koud starten

• Maker
    Discussie
  • Hallo, ik weet dat dit al dikwijls ter sprake is geweest maar als ik mijn p van 78 koud start draait hij op 2300 toeren en dat vrij lang 5 a 6 min.
    Nu als ik mijn contact op zet zodat de extra luchtschuif dichtgaat 1 a 2 min. dan draait hij 1100 toeren , ik heb alle dichtingen en darmpjes vervangen zodat hij geen valse lucht zuigt, nu is mijn vraag weet iemand raad zou dit de warmloopregelaar kunnen zijn of iets anders.
    alvast bedankt voor eventuele antwoorden

2 reacties aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
    • Eerst altijd beginnen met de druk te meten en dan kom je er zelf wel uit waar het probleem zit.

Luc

Wim

In dit geval (denk ik) is de extra luchtschuif defect. Deze zit boven de 4e cilinder op het inlaatspruitstuk gemonteerd.
        Dit is een klep die openstaat bij koude motor. De klep zit tussen twee slangen die boven en onder de gasklep zijn aangesloten. Staat de klep in de extra luchtschuif geheel open dan krijgt de motor meer lucht en zal het toerental te hoog zijn. Bij warm wordende motor sluit langzaam de bi-metaal gestuurde klep. Ook zit er een extra verwarmingselement naast de bi-metaal die begint te verwarmen als het contact aan staat.
        Gebeurt dus wat je schrijft, dus denk dat je dit alles even moet nakijken.

2 reacties aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.