
    Discussie

• DJBA629
    Deelnemer

ben geinteresseerd in een porsche cayenne – kan er mij iemand zeggen hoeveel ik moet opzij houden voor een onderhoud? Om de hoeveel km’s is dit? of is dit jaarlijks?

thanks porsche kameraden !!

1 reactie aan het bekijken (van in totaal 1)
      • [quote=”DJBA629″:1hrgfcvv]ben geinteresseerd in een porsche cayenne – kan er mij iemand zeggen hoeveel ik moet opzij houden voor een onderhoud? Om de hoeveel km’s is dit? of is dit jaarlijks?

thanks porsche kameraden !![/quote]

Ik bezit een Cayenne S nieuw model.
        De onderhoudsintervallen zijn 30.000 km – 60.000 km enz.
        Het is ook een beetje in functie van hoeveel km’s je doet. Als je bv. maar 2000 km’s op een jaar doet dan mag je wagen wel eens vroeger binnen voor een controle maar ik veronderstel dat je daar geen Cayenne voor koopt om zo weinig km’s te bollen.

Ik ben juist binnen geweest voor een klein nazicht van 30.000 km en heb daarvoor 745 euro betaald.
        Uiteraard zijn er op deze km’s nog geen stukken vervangen buiten wat dichtingen, olie en kleine leveringen.
        De logica is hoe meer km’s hoe hoger de kosten wat normaal is.

Ik heb ook nog een 996 Cabrio die onlangs binnen is geweest voor 80.000 km en daar heb ik rond de 900 euro voor betaald.
        Daar zaten dan 2 remschijven vooraan inbegrepen omdat die aan vervanging waren.

Je kan ook als je een nieuwe wagen koopt een Porsche Approved Garantie afsluiten, kostprijs 2099 euro voor de Cayenne.
        Dit is een extra verlenging van min. 1 jaar. Je kan dit alsnog afsluiten voor je standaard garantie verloopt.

Ik heb het voor mezelf berekend en ben goedkoper gesteld als ik deze extra garantieverlenging niet neem, maar dat maak je voor jezelf uit.
        Als je natuurlijk de pech zou hebben als je wagen juist uit garantie is en je hebt ernstige stukken, ja maar ik ga ervan uit dat ik een goede wagen heb en tot heden ben ik super tevreden, geen enkele opmerking.

Hou uiteraard ook rekening met je BA verzekering en Taks die voor de Cayenne S niet min zijn. Het zijn kosten die jaarlijk terugkeren en je moet ook weer voor jezelf uitmaken of je het ervoor over hebt. Hier is het een beetje hetzelfde zoals hierboven wel of geen omnium. In dit geval heb ik geopteerd voor een omnium omdat het toch een dure wagen is en het minste ongeval een pak geld kost, dus dat risico wou ik niet nemen. Meestal neem ik alleen voor de eerste 2 jaar een omnium.

Kostprijs onderhoud is een relatief begrip, er zijn er die het te duur vinden, uiteraard zit je met Porsche prijzen en die vallen al bij al mee vind ik.

Mijn dochter heeft een Mini Cabrio die vorige maand ook voor 30.000 km is binnen geweest voor een normaal nazicht bij Garage Jorssen.
        Kostprijs 575 euro zonder stukken. Dat vind ik dan weer duur maar je zit met de BMW tarieven en die zijn nu eenmaal 75 euro per uur.

Een vriend van me heeft een Ferrari Modena, hij vindt dat ik weinig betaal, ik vind dat hij veel betaald.
        De werkuren bij Ferrari zijn dan ook veel hoger (135 euro p/u) en bij het minste onderhoud moet de motor eruit, dat tikt aan natuurlijk.

Een auto kost geld en het is maar wat je ervoor over hebt. Sommige passies zijn nu eenmaal niet goedkoop 😉

1 reactie aan het bekijken (van in totaal 1)
      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.