koud start

• Maker
    Discussie
  • Hallo,
    na 15 jaar de 924 ’76 van mijne nonkel van stal gehaalt en er aan begonnen[stuk laten doen door gepensioneerde garagist en stuk zelf gedaan] lang verhaal kort= na veel vervangen en reinigen macheert em nu heel goed, em rijd goed, als em warm is start em goe.

MAAR als em koud is dan is het wat anders:
    -methode 1: na het starten valt hij na enkle seconden stil, dan terug starten valt hij terug stil, zo stuk of 5-6-7 keer en dan blijft hij draaien in ralentie , als gas word aan geraakt valt hij terug in toeren en dan stil.
    -methode2: contact opzetten[niet starten] tijdje weggaan+/-30min, dan starten,dan blijft hij draaien in ralentie , als gas word aan geraakt valt hij terug in toeren en dan stil.
    -Zo kan hij blijven draaien tot de motor bijna volledig warm is, [test bij uitstek: aan gas komen, als de toeren direct omhooggaan kan eer mee gereden worden, als toeren omlaag gaan moet hij nog blijven draaien.

zoals reeds gezegd eens hij warm is rijd hij goed maar zoals je wel kan inzien is dit niet echt praktisch om dagelijks te gebruiken[en het feit dat hij pas het einde van de maand verzekerd is, tot op heden nog maar 2dagen mee kunnen rijden als ‘vervangwagen’ voor onze ander auto]
    volgens onze gepensioneerde garagist zou het aan de koudstart regelaar moeten liggen, een bimetaalke dat aan een membraam hangt en een van die 2is waarschijnlijk vast geplakt. Hij denkt dat dat er mee rijden [dageleijks] dit wel zou moeten los’schudden’ en zo niet moeten we het maar vervangen. 🙄 [hij vervangt heel graag dingen hij is niet zo voor proberen te maken, ik dus wel]
    [nu komen we EINDELIJK aan mijn vraag] Is het doenbaar om dit open te halen en manueel los te maken [en dan terug ineen te steken zodat het macheert????(i.v.m. pakkingen enzo]

Dank u voor de moed om dit te lezen en voor de nuttige reacties.
    Szy

3 reacties aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
    • de wur of opwarmregelaar zal zowiso defect zijn maar je kan deze wel openmaken en reinigen je kan dan ook zien of het membraam goed is en ringetje er onder
      het bi metaal kan je testen door er een batterij op aan te sluiten en zien of deze krom trekt

ik had zelf ook dit probleem heb deze mooi gereinigd en werkt weer goed

hmm daar vreesde ik al voor 🙁
        dank u voor de wijze raad.

geen idee over hoe het eventueel ‘los’ te krijgen :perslucht,naft langs lucht inlaat insluiten, ether[onzin die men vader voor de grap zei 😀 ]maar ik bedoel is het mogelijk of is het vervangen geblazen?

Als je die koudstart op en toe wil doen dan is hij tot mijn spijt voor de vuilbak.

3 reacties aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.