Krachtverlies bij zware acceleratie 993 turbo

Home Forum Porscheforum Technisch Luchtgekoelde Porsches 993 Krachtverlies bij zware acceleratie 993 turbo

  • Maker
    Discussie
  • Bij het opschakelen ervaar ik soms bij hoge toeren (+/- 5.500/min) een gevoel dat lijkt op het doorslippen van de koppeling.
    Het toerental gaat verder omhoog maar je voelt dat er geen effect meer voelbaar is voor wat betreft verdere acceleratie.
    Als ik dan schakel naar zijn hogere trekt hij wel verder.
    Hij doet het niet altijd en slipt enkel als je zwaar doortrekt.
    Het ligt niet aan te snel het gas erop na het schakelen, en het is ook niet het gevoel van het te lang accelereren in dezelfde versnelling wanneer je bv de begrenzer zou horen knallen.

    Mogelijke tip:
    Het reservoir van de bekrachtiging van de koppeling loopt over.
    Doch als ik de test doe zoals eerder omschreven (27 maal intrappen en niet harder worden) moet ik besluiten dat de drukaccumulator niet stuk is.

    Mijn eerste idee: Hoewel ik bij normaal rijden geen enkel probleem heb, denk ik dat de koppeling slipt bij te zware belasting.
    NB: hij heeft ook cat bypasses

    Graag jullie ervaring of deskundige visie
    Dank bij voorbaat

6 reacties aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
    • Ik denk maar weet het niet voor 100% zeker dat de drukgroep zijn druk niet meer aan kan een van de rede hiervoor kan zijn dat de koppelings plaat te dun is geworden of dat de drukgroep aan het lam worden is. Ik zou u anders eens willen vragen om langs te komen zodat ik enkele testen kan doen.

        [quote=”RSR”:2zu0s6d7]Mmmm idd een probleem dat niet simpel is alle soms wel, eerste vraag van mij hoeveel KM heeft de wagen momenteel ?[/quote]

        Hij heeft momenteel 140.000 echte km op de teller.

          Mmmm idd een probleem dat niet simpel is alle soms wel, eerste vraag van mij hoeveel KM heeft de wagen momenteel ?

          Anoniem

            Vraag dat idd eens aan de Luc. Ik had het ook een beetje maar Luc heeft er iets aan gedaan en ‘t is nu opgelost. Mijn koppeling was dus NIET versleten alhoewel ik er in eerste instantie ook aan had gedacht…

            Wim

              Denk ook dat je koppeling om zeep is, in dat toerental geeft de turbo zijn maximale kracht en kan koppeling het niet meer bij benen, overschakelen geeft dan minder toeren en kracht op de koppeling door geringere turbodruk. 💡

                Dit lijkt mij een vraagje voor de LUC van RSR

              6 reacties aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.