kostprijs revisie/nieuwe motor 996

Home Forum Porscheforum Technisch Watergekoelde Porsches 996 kostprijs revisie/nieuwe motor 996

• Maker
    Discussie

• Dominique
    Deelnemer

Hallo iedereen,

de motoren van de 996 (vnl de 3.4 maar toch ook de 3.6) zijn gekend voor de mindere betrouwbaarheid, ik vermoed dat het dan ook moeilijk is om met de 996 aan 200000 km te geraken zonder een revisie (wat met de luchtgekoelde motoren van de 964 en 993 normaal geen probleem is). Vandaar mijn vraag; hoeveel kost de revisie van een 3.6 motor of wat is de prijs van een nieuwe motor? Bij de aankoop van een 996 met 100 a 150000 km is dat toch een bedrag dat je best achter de hand moet houden.

Mvg,

Dominique

6 reacties aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
      • [quote=”fdeville”:37xq96mz]ik had al prijzen gehoord van 13,000 euro voor een nieuwe motor, 3.4, niet geplaatst. Ik dacht dat de motoren van de 996 niet (kunnen) gereviseerd worden. Of anders gesteld: het zou goedkoper zijn om te vervangen door een nieuwe dan te reviseren.[/quote]

Gelijk heb je, een motor van een 996 3,4 kan inderdaad niet gereviseerd worden.
        Een nieuwe fabrieksmotor niet geplaatst kost 14.000 euro.
        (Prijs Porsche dealer en ze rekenen 2 werkdagen, dus een 1200 euro extra)

Anoniem

ik had al prijzen gehoord van 13,000 euro voor een nieuwe motor, 3.4, niet geplaatst. Ik dacht dat de motoren van de 996 niet (kunnen) gereviseerd worden. Of anders gesteld: het zou goedkoper zijn om te vervangen door een nieuwe dan te reviseren.

Ik bedoelde prijs van nieuwe motor, niet van revisie.

Wim

Voor revisie reken dan echt maar op 15 a 16k.

Complete motoren zijn altijd goedkoper, en die prijs klopt ook wat je verteld.
              Maar dat is snel geld verdienen, komen meestal uit schade wagens, en je weet toch niet wat er met het blok gebeurd is. 💡
              Met revisie van je eigen blok weet je nadien wat je hebt, en als je met het andere wat pech hebt, zit je gelijk een stuk duurde.

[quote=”Rufie”:i2diaufj]Vroeger was het iets van een 8k, nu geloof ik 16k[/quote]

Dat lijkt me wel wat veel Rufie.Ik weet een zo goed als nieuwe motor (3000 km) van een 996 GT3 voor 16000 euries.

Vroeger was het iets van een 8k, nu geloof ik 16k

6 reacties aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.